Nový model C-HR (Compact Hybrid Revolution) od Toyoty je skonštruovaný tak, aby sa vynímal nielen v sortimente vozidiel automobilky Toyota, ale aj v celom segmente automobilov. Jeho cieľom je zaujať pútavým dizajnom a priniesť čo väčší pôžitok z jazdy.

Model C-HR sa zameriava na zákazníka, ktorý je individuálny a rád objavuje nové zážitky a produkty. Majiteľ C-HR oceňuje štýl a kvalitu a svoj automobil považuje za rozšírenie vlastnej osobnosti.

Nové smerovanie dizajnu

V Toyote C-HR sa predstavuje osobitý štýl. Horná časť karosérie v štýle kupé sa spája s mohutnou spodnou časťou športového úžitkového vozidla (SUV). Takto prináša na trh s crossovermi zatiaľ neobjavenú dynamiku. S dĺžkou 4360 mm, šírkou 1795 mm, výškou 1555 mm a rázvorom kolies 2640 mm prináša komfort prevádzky a možnosť jednoduchého manévrovania.

Nový model C-HR má modulovanú konštrukciu, ktorá sa vyznačuje karosériou s architektonickým motívom diamantu s výrazne vyčnievajúcimi oblúkmi kolies vo všetkých štyroch rohoch. To zdôrazňuje pevnosť a tuhosť nového crossoveru.

Predná časť vozidla predstavuje ďalšie rozvinutie dizajnovej identity značky Toyota. Štíhla vrchná mriežka chladiča prechádza od loga Toyota do elegantných, dravých koncov krídel združených svetlometov a presahuje predné rohy karosérie.

Štýl modelu C-HR pripomínajúci kupé ďalej umocňujú skryté kľučky zadných dverí integrované do zadného stĺpika a mohutný priemet širokej zaoblenej línie strechy do veľkého, výrazne aerodynamického zadného spojlera konštrukčného rámu, čo znázorňuje rýchlosť. Batožinový priestor pohodlne pojme batožinu pre päť osôb.

Kultivovaný dizajn interiéru

Interiér sa vyznačuje kombináciou najnovších technológií a módneho štýlu. Ten pôsobí na zmysly a poskytuje dostatok priestoru pre vodiča i posádku. Vpredu je hladko vrstvený prístrojový panel, ktorý pokračuje do obloženia dverí so štýlovými ozdobnými prvkami. Vodič tu nájde prívetivé intuitívne technológie. Všetky ovládacie tlačidlá ako aj 8-palcová dotyková obrazovka s prepracovaným rozhraním s navigačnou platformou Multi-Media ’16 a rozšírenou konektivitou sú vhodne naklonené smerom k vodičovi.

Vďaka tomuto riešeniu v spojení s asymetrickým dizajnom stredovej konzoly má vodič všetky ovládacie prvky na dosah ruky, pričom k príslušným tlačidlám má prístup aj spolujazdec.

Predné sedadlá sa vyznačujú unikátnym dvojstupňovým dizajnom: kým štíhla horná časť má športový charakter, mohutnejšia spodná časť ponúka bohatšie vatované vankúše a výraznejšiu oporu. Autori interiéru modelu C-HR si stanovili za cieľ dosiahnuť najlepšiu úroveň kvality v tejto triede vozidiel.

Mnohé prepínače majú tvar, ktorý odráža vonkajší motív karosérie v tvare diamantu. Rovnaký motív diamantu vidno aj na vzore obloženia dverí, poťahu stropu kabíny, sieťovine reproduktorov JBL a na tvare výškového reproduktora. Ba dokonca aj na ručičkách číselníkov analógových prístrojov vodiča.

Všetky povrchy v pozadí sú z materiálu podobného koži, všetky dotykové plochy sú potiahnuté jemnou kožou Nappa a pre všetky funkčné prvky, ako sú napríklad ovládacie tlačidlá, je vyhradená syntetická koža.

