8 z nich sú technologické spoločnosti.

Spoločnosť Brand Finance, popredná britská agentúra, ktorá sa špecializuje na oceňovanie značiek a strategické poradenstvo, zverejnila zoznam 10 najhodnotnejších značiek sveta. Pravdepodobne nebudete prekvapení, keď vám povieme, že 8 z 10 TOP spoločností sú technologickí giganti.

Na prvom mieste sa nachádza Apple, ktorý obhájil svoju pozíciu. Jeho hodnota sa podľa Brand Finance odhaduje na 355,1 miliárd dolárov. Na druhom mieste je Amazon so stratou 5 miliárd a nasleduje Google s hodnotou 263,4 miliardy. Microsoft je štvrtý a piata priečka patrí obchodnej sieti Walmart.

Druhú päticu otvára Samsung, ktorý medziročne klesol. Hodnotu nad 100 miliárd má aj Facebook na siedmej priečke. Skokanom roka je však Huawei – ten dosiahol 29 % rast hodnoty značky, čo mu umožnilo stúpnuť v rebríčku oproti minulému roku o 12 priečok. Aktuálne mu patrí 9. miesto.

Rebríček, ktorý zostavil Brand Finance, potvrdzuje, že technologický sektor je najhodnotnejším odvetvím – v rebríčku dosiahol tento segment kumulatívnu hodnotu takmer 1,3 bilióna dolárov. V tomto hodnotení sa nachádza celkovo 50 technologických spoločností, pričom najväčší hráči ako Apple, Microsoft či Samsung sa na tejto hodnote podieľajú významným podielom.

10 najhodnotnejších značiek svetaZdroj: Brand Finance
10 najhodnotnejších značiek sveta

Zdroj: Brand Finance

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit