Nová Trieda A od značky Mercedes-Benz s dokonale vyváženými proporciami, láskou k detailom, s najnovšou generáciou systému MBUX a s modelovou paletou, ktorá je konzekventne orientovaná na plnenie želaní zákazníka, prináša jedinečné vlastnosti do segmentu kompaktných vozidiel a zákazníkovi ponúka triedu na každý deň. Trieda A je naďalej dostupná ako hatchback aj sedan.
Športovo dynamický exteriér: už pri pohľade spredu sa prejavuje sila a dynamika novej Triedy A. Novonavrhnutá, v prednej časti klesajúca kapota motora s dvomi charakteristickými prelismi a so strmým žraločím nosom (shark nose), prepracovaná maska chladiča so vzorom hviezd a ploché svetlomety, ktoré sú na želanie k dispozícii ako variant so svetelnými diódami s novonavrhnutým vzhľadom, sú dominantné prvky prednej časti vozidla. Športový charakter zdôrazňujú zvonku lícujúce kolesá so štyrmi dodatočnými dizajnmi diskov s rozmermi do 19 palcov, ako aj vysokolesklé disky z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom s čiernym lakom (na želanie) a ráfikom osústruženým do leskla pre líniu výbavy AMG Line. Nový zadný difúzor a sériové zadné svietidlá s LED sa cez deň aj v noci postarajú o emocionálny a fascinujúci vzhľad. Prvotriedny exteriér dopĺňa atraktívny výber exteriérových lakov: k dispozícii je množstvo jednovrstvových lakov alebo metalíz a lakov z programu MANUFAKTUR.
Individuálny interiér so špičkovou technikou: exkluzivita sa odráža aj v interiéri novej Triedy A. Absolútnym vrcholom výbavy a stredobodom pozornosti je sériový, voľne stojaci dvojitý displej, ktorý pozostáva z displeja s uhlopriečkou 7 palcov a z displeja s uhlopriečkou 10,25 palca. Na želanie sa dodávajú dva displeje s uhlopriečkou 10,25 palca, ktoré so vzhľadom širokouhlej obrazovky navodzujú dojem, akoby sa vznášali. Priestorová architektúra, ktorá je jedinečná v tejto triede, vytvára celkom osobitnú svetelnú atmosféru, ktorá pripomína svetelné efekty futuristickej budovy v noci. Ódou na svet letectva sú tri typicky športové okrúhle dýzy so vzhľadom turbín. Prepracovaný volant aktuálnej generácie je štandardne vyrobený z kože napa, je kompaktný a, podobne ako prepracovaná stredová konzola, aj on osloví nadšencov špičkových technológií.
Modelová paleta splní všetky individuálne želania aj v interiéri: už v základnej verzii novej Triedy A ponúka značka Mercedes‑Benz vysokokvalitné komfortné sedadlo s novým trojrozmerne štrukturovaným poťahom ARTICO, ktoré zdôrazňuje športové vlastnosti vozidla. Variant výbavy Progressive ponúka tri rôzne farby interiéru: čiernu, luxusne pôsobiacu béžovú a novú šalviovú sivú, ktorá zodpovedá duchu doby. Nový tmavý ozdobný prvok so vzhľadom uhlíkových vlákien v týchto modeloch na pohľad zvyšuje hodnotu prístrojovej dosky aj dverí. Línia výbavy AMG Line je navrhnutá pre výkonnosť a v sériovom vyhotovení očarí svetlými kefovanými hliníkovými ozdobnými dielmi a červenými kontrastnými ozdobnými švami sedadiel z materiálu ARTICO/MICROCUT.
Výrobca automobilov Mercedes‑Benz sa v rámci plánu Ambition 2039 zaviazal, že od roku 2039 v celom hodnotovom reťazci a v celom životnom cykle vytvorí autopark nových CO2 neutrálnych osobných motorových vozidiel a vanov. Cieľom je znížiť emisie CO2 na každé osobné motorové vozidlo v autoparku nových vozidiel v celom životnom cykle vozidla do konca tohto desaťročia v porovnaní s rokom 2020 minimálne o polovicu. Jedným z opatrení je použitie recyklovaných materiálov. Preto bola pri navrhovaní novej Triedy A prehodnotená zostava všetkých materiálov, ktoré sa majú použiť, a boli overené možnosti trvalo udržateľných alternatív. V komfortných sedadlách sú v stredovej časti zakomponované látky, ktoré do 100 percent pochádzajú z recyklovaných materiálov. V prípade sedadiel z materiálu ARTICO/MICROCUT sa v ploche na sedenie použilo 65 percent a v spodnej vrstve 85 percent tejto látky.
Výrazne zušľachtená výbava: Nová Trieda A už v rámci štandardnej výbavy ponúka množstvo zakomponovaných prvkov, ako je napríklad cúvacia kamera, balík USB alebo volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive sa zákazníci môžu sériovo tešiť aj na predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík a balík zrkadiel.
Výrobca automobilov Mercedes-Benz celkovo výrazne zjednodušil logiku ponuky balíkov výbavy, čím sa zmenšila námaha pri výbere mnohých jednotlivých prvkov výbavy. Funkčné prvky výbavy, ktoré sa často nakupujú spoločne, sú začlenené do balíkov výbavy na základe reálneho správania zákazníkov pri nákupe. Okrem toho sú k dispozícii ešte ďalšie funkčné možnosti. Pokiaľ ide o dizajnové prvky výbavy, ako sú farby, čalúnenie, ozdobné prvky a kolesá, zákazníci si môžu naďalej individuálne nakonfigurovať svoje vozidlá.
Digitálny, inteligentný, bezpečnejší: veľký pokrok v novej Triede A urobil hardvér aj softvér: najnovšia generácia systému MBUX sa ovláda intuitívne a je učenlivá. Displeje vodiča a centrálne displeje poskytujú ucelený, estetický zážitok a na želanie ich možno prispôsobiť individuálnym želaniam prostredníctvom novonavrhnutých štýlov zobrazovania (Klasický so všetkými relevantnými informáciami pre vodiča, Športový s dynamickým otáčkomerom, Decentný s redukovaným obsahom), troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis) a siedmich farebných svetov. Centrálny displej pritom ponúka všetky doterajšie funkcie ako Navigácia, Médiá, Telefón, Vozidlo atď. a možno ho ovládať priamo a komfortne ako dotykový displej.
Systém telematiky bol prepracovaný a očarí novým dizajnom a zlepšenou výkonnosťou. Novinkou je naviac aj integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Samozrejmosťou je bezdrôtové prepojenie s chytrými telefónmi prostredníctvom platformy Apple Carplay, príp. Android Auto a na zlepšenie konektivity bol pridaný ďalší port USB-C a bol zvýšený výkon nabíjania cez rozhranie USB.
Vďaka aktivácii onlinových služieb v aplikácii Mercedes me[1] je hlasový asistent Hey Mercedes novej Triede A ešte schopnejší viesť dialógy a je učenlivejší. Určité úkony možno napríklad vyvolať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes. Hlasový asistent MBUX okrem toho dokáže vysvetliť aj funkcie vozidla a pomáha napríklad aj vtedy, keď chcete pripojiť svoj chytrý telefón prostredníctvom rozhrania Bluetooth alebo keď hľadáte lekárničku.
Nová Trieda A je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Ďalšia generácia parkovacieho balíka pomáha pri parkovaní v pozdĺžnom smere a okrem iného ponúka 360‑stupňovú vizualizáciu pri parkovaní s podporou kamery pomocou 3D obrazov.
Elektrifikované a výkonné pohony: nová Trieda A bola vylepšená aj v oblasti motorov. Program benzínových motorov bol priebežne elektrifikovaný a zahŕňa štvorvalcové agregáty so 7-stupňovou, príp. 8‑stupňovou automatickou prevodovkou DCT v rámci sériovej výbavy. Tieto agregáty sú ako mierne hybridné pohony dodatočne vybavené 48-voltovým elektrickým systémom, ktorý podporuje agilnosť pri rozjazde dodatočnými 10 kW výkonu.
Nový, remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) citeľne zlepšuje komfort a zážitok zákazníkov novej Triedy A. RSG sa pri štartovaní napríklad postará o štartovanie s menšími vibráciami a hlukom ako bežný štartér. Okrem toho pri rovnomernej jazde umožňuje kĺzanie s vypnutým spaľovacím motorom. Počas brzdenia a pri pomalom posúvaní RSG rekuperuje, čím napája 12-voltový elektrický systém a 48‑voltový akumulátor. Takto získanú energiu je možné využiť v priebehu zrýchľovania na podporu spaľovacieho motora. Funkcia Skóre ECO 3.0, ktorá bola nanovo zavedená pre niektoré motory, okrem toho prostredníctvom inteligentného vyhodnotenia rozličných jazdných fáz motivuje vodiča k úspornému jazdeniu.
Vyšší výkon pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete: nová Trieda A robí ďalší veľký krok s hybridnými pohonmi dobíjateľnými zo siete (hatchback Mercedes‑Benz A 250 e: kombinovaná vážená spotreba paliva (WLTP) 1,1 – 0,8 l/100 km, kombinovaná vážená spotreba elektriny (WLTP) 17,0 – 15,0 kWh/100 km, kombinované vážené emisie CO2 (WLTP) 25–18 g/km; sedan Mercedes-Benz A 250 e: kombinovaná vážená spotreba paliva (WLTP) 1,0 – 0,8l/100 km, kombinovaná vážená spotreba elektriny (WLTP) 16,7 – 14,8 kWh/100 km, kombinované vážené emisie CO2 (WLTP) 24 – 17 g/km)[2]. Vysokovoltový akumulátor bol ešte viac zlepšený, vďaka čomu vyšší využiteľný obsah energie vedie k zvýšeniu elektrického dojazdu. Výkon elektromotora bol zvýšený o 5 kW a dosahuje výkon hnacieho ústrojenstva 80 kW. Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: okrem štandardného výkonu 3,7 kW možno zlepšený akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom až 11 kW namiesto doterajšieho výkonu len 7,4 kW. Nová Trieda A aj naďalej ponúka možnosť nabíjať akumulátor jednosmerným prúdom s výkonom až 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút, vďaka čomu je zabezpečené všestranne využiteľné nabíjanie, ktoré vyhovuje každodennému použitiu.
Prehľad motorov:
A 250 e hatchback | A 250 e sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 332 | 1 332 |
Menovitý výkon zážihového motora | kW/k | 120/163 | 120/163 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 270 | 270 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 80/109 | 80/109 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 300 | 300 |
Systémový výkon | kW/k | 160/218 | 160/218 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 450 | 450 |
Menovitá kapacita akumulátora | kWh | 15,6 | 15,6 |
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP)[2] | l/100 km | 1,1 – 0,8 | 1,0 – 0,8 |
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)[2] | g/km | 25,0 – 18,0 | 24,0 – 17,0 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)[2] | kWh/100 km | 17,0 – 15,0 | 16,7 – 14,8 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP)[2] | km | 70,0 – 81,0 | 72,0 – 82,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 7,4 | 7,5 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 225 | 230 |
A 180 hatchback | A 200 hatchback | A 220 4MATIC hatchback | A 250 4MATIC hatchback | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 332 | 1 332 | 1 991 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 | 5 500 | 5 500 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 230 | 270 | 300 | 350 |
Kombinovaná spotreba (WLTP)[2][1] | l/100 km | 6,4 – 5,8 | 6,4 – 5,8 | 7,5 – 6,9 | 7,5 – 6,9 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP)[2] | g/km | 145,0 – 133,0 | 145,0 – 133,0 | 170,0 – 157,0 | 170,0 – 157,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 9,2 | 8,2 | 7,1 | 6,3 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 215 | 225 | 235 | 250 |
A 180 d hatchback | A 200 d hatchback | A 220 d hatchback | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 950 | 1 950 | 1 950 |
Menovitý výkon | kW/k | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
pri | ot./min | 3 400 | 3 400 | 3 800 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 280 | 320 | 400 |
Kombinovaná spotreba (WLTP)[2] | l/100 km | 5,5 – 5,0 | 5,4 – 4,9 | 5,5 – 5,0 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP)[2] | g/km | 145,0 – 132,0 | 143,0 – 128,0 | 144,0 – 131,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 9,7 | 8,3 | 7,2 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 202 | 220 | 235 |
A 180 sedan | A 200 sedan | A 220 4MATIC sedan | A 250 4MATIC sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 332 | 1 332 | 1 991 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 | 5 500 | 5 500 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 230 | 270 | 300 | 350 |
Kombinovaná spotreba (WLTP)[2] | l/100 km | 6,3 – 5,7 | 6,3 – 5,7 | 7,4 – 6,8 | 7,4 – 6,8 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP)[2] | g/km | 143,0 – 130,0 | 143,0 – 130,0 | 167,0 – 154,0 | 168,0 – 155,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 9,3 | 8,3 | 7,2 | 6,4 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 216 | 230 | 237 | 250 |
A 180 d sedan | A 200 d sedan | A 220 d sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 950 | 1 950 | 1 950 |
Menovitý výkon | kW/k | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
pri | ot./min | 3 400 | 3 400 | 3 800 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 280 | 320 | 400 |
Kombinovaná spotreba (WLTP)[2] | l/100 km | 5,5 – 5,0 | 5,4 – 4,8 | 5,4 – 5,0 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP)[2] | g/km | 143,0 – 130,0 | 141,0 – 127,0 | 143,0 – 131,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 9,9 | 8,4 | 7,3 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 206 | 227 | 246 |