Dekoratívne prvky majú v rámci povrchovej úpravy lesklé čierne lakovanie s matným strieborným lemovaním a jasné modré podsvietenie prístrojov a ovládacích tlačidiel je navrhnuté tak, aby zabezpečovalo súlad odtieňa.

Tento nový štýl interiéru je v ponuke v troch rôznych farebných motívoch: v tmavosivom Dark Grey, v čierno-modrej kombinácii Black/Blue alebo v čierno-hnedej kombinácii Black/Brown.

Úrovne výbavy aj pre naozaj náročných

Súčasťou štandardnej výbavy celého modelového radu je balík bezpečnostných technológií pod názvom Toyota Safety Sense. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (s funkciou detekcie chodcov), adaptívny tempomat, varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu s ovládačom riadenia, automatické diaľkové svetlá a asistenta rozpoznávania dopravných značiek. Toyota Safety Sense prispieva k znižovaniu rizika nárazov a prináša aj ďalšie výhody – vodičovi uľahčuje život za volantom a zmierňuje únavu.

Pri rýchlostiach v rozmedzí od 10 km/h až po najvyššiu rýchlosť vozidla využíva Prednárazový bezpečnostný systém vpredu namontovaný snímač a mikrovlnný radarový senzor na snímanie vozidiel a chodcov na ceste pre vozidlom. Ak zistí riziko zrážky, automaticky upozorní vodiča pomocou výstražného zvukového signálu a vizuálneho výstražného znamenia na multifunkčnom displeji. Zároveň sa aktivuje prednárazový brzdový asistent a v okamihu zošliapnutia brzdového pedála poskytne dodatočnú brzdnú silu. Ak systém usúdi, že možnosť čelnej zrážky s iným vozidlom alebo chodcom je mimoriadne vysoká, automaticky použije brzdy, aby kolízii zabránil, alebo ju aspoň zmiernil.

Adaptívny tempomat

Adaptívny tempomat modelu Toyota C-HR s funkciou sledovania pri každej rýchlosti využíva ten istý mikrovlnný radar ako prednárazový bezpečnostný systém. Pomocou neho udržiava bezpečnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu, v prípade potreby spomalí vozidlo až do úplného zastavenia. A keď sa cesta opäť uvoľní, C-HR plynulo zrýchli naspäť na predvolenú ustálenú rýchlosť.

Varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu

Varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu využíva kameru na čelnom skle na sledovanie smeru jazdy vozidla medzi vodorovným dopravným značením jazdných pruhov na povrchu vozovky. Ak usúdi, že vozidlo sa chystá vychýliť zo svojho jazdného pruhu bez použitia ukazovateľa zmeny smeru jazdy, systém spustí poplašný signál a na multifunkčnom informačnom displeji rozsvieti výstražné svetlo. Ak sa vozidlo napriek tomu stále pohybuje mimo vyznačeného jazdného pruhu, použije jemnú silu na otáčanie volantu, a pomôže tak vodičovi vrátiť vozidlo do pôvodného smeru jazdy.

Automatické diaľkové svetlá

Systém automatických diaľkových svetiel využíva tú istú kameru upevnenú na čelnom skle ako varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu. Systém rozpoznáva svetlá protiidúcich vozidiel alebo premávky pred vozidlom, automaticky prepne svetlomety na stretávacie svetlá, aby zabránil oslneniu ostatných účastníkov cestnej premávky, a len čo je cesta opäť voľná, vráti ich späť do režimu diaľkových svetiel. Prispieva tak k čo najlepšiemu osvetleniu cesty pri jazde v noci a zároveň rozširuje zorné pole vodiča.

Asistent rozpoznávania dopravných značiek

Asistent rozpoznávania dopravných značiek využíva prednú kameru na rozpoznávanie výstražných a príkazových dopravných značiek na hlavných cestách a diaľniciach. Tie potom zobrazuje na multifunkčnom informačnom displeji, čím znižuje riziko, že vodič si nevšimne rýchlostné obmedzenie, cestné uzávery a ďalšie dôležité informácie.

Vyspelé bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča

Toyota C-HR je vybavená aj ďalšími systémami. Patrí k nim systém monitorovania mŕtveho uhla a systém upozornenia na premávku za vozidlom.

Systém monitorovania mŕtveho uhla využíva radarové senzory umiestnené na zadných rohoch vozidla na snímanie vozidiel v susedných jazdných pruhoch, ktoré sa pohybujú smerom do priestoru mŕtveho uhla vodiča. Systém upozorní vodiča na ich prítomnosť rozsvietením výstražnej kontrolky s diódou LED vo vonkajšom spätnom zrkadle na príslušnej strane vozidla. Svetelná kontrolka s diódou LED zostane rozsvietená dovtedy, kým sa vozidlo nachádza v priestore mŕtveho uhla vodiča. V prípade, že vodič použije smerové svetlo s úmyslom prejsť do dráhy vozidla, ktoré má vo svojom mŕtvom uhle, výstražná kontrolka začne rýchlo blikať, aby ho ešte výraznejšie upozornila na hroziace nebezpečenstvo.

Rovnaké radary využíva aj systém upozornenia na premávku za vozidlom. Keď vozidlo cúva z parkovacieho miesta, systém sleduje približujúce sa vozidlá z každej strany a upozorní vodiča v prípade, ak takéto vozidlo zaregistruje.

Jednoduchý inteligentný parkovací asistent

Model C-HR ponúka nový systém pod názvom S-IPA (jednoduchý inteligentný parkovací asistent). Ten využíva rad senzorov na vyhľadanie vhodných voľných parkovacích miest a okolitých objektov. Vodič zastaví vozidlo vedľa parkovacieho miesta a stlačením tlačidla aktivuje systém S-IPA, ktorý navedie vozidlo do správnej polohy na zacúvanie do zvoleného priestoru.

Zvuk ako v koncertnej sieni

Toto vozidlo sa dá vybaviť na mieru vyrobeným luxusným audiosystémom JBL s osemkanálovým stereofónnym zosilňovačom s výkonom 576 W a sústavou deviatich reproduktorov, medzi ktoré patria aj dva patentované akustické vlnovody JBL, známe ako výškové reproduktory „horn tweeters“. Tento systém prináša najkvalitnejšiu reprodukciu zvuku v celej kategórii crossoverov.

Keďže na kvalitu zvuku celého systému môžu mať veľký vplyv rôzne prvky interiéru, ako sú napríklad okná, strešné okno, čalúnenie, ale aj tuhosť štruktúry karosérie v okolí každého reproduktora, je tento audiosystém výsledkom úzkej spolupráce medzi spoločnosťou JBL a inžiniermi spoločnosti Toyota už od ranej fázy procesu projektovania.

Výsledkom je orientácia rozmiestnenia reproduktorov a použitie presne integrovaného výškového reproduktora „horn tweeter“ na stĺpiku čelného skla. Vďaka tomu systém prináša ostrý a jasný zvuk. Exkluzívny audiosystém JBL obsahuje aj kódovanie zvuku v bezstratovej kvalite a je v ponuke v kombinácii s voliteľnou možnosťou navigácie.

Najmodernejšie pohonné sústavy

Na výber sú dvoma motory, upozorňujeme na unikátnu plnohybridnú verziu, ktorej vlastnosti zaručujú plynulú jazdu. Toyota C-HR je vybavená hybridnou hnacou sústavou najnovšej generácie. Produkuje emisie CO2 na úrovni len 82 g/km a vykazuje kombinovanú spotrebu paliva len 3,6 l/100 km.

Toto nové hnacie ústrojenstvo, ktoré vyvinie výkon 90 kW/122 k (DIN), je nielen výkonnejšie a ľahšie než predchádzajúca sústava, ale vyznačuje sa aj ostrejším výkonom. Detailné konštrukčné zmeny na motore viedli k zlepšeniu tepelnej účinnosti až o 40 % – čo je v prípade zážihového motora najlepší parameter na svete. Táto nová hybridná hnacia sústava ponúka odozvu a plynulosť štýlu dynamickej jazdy, ktorý zvlášť vyhovuje modelu Toyota C-HR a jeho filozofii dynamického dizajnu.

Toyota C-HR je v ponuke aj s novým 1,2-litrovým motorom s turbodúchadlom. Tento motor vyvinie výkon 85 kW/116 k (DIN), dodá 185 Nm krútiaceho momentu, produkuje emisie CO2 od úrovne 125 g/km a ponúka kombinovanú spotrebu paliva od 5,5 l/100 km. Motor je možné spojiť buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom (CVT). Verzie s prevodovkou CVT sú v ponuke s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Nová hybridná sústava

Hybridná sústava je nastavená tak, aby poskytovala prirodzenú a okamžitú, no pritom hladkú odozvu na každé zošliapnutie plynového pedála. Je presná a spoľahlivá a zabezpečuje tú správnu úroveň výkonu.

Nový akumulátor hybridnej sústavy ponúka vyššiu hustotu energie. Hoci sa zachoval jeho celkový výkon, veľkosť bolo možné znížiť o 10 %. Za rovnaký čas dokáže absorbovať o 28 % viac energie, čo znamená, že sa nabíja rýchlejšie. Elektromotory sú menšie, no takisto poskytujú lepší pomer výkonu a hmotnosti.

Vylepšený zážihový motor

Hybridná sústava modelu Toyota C-HR obsahuje 1,8-litrový zážihový motor s technológiou inteligentného variabilného časovania ventilov (VVT-i) s Atkinsonovým cyklom. Vylepšil sa prietok plynu, spaľovanie, chladenie aj kontrola klepania, a systém recirkulácie výfukových plynov sa využíva omnoho efektívnejšie.

Spoločnosť Toyota vyvinula systém rekuperácie tepla, ktorý využíva spotrebovaný výfukový plyn na urýchlenie zohrievania chladiacej kvapaliny motora. To znamená, že možno ušetriť palivo, pretože hybridná sústava dokáže vypnúť motor skôr a častejšie, keď nie je potrebný na pohon vozidla. Motor zároveň rýchlejšie dosiahne svoju optimálnu prevádzkovú teplotu, a to vďaka novému dvojitému chladiacemu systému, ktorý v prípade potreby dokáže zmenšiť objem chladiacej kvapaliny prúdiacej do motora. To napomáha zvýšeniu výkonu v chladnom počasí.

Veľký kus práce sa vykonal aj v oblasti zníženia energetických strát, najmä prostredníctvom opatrení na elimináciu trenia. Patrí k nim napríklad použitie živicou potiahnutých ložísk ojnice s tenkým prierezom alebo reťaz vačkového hriadeľa s nízkym trením. Znížilo sa trenie tvorené plášťom piestov, rotujúcich častí a olejovým čerpadlom, a nové elektrické vodné čerpadlo pomohlo znížiť mieru strát.

Zvlášť dôkladnou revíziou prešiel sací a výfukový systém a jej výsledkom je motor, ktorý lepšie dýcha, lepšie filtruje vzduch a vyznačuje sa efektívnejším usporiadaním, väčšou spoľahlivosťou a tichším chodom. Vzduchový filter je menší a nižší, vďaka čomu mohli projektanti vozidla znížiť líniu strechy. Nový sací systém má rezonátor, ktorý produkuje menej hluku na počuteľných frekvenciách, a sací kanál je vyrobený z porézneho materiálu, ktorý potláča ozvenu.

