Spája v sebe kontrast najmodernejších technológií a silných tradícií. V japonských autosalónoch debutuje tretia generácia luxusného modelu Toyota Century, ktorá vozí aj členov cisárskeho dvora.
Je oficiálnou limuzínou cisára Akihita. Japonský panovník sa vozí v špeciálne vyrobenom modeli v hodnote 500-tisíc dolárov. Je pravdepodobné, že onedlho vymení auto, pretože Toyota uvádza na trh novú generáciu svojej limuzíny hodnej panovníkov.
Polstoročie auta storočia
Toyotu Century uviedli na trh v roku 1967 pri príležitosti stého výročie narodenia Sakichi Toyodu, zakladateľa spoločnosti Toyota Group. Už viac ako 50 rokov je tento model symbolom postavenia a obľúbeným vozidlom japonskej elity. A to i napriek tomu, že Century sa celé desaťročia nemenila. Aktuálne sa do japonských autosalónov dostáva tretia generácia, a to až 21 rokov od premiéry druhej generácie.
Esencia japonskosti
Nová limuzína Toyoty je výrazne ovplyvnená tradíciami a odvoláva sa rovnako na charakteristické vlastnosti tohto modelu počas desaťročí, ako aj na kultúrne dedičstvo Japonska. Jej tvorcovia sa inšpirovali tradíciami japonských majstrov remesiel a zásadami pracovnej etiky monozukuri. Century disponuje najnovšími technologickými riešeniami v duchu moderných japonských priorít, ktorými je trvalo udržateľný rozvoj a bezpečnosť pre všetkých. Svedčí o tom aj hybridný pohon a moderné bezpečnostné systémy Toyota Safety Sense a HELPNET.
Dvere vozidla majstri zhotovili v súlade s remeselníckym umením obdobia Heian (794-1185 nl.). Hĺbku čierneho laku Kamui (ethernal black) dosiahli vďaka siedmim vrstvám a rôznym technikám leštenia, napríklad mokrým pieskom. Predná časť je zdobená ručne zhotoveným znakom fénixa.
Interiér doplnili prvky z pravého dreva. Zadné sedadlo má na ľavej strane masážnu funkciu a výklopnú podnožku pod chodidlá. Toto miesto je vyhradené pre najvýznamnejšieho cestujúceho, preto je pri ňom sústredené ovládanie multimediálneho systému, ozvučenia a klimatizácie. Na ich kontrolu slúži dotykový displej umiestnený v lakťovej opierke pod pravou rukou.
Hybridný pohon V8
Limuzínu poháňa hybridný systém s 5-litrovým motorom V8 s výkonom 380 koní a krútiacim momentom 510 Nm pri 4000 obr./min. S ním spolupracuje elektromotor s výkonom 224 koní a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je k dispozícii v celkom rozsahu otáčok. Celkovo dodáva systém výkon 431 koní a používa batériu NiMH (Nickel-Metal Hydride). Priemerná spotreba modelu Century je 7,7 l/100 km podľa japonského cyklu JC08. Ticho vo vnútri kabíny je výsledkom hybridného pohonu a dôkladného odhlučnenia.
Technológia pre bezpečnosť
Toyota Century je vybavená balíkom aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense v modernej radarovej verzii so zvýšeným pokrytím a dodatočnými funkciami. Novinkou je systém HELPNET®, ktorý automaticky upozorní záchranné služby, keď sa vo vozidle aktivujú airbagy. Na základe údajov, ktoré poskytne počítač v aute, sa dispečeri rozhodnú poslať na miesto sanitku alebo záchrannú helikoptéru, políciu či hasičský zbor.
Toyota Century je k dispozícii v salónoch Toyoty po celom Japonsku. Výrobca ráta s mesačným predajom 50 kusov. Model montujú v továrni Higashi-Fuji v blízkosti najslávnejšieho japonského pretekárskeho okruhu s rovnakým názvom.
Cena vozidla sa začína o sumy 19,6 miliónov jenov, čiže viac ako 178-tisíc dolárov.