Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Toyota Prius piatej generácie dostala jedno z najprestížnejších svetových ocenení za dizajn. V medzinárodnej súťaži Red Dot Design Award získal model najvyššie hodnotenie Best of the Best. Porota zložená z odborníkov na dizajn ocenila modernú a odvážnu interpretáciu karosérie charakteristickej pre liftback, zvýraznenú elegantnými líniami a štylistickými riešeniami.

Prius je jedným z najdôležitejších modelov v histórii Toyoty. Priekopník elektrifikovaného motorizmu je už 26 rokov lídrom na trhu hybridných technológií a jeho charakteristická silueta sa stala symbolom ekologického motorizmu. V tohtoročnom hlasovaní Red Dot Design Award zvíťazil v kategórii Produktový dizajn, kde ho 43-členná porota vybrala spomedzi 51 výnimočných vozidiel.

Red Dot Design Award je jednou z najväčších súťaží dizajnu na svete. Už vyše 60 rokov ju organizuje nemecká značka Red Dot, vydavateľ rovnomenného časopisu a zakladateľ múzeí Red Dot Design v Essene, v Singapure a Xiamen v Číne.  Každý rok je prijatých okolo 20 000 žiadostí, ktoré porota posudzuje v troch kategóriách Produktový dizajn, Komunikačný dizajn a Návrh dizajnu.

Jedinečná aerodynamická silueta liftbacku, ktorou je Prius známy, je v novom modeli ešte výraznejšia a modernejšia, so športovými líniami v štýle kupé. Charakter auta zdôrazňujú veľké 19-palcové kolesá, novo navrhnuté svetlomety a trojrozmerný svetelný pás vzadu, ktorý upriamuje pozornosť na logo PRIUS. Tmavý minimalistický interiér má novú ergonomickú palubnú dosku s digitálnymi prístrojmi, veľkú dotykovú obrazovku, tenký ovládací panel klimatizácie a podsvietenie, ktoré signalizuje varovania systému aktívnej bezpečnosti.

Prius piatej generácie je dostupný len s plug-in hybridným pohonom. Systém založený na 2-litrovom benzínovom motore a elektromotore s výkonom 163 k generuje výkon 223 k. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy. Ide o najdynamickejší model v histórii Priusu. Lítiovo-iónová batéria s kapacitou 13,6 kWh energie poskytuje podľa WLTP priemerný dojazd až 86 km, pri jazde v meste dokonca 111 km. Doba nabíjania pomocou 3,5-kilowattovej nabíjačky môže byť 4 hodiny. Nová generácia je ešte úspornejšia. Automobil spotrebuje v priemere 0,5 l paliva na 100 km a emituje od 11 g/km CO₂. Spotreba energie pri jazde v režime EV je v priemere od 11,4 kWh na 100 km.

Značky: