Značka Toyota zažila na Slovensku obrovský úspech aj cez dobu korony. Dokázala vtedy dodávať vozidlá aj keď ich konkurencia nemala.

Odvtedy predaj vozidiel tejto značky rastie a pomaly začína ohrozovať dlhodobú jednotku na Slovensku. Tou je Škodovka a práve rok 2025, ale skôr 2026, môže byť pre slovenský automobilový trh prelomový.

Toyota pritom dlhodobo zohľadňuje regionálne špecifiká, a to nielen z hľadiska kontinentov, ale aj jednotlivých krajín, napríklad v rámci EÚ. Nezameriava sa pritom len na jeden typ pohonu. Dáva vodičovi na výber a nenúti ho orientovať sa napríklad na čisto elektrický pohon. Rok 2025 bude kľúčový hlavne pre plug-in hybridné vozidlá Toyota. Tie sa tešia najväčšej pozornosti, ľudia radi jazdia cez pracovný deň na elektrinu a šetria na prevádzkových parametroch a životnom prostredí a potom cez víkend nie sú obmedzení tým, aká je infraštruktúra nabíjačiek v mieste, kam plánujú ísť.

Toyota pritom rozširuje ponuku partnerov, a to z hľadiska predaja ale aj servisu. Až 80 % siete autorizovaných partnerov prešlo radikálnym vylepšením poskytovaných služieb. Pribudli celkom nové mestá ako je Ružomberok, Prievidza, Komárno alebo Nitra.

Výhodou je, že táto značka dokáže predávať na jedného partnera/predajný bod až dvojnásobný počet vozidiel ako je to v prípade konkurencie.

Toyota ponúka aj služby lízingu vozidiel cez firmu Kinto. Za rok 2024 sa takto poskytlo asi 700 vozidiel a firma túto formu poskytnutia áut plánuje výrazne rozšíriť. Rovnako aj služby pre veľké spoločnosti, ktoré majú vlastný vozový park. V dlhodobom meradle prináša táto forma využívania vozidiel pre firmy výhody – môžu sa sústrediť na vlastný výkon.

Výrazne rastie aj predaj úžitkových vozidiel a o tieto stroje je záujem.

Zdroje: vlastné – tlačová konferencia
Prečítajte si tiež