Slovenská pošta ponúka v mobilnej aplikácií Pošta viaceré novinky, vďaka ktorým budete mať lepší prehľad o svojich zásielkach.
Novinkou je napríklad zobrazovanie informácií potrebných na vyzdvihnutie zásielky aj bez pripojenia na internet. Môžete tiež zdieľať odkaz na sledovanie zásielky, pripočítať poštovné k dobierke pri odosielaní zásielky, nastaviť si notifikácie o doručení zásielky či podať elektronickú reklamáciu (eReklamáciu) na odoslané zásielky. Aplikácia ponúka aj automatické uloženie čísla účtu pre službu dobierka. Je bezplatná a dostupná pre platformu iOS aj Android.
Na plnohodnotné využitie mobilnej aplikácie je potrebné, aby ste si vytvorili, resp. použili tzv. Pošta ID. To sa dá realizovať pri osobnej návšteve pobočky pošty. Na automatické zobrazenie prichádzajúcich zásielok je totiž potrebné overiť kontaktné údaje, ktorými sú telefónne číslo alebo email. Mobilná aplikácia tak automaticky zobrazí prichádzajúce zásielky, pre ktoré odosielateľ uviedol kontaktné údaje adresáta, ktoré má v aplikácii overené.
Adresát týmto získa prístup k svojim zásielkam a všetkým funkciám ich spravovania. Doteraz si mobilnú aplikáciu stiahlo už takmer 250 000 používateľov.
V mobilnej aplikácii Slovenskej pošty nájdete prehľadné informácie o svojich zásielkach, pri ktorých si môže zmeniť miesto alebo termín doručenia. Zásielku môžete poslať bez vypisovania podacieho lístka a následne môžete sledovať jej putovanie. Mobilná aplikácia je tiež prepojená s vyvolávacími systémami na „kompatibilných“ pobočkách. Takto sa môžete pohodlne vyhnúť čakaniu na pobočke a vybrať si poradový lístok vopred cez aplikáciu. K dispozícii je tiež vyhľadávač pobočiek Slovenskej pošty, v ktorom nájdete informácie o otváracích hodinách a službách na jednotlivých pobočkách. Zároveň vás aplikácia upozorní, či je pobočka momentálne otvorená.
Čo všetko vybavíte cez mobilnú aplikáciu?
- Odosielanie zásielok bez vypisovania podacieho lístka
Zásielky v rámci Slovenska môžete podávať rýchlejšie a za nižšiu cenu. Údaje o zásielke zadajte priamo v aplikácii. Po podaji sledujte jej stav a o doručení môžete byť upozornený notifikáciou.
- Sledovanie zásielok
Sledujte pohyb domácich a zahraničných zásielok doručovaných Slovenskou poštou, ktoré sa vám automaticky zobrazili v aplikácii. Zásielku môžete pridať aj manuálne, naskenovaním alebo vložením čiarového kódu zásielky, napríklad zo žltého lístka. Na vyzdvihnutie zásielky na pošte stačí uviesť podacie číslo zásielky z mobilnej aplikácie.
- Zmena zásielky
V detaile zásielky môžete zásielku preposlať na inú poštu, do BalíkoBOXu alebo na inú adresu, zmeniť dátum doručenia alebo predĺžiť jej uloženie na pošte.
- Pošty a BalíkoBOXy
Zobrazia sa najbližšie pošty a BalíkoBOXy podľa aktuálnej polohy alebo adresy. Zároveň získate informácie o otváracích hodinách, dočasných zmenách či službách poskytovaných na jednotlivých poštách.
- Poradový lístok
Na poštách s vyvolávacím systémom si viete vytvoriť poradový lístok ešte pred návštevou pošty alebo zistiť počet ľudí v rade.
- Notifikácie
Prijímajte notifikácie o zmene stavu zásielky, alebo o blížiacom sa ukončení jej uloženia. Zároveň vás aplikácia upozorní, ak sa nachádzate v blízkosti miesta, kde máte zásielku uloženú. Pri odoslaných zásielkach môžete byť notifikovaný o doručení zásielky adresátovi.
Zdroje: vlastné, Slovenská pošta
Prečítajte si tiež