Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zdá sa, že rok 2021 bude vzrušujúci rok naplnený množstvom nových trendov, technológií a inovácií. Správanie spotrebiteľov sa neustále vyvíja a technologické spoločnosti prehodnotili svoje zameranie sa v nasledujúcom roku.

Dan Dery, Motorola

Dan Dery, Motorola

Viceprezident pre globálne produkty spoločnosti Motorola, Dan Dery, dal dohromady svoje hlavné predpovede o tom, čo možno očakávať v roku 2021 a v nasledujúcich rokoch:

PREDPOVEĎ #1: Smartfóny sa stanú viac než len smartfónmi, budú interagovať s okolitým svetom ešte viac

 Ľudské správanie sa v roku 2020 výrazne zmenilo, túžba po spojení a prístupnosti je teraz zjavnejšia viac ako kedykoľvek predtým. V roku 2021 a v ďalších rokoch bude táto zmena v správaní spotrebiteľov katalyzátorom inovácie smartfónov – takej, ktorá presahuje tradičné schopnosti smartfónov.

Dan Dery, viceprezident pre globálne produkty spoločnosti Motorola hovorí: „Ako tzv. pôvodní výrobcovia zariadenia (OEM) už zameriavame naše produktové, marketingové a celkové obchodné stratégie tak, aby zodpovedali tomuto novému normálu. Ale do budúcna je to tiež príležitosť pre novú vlnu inovácií, ktoré sa dostanú do centra pozornosti.“

Vďaka 5G sieti a responzívnejším procesorom bude vylepšenie konektivity a rýchlosti smartfónu zohrávať ústrednejšiu rolu pri udržiavaní spojenia. Vylepšenia konektivity umožnia inteligentným telefónom lepšie a efektívnejšie interagovať so zariadeniami okolo nás – ich transformáciou na herné konzoly alebo ako rozšírenie pre stolné počítače. A počas tejto éry zvýšenej vzdialenej konektivity nám smartfón pomôže nielen efektívnejšie plniť si úlohy, ktoré sú teraz súčasťou tohto nového normálu – napríklad práca na diaľku alebo vzdelávanie z domu – ale pomôže nám aj spolupracovať, učiť sa, vzdelávať sa a spájať sa s okolitým svetom.

PREDPOVEĎ #2: V roku 2021 uvidíme zvýšený dopyt po technológiách, ktoré prinášajú špecifické skúsenosti

Pretože spotrebitelia naďalej vyžadujú produkty, ktoré nielenže držia krok s ich rušným životným štýlom, ale riešia aj ich špecifické problémy a potreby, pôvodní výrobcovia zariadenia (OEM) sa začnú viac zameriavať na uvádzanie takých zariadení na trh, ktoré dokážu uspokojiť všetky typy spotrebiteľov.

„Za posledné dva roky sme už zaznamenali silné zameranie na herné zariadenia medzi niekoľkými technologickými gigantmi. Či už to bude počítač s dokonalými hernými parametrami, ako je Lenovo Legion 7i alebo smartfón, ktorý hráčom poskytne pôsobivý zvukový zážitok, pohlcujúci displej a najvyššiu rýchlosť na trhu*, ako je napríklad Motorola edge+, v roku 2021 bude tento zámer pokračovať,“ vysvetľuje Dan Dery.

V budúcom roku to pôjde až za rámec hrania hier, aby bolo možné poskytnúť konkrétnejšie spotrebiteľské riešenia, ako napríklad profesionálne fotografické funkcie pre odborníkov na sociálne médiá, vlastnosti ako odolnosť a pohodlie pre aktívnejších spotrebiteľov a ešte prenosnejšie a flexibilnejšie zariadenia. Napríklad v roku 2021 budú spotrebitelia pokračovať v hľadaní technologických riešení ponúkajúcich prenosnosť, ktoré však nebudú znamenať kompromis v oblasti inteligencie a funkčnosti prichádzajúcej s väčším displejom.

Aj napriek tomu, že sa cestuje menej, spotrebitelia v súčasnosti viac ako kedykoľvek predtým potrebujú technologické riešenia, ktoré sú dostatočne flexibilné a prenosné, aby držali krok s ich neustále sa vyvíjajúcim životným štýlom – riešením bude skladacie zariadenie, ktoré ponúkajú prenosnosť a funkčnosť v jednom.

PREDPOVEĎ #3: Virtuálna a rozšírená realita sa rozšíri v oblasti nákupov

V roku 2021 sa riešenia virtuálnej a rozšírenej reality (VR/AR) rozšíria nad rámec prípadov použitia pri hraní hier a vzdelávaní až do nákupného segmentu. V roku 2020 urobili spotrebitelia na celom svete krok späť od osobného nakupovania, najmä v dôsledku lokálnych obmedzení. Objemy predaných zariadení 5G dosiahli v roku 2020 až 190 miliónov jednotiek, preto je predpokladom, že spotrebitelia budú VR/AR používať na testovanie produktov, skúšanie nového oblečenia alebo dokonca navrhovanie svojich obytných priestorov z pohodlia domova.

Nákupy alebo testovanie potenciálneho nového produktu si už nebudú vyžadovať fyzické dotýkanie sa produktov – a výrobcovia budú musieť nájsť spôsoby, ako urobiť zážitok z produktu čo najrealistickejší, a to do veľkej miery umožní pokrok a rozsiahle rozšírenie 5G siete.

Ak si chcete prečítať viac o technologických predpovediach spoločností Motorola a Lenovo na rok 2021 a nasledujúce roky, navštívte LenovoStory Hub.

Značky: