Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, dosiahli za 9 mesiacov aktuálneho roka 226 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 6%.

Počet zákazníkov operátora O2 vzrástol v sledovanom období medziročne takmer o 3% na 2,25 mil. Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) v sledovanom období dosiahol 101 mil. eur.

„Rast výnosov v treťom štvrťroku bol podporený najmä zvyšujúcou sa bázou fakturovaných zákazníkov, ktorí si obľúbili O2 SMART Paušály s benefitom prémiových aplikácií zahrnutých v cene príslušnej tarify. Pozitívny vývoj EBITDA opäť v treťom štvrťroku ovplyvnili aj nižšie náklady spojené so zníženou úrovňou cestovateľského správania vyplývajúceho z aktuálnej pandemickej situácie,“ uviedol generálny riaditeľ O2 Igor Tóth.

Ako ďalej pokračoval: „Technologický svet zaujali naše plány s budovaním 5G infraštruktúry, ktoré sme predstavili už začiatkom septembra ako aj reálny prínos v podobe 5G signálu v 15 nových lokalitách západného Slovenska. Technologickou čerešničkou bol aj následný verejný test novej technológie „fixného“ bezdrôtového internetu v milimetrovom pásme, s ktorým sme dosiahli gigabitové rýchlosti. Pozitívne vnímanie prichádzajúcej 5G siete sme v produktovej rovine pretavili aj do zdvojnásobenia dátových objemov vybraných O2 SMART Paušálov, ktoré môžu zákazníci využiť až do konca januára budúceho roka bezplatne. Rovnako nám v tomto období robil radosť aj digitálny operátor Radosť, ktorý v septembri oslávil už svoje prvé narodeniny. Ešte v auguste sme však novým aj existujúcim zákazníkom Radosti dali možnosť získať jeden z programov podľa vlastného výberu za polovičnú cenu za odporúčanie svojim známym. Takúto zľavu môže existujúci zákazník získať aj na 5 mesiacov“.  

Prehľad prevádzkových ukazovateľov

Zákaznícka báza sa v úvode roka oproti sledovanému obdobiu predchádzajúceho roka zvýšila o takmer 3 % na 2,25 mil. Opäť rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorí z celkovej zákazníckej bázy tvorili už vyše 69%. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v prvom polroku výšku 11 eur. 

Konsolidované výsledky skupiny O2 SKQ1-Q3/2021Q1-Q3/2020Zmena
Výnosy (v mil. eur)2262136%
EBITDA (v mil. eur)1019210%
Aktívne SIM karty (v tis.)*2 2472 1893%
Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %)69,167,12 p.b.

*Údaj zahŕňa aj takmer 470 tis. M2M SIM kariet k 30. septembru 2021

Prehľad udalostí v roku 2021

O2 od februára zmenilo ponuku obľúbených služieb Internet na doma aj O2 TV. Zároveň O2 predstavilo ponuku O2 Spolu na supervýhodné získanie domáceho internetu pre zákazníkov s paušálom. Čím viac paušálov si zákazníci spoja v jednom fakturačnom profile, tým väčšiu zľavu z ceny služby Internet na Doma získajú. Už s tromi paušálmi tak môžu získať Biely alebo Modrý Internet na doma so 100% zľavou. Nielen dočasne, ale každý mesiac.

O2 od februára zmenilo ponuku služby O2 TV, ktorá je po novom jednoduchšia, atraktívnejšia a zároveň využiteľná bez ohľadu na to, či má zákazník O2 Internet na doma alebo nie. Jej využívanie je možné s akýmkoľvek poskytovateľom internetu a aktivovanie k akémukoľvek O2 programu na faktúru. Zákazníci ju môžu sledovať v televízii, v notebooku, mobile či iných zariadeniach. Zákazník môže službu využiť so zariadením od O2, ako aj bez neho, keďže sledovanie na Smart TV alebo inom zariadením s operačným systémom Tizen alebo Android TV cez aplikáciu O2 TV SK nevyžaduje využitie set top boxu. 

O2 si aj na tohtoročný valentínsky sviatok pripravilo niečo špeciálne. Od 8. februára až do 21. februára mohli zákazníci vybraných paušálov získať dve Xiaomi zariadenia za cenu jedného. Zákazník tak mohol za cenu smartfónu Xiaomi Mi 10T Pro získať aj Xiaomi Redmi 9C alebo ku kúpe Xiaomi Redmi Note 9 Pro mu O2 pribalilo aj Xiaomi Redmi 9A.

O2 vo februári ukončilo niekoľkomesačný proces výberu dodávateľa sietí novej generácie a za partnera pri ich budovaní si zvolilo spoločnosť Ericsson. Dôkladné výberové konanie za účasti všetkých relevantných hráčov preverilo možnosti dodávateľov aj v praktických testoch, keď ešte v októbri 2020 O2 sprístupnilo 5G sieť v štyroch vybraných častiach Bratislavy aj verejnosti.

O2 je prvým mobilným operátorom na Slovensku, ktorý umožňuje of februára zákazníkom komunikovať so zákazníckou linkou cez WhatsApp. Zákazníkom tak šetrí čas, pretože môžu v konverzácii odpovedať vtedy, keď sa im to najviac hodí, pričom žiadna správa sa nestratí.

O2 sa vo februári stalo jedným zo zakladajúcich členov Koalície firiem za duševné zdravie, ktorého cieľom je pod záštitou Ligy za duševné zdravie združiť firmy, ktoré sa snažia vytvoriť bezpečné prostredie, v ktorom je téma duševného zdravia zamestnancov bežnou súčasťou života.

Férová nadácia O2 sa rozhodla aj v tomto roku podporiť v marci projekt stalosato.sk neziskovej organizácie IPčko, ktorý bol spustený ešte minulý rok vo februári. Projekt bol nevyhnutnou a okamžitou reakciou na premiéru dokumentárneho filmu V síti, ktorý ukázal nástrahy, ktoré na deti číhajú vo svete internetu.

O2 od apríla zmenilo štruktúru oddelení predaja a marketingu. Komerčný úsek vznikol spojením Úseku predaja a služieb zákazníkom a všetkých častí Úseku marketingu, okrem oddelenia Marketingovej komunikácie. Nový Úsek značky a komunikácie vznikol spojením oddelení Marketingovej komunikácie a Korporátnej komunikácie. Zmeny majú za cieľ ešte viac sa priblížiť zákazníkovi.

O2 od 20. apríla rozšírilo výber zákaznícky veľmi obľúbených aplikácií v rámci O2 SMART Paušálov. Zákazníci si môžu okrem iného vybrať aj 3 nové prémiové aplikácie, a to Voyo, .týždeň alebo Aktuality.sk. Zároveň O2 natrvalo zvyšuje objem dát v plnej rýchlosti pre Platinový O2 Internet na doma.

Od 20. apríla môžu zákazníci Radosti volať svojim blízkym bez obmedzení cez služby VoLTE aj VoWiFi. Tieto sa automaticky poskytujú každému zákazníkovi. Ak má zákazník kompatibilné zariadenie, môže služby využívať, stačí, ak má tieto funkcie povolené v mobilnom zariadení. Zároveň majú zákazníci Radosti po novom možnosť mať aktivovaných aj viac SIM kariet na jedno rodné číslo.

O2 koncom apríla vyzvalo na dodržiavanie férových praktík v oblasti nevyžiadaných predajných hovorov. Operátor sa zasadzuje za transparentné a systematické riešenie témy priameho marketingu, medzi ktorý patria nevyžiadané telefonické hovory s cieľom marketingovej ponuky. Podľa prieskumu O2 z decembra minulého roka, zákazníkom telekomunikačných služieb prekážajú nevyžiadané telefonáty z neznámych čísel.

O2 chce poraziť hoaxy a vrátiť rozum na internet, pričom ako prvé použilo vo svojej májovej kampani deepfake video. Kampaň odštartovala na webe TV Markíza falošným videom s moderátorkou Zlaticou Švajdovou Puškárovou. Jej tvár, mimika a hlas však nevzišli z nakrúcania, ale sa ich naučila verne napodobniť umelá inteligencia na základe množstva videozáznamov Televíznych novín. O2 sa tak zameralo na výskyt hoaxov, dezinformácií a konšpiračných teórií na internete a upozorňuje na potrebu overovania si informácií. V súvislosti s touto kampaňou vypísala Férová nadácia O2 verejnú výzvu a hľadala digitálne vzdelávacie projekty, platformy a iniciatívy pôsobiace v oblasti mediálnej gramotnosti a formovania kritického myslenia detí, mladých a ich učiteľov. Taktiež podporila projekty zamerané na kultiváciu informačného priestoru, vyvracanie hoaxov, publikovanie overených informácií a potláčanie nenávistných prejavov. Na tento grant vyčlenila nadácia 60 tis. eur.

O2 chce bojovať proti nevyžiadaným volaniam, koncom mája preto predstavilo vlastný register a iniciatívu Nevolajtemi.sk. Register Nevolajtemi.sk slúži každému, kto si chce overiť neznáme číslo, ktoré mu volalo. Rovnako však slúži aj tým, ktorí nechcú ostať len pri overení volania z neznámeho čísla, ale podozrivý hovor v zmysle legislatívy chcú nahlásiť Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, ktorý by mal následne preveriť konanie konkrétnej firmy a v prípade porušenia legislatívy vyvodiť sankcie.

Radosť prichádza od júna ešte bližšie k zákazníkom a získať ju môžu už aj v kamenných predajniach vybraných partnerov. SIM kartu Radosti si už môžu zákazníci kúpiť za jediné „euríčko“ v trafikách, či na čerpacích staniciach a následne si svojho digitálneho operátor aktivovať v aplikácii v mobile.

O2 v spolupráci s O2 Športovou akadémiou Mateja Tótha počas pandémie koronavírusu prišlo s dvoma sériami inštruktážnych videí pod názvom Telesná na doma. Ich cieľom bolo reagovať na vzniknutú situáciu, v dôsledku ktorej deti ostali odrezané nielen od škôl, ale aj od telocviční a ihrísk, čo významným spôsobom hlavne v zimnom období ovplyvnilo ich pohyb. Telesná na doma prichádza od júna s novou sériou videí, ktoré si deti môžu zacvičiť v triede, ale aj doma.

Od júla 2021 môže každý nový aj existujúci zákazník digitálneho operátora Radosť získať jeden z programov podľa vlastného výberu na 30 dní za polovičnú cenu. Stačí keď ju odporučí kamarátom a získa tak zľavu 50% pre seba aj pre nich. Ak ju odporučí piatim, ktorí ju aj využijú, Radosť za polovicu získa až na 5 mesiacov.

Digitálny operátor Radosť bol počas tohtoročného leta partnerom pláže na Tyršovom nábreží v Bratislave, známom pod familiárnym názvom Tyršák. Vďaka partnerstvu s Radosťou si návštevníci Tyršáku mohli popri zábavných aktivitách užiť bezplatné WiFi pripojenie. Na pláži našli aj rôzne „radostné“ prvky s logom, oddýchnuť si mohli napríklad na lehátkach či spríjemniť sedenie na podsedákoch.

Boj proti hoaxom, ktorý O2 odštartovalo v máji falošným videom so Zlaticou Puškárovou pokračoval aj v lete. Férová nadácia O2 vyčlenila 60 tis. eur na projekty podporujúce návrat rozumu na internet. Zároveň zverejnila aj zoznam podporených projektov na svojom webe: https://spolocnost.o2.sk/ferova-nadacia/grantovy-program.

Koncom augusta tohto roka ohlásilo O2 štart spolupráce s novým partnerom v segmente online registračných pokladní, ktorým sa stala spoločnosť FiskalPro. Zároveň O2 oznámilo ukončenie ponuky vlastného riešenia pod názvom O2 eKasa.

O2 ohlásilo začiatkom septembra nových 15 lokalít s dostupnosťou 5G signálu na Slovensku. Zároveň priblížilo svoje plány v budovaní infraštruktúry, ktorou chce do konca roka pokrývať už takmer 20% ľudí. Spolu s dodávateľom Ericsson informovalo O2 aj o obmene rádiovej siete, čo sa pozitívne prejaví na kvalite spojenia aj v prípade technológií 4G a 2G.

Spolu s ohláseným štartom výraznejšieho pokrývania 5G sieťou predstavilo O2 svojim zákazníkom aj ponuku v podobe zdvojnásobených dát vo vybraných O2 SMART Paušáloch. Zákazníci majú možnosť bezplatne získať dvojnásobný objem dát v rámci svojho paušálu až do konca januára 2022.

Digitálny operátor Radosť oslávil 24. septembra svoje prvé výročie pôsobenia na trhu. Za ten čas využilo výhody digitálnosti desaťtisíce spokojných zákazníkov. Pri tejto príležitosti zverejnil operátor aj zaujímavé štatistiky, či informácie, ako napríklad to, že najobľúbenejším dňom aktivácie digitálneho operátora je streda.

Značky: