Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skupina internetových analytikov Quickco s pomocou štatistických nástrojov Google skúmala popularitu jednotlivých značiek automobilov v rôznych krajinách sveta.

Takmer tri štvrtiny otázok v Googli sa týkali len troch značiek – väčšina Toyoty.

V štatistikách brali do úvahy  všetkých 193 krajín, z ktorých sú dostupné údaje o vyhľadávaní (bez Severnej Kórey, Kuby, Iránu atď.). Toyota sa umiestnila na prvom mieste v rebríčku najčastejšie vyhľadávaných značiek v 74 krajinách,  čím získala takmer o polovicu lepší výsledok ako BMW, druhá najpopulárnejšia značka, ktorá sa ocitla na čele rebríčka v 51 krajinách. Tretí bol kórejský Hyundai, ktorý sa teší najväčšej popularite v 17 krajinách.

Medzi domovinami najväčších značiek automobilov iba v štyroch prípadoch zvíťazili miestne značky: Renault vo Francúzsku, BMW v Nemecku, Volvo vo Švédsku a Fiat v Taliansku. Americký Chevrolet sa prekvapujúco teší veľkej popularite v Južnej Amerike – bol najčastejšie vyhľadávanou značkou v Argentíne, Chile, Kolumbii, Ekvádore a Mexiku.  Najväčšiu prehru v rebríčku utrpel Ford, symbol masovej motorizácie – pohrdli ním nielen Američania (v USA vyhrala Toyota), ale neumiestnil sa na prvom mieste v žiadnej krajine sveta.

Okrem kolísky masovej motorizácie ovládla Toyota aj krajinu s najväčším počtom obyvateľstva – Čínu, ako aj jeden celý svetadiel – Austráliu.

Výsledky sa týkajú roku 2016