Do systému sa pridalo potrubie na prívod čerstvého vzduchu, aby sa pri rýchlej jazde na diaľnici zabezpečil dostatočný objem vzduchu, a pridala sa aj praktická deliaca konštrukcia na oddelenie vzduchu a kvapaliny, ktorá zabraňuje zmiešaniu vody a snehu s nasávaným vzduchom. V prípade, že sa do potrubia na prívod čerstvého vzduchu dostane voda alebo sneh, slúži ako nasávacie hrdlo sekundárny prívod. Štíhlejší tlmič zabezpečuje optimálny výkon a nižšiu hladinu hluku, pričom zároveň zlepšuje aerodynamiku podvozka a nezasahuje do dostupného priestoru v kufri. Motor dosahuje maximálny výkon 98 k (DIN)/72 kW pri rýchlosti 5 200 otáčok za minútu, pričom maximálny krútiaci moment 142 Nm dodá pri 3 600 otáčkach za minútu.

Vylepšený softvér hybridnej sústavy

Vďaka aktualizácii softvéru hybridnej sústavy môže Toyota C-HR viac využívať svoje elektrické hnacie ústrojenstvo, čo jej umožňuje zrýchľovať v rozsahu nízkych otáčok motora. Zároveň môže zvýšiť rozsah rýchlostí vozidla v prevádzke na elektromotor (rozsah, v ktorom možno používať výlučne elektromotor) o 60 percent v porovnaní s modelom Prius tretej generácie. To znamená, že pri vyšších rýchlostiach je vozidlo menej závislé od zážihového motora, vďaka čomu sa znižuje aj spotreba paliva.

Menšie a lepšie elektromotory

Tieto dva motorgenerátory sú úplne nové a sú menšie a ľahšie než doposiaľ, čo vyhovuje novej konštrukcii prevodovky typu transaxle s viacerými hriadeľmi a nemá žiadny negatívny vplyv na spotrebu paliva.

Vyššie otáčky motora a nové nútené konvekčné chladenie vodou namiesto hladenia vzduchom zlepšujú účinnosť elektrického hnacieho motora (MG2), ktorý dodá 53 kW výkonu a 163 Nm krútiaceho momentu.

Kompletne prepracovaná jednotka riadenia výkonu

Jednotka riadenia výkonu (PCU) je kompletne prepracovaná, čo viedlo k zmenšeniu veľkosti o 33 percent, úspore hmotnosti o šesť percent a zníženiu elektrických strát o 20 percent. PCU je viacúčelové elektrické srdce vozidla, ktoré obsahuje menič/zvyšovač napätia, prevodník jednosmerného prúdu (DC/DC) pre prídavný zdroj energie a elektronické riadenie motorgenerátorov.

Namiesto remeňom poháňaného alternátora využíva Toyota C-HR prevodník jednosmerného prúdu (DC/DC) na dobíjanie 12-voltového prídavného akumulátora pomocou energie akumulátora hybridného pohonu.

Nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor hybridného pohonu

Nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor je kompaktnejší a celý je uložený pod zadnými sedadlami, takže nezasahuje do batožinového priestoru. Zvýšil sa tým výkon chladenia a rozšíril sa rozsah rekuperácie.

Motor 1.2T: Dobrý výkon a nízka spotreba

Ten má vynikajúci výkon a účinnosť. Motor so zdvihovým objemom 1 197 cm3 vyvinie výkon 116 k (DIN)/85 kW a dodá 185 Nm stáleho krútiaceho momentu v rozmedzí 1 500 až 4 000 otáčok za minútu. Toyota C-HR zrýchli z nuly na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 190 km/h. Toto všetko vozidlo dosiahne napriek tomu, že je výrazne zamerané na čo najnižšie parametre oblasti spotreby paliva a produkcie emisií CO2 – v kombinovanej prevádzke spotrebuje 5,5 l/100 km a vyprodukuje len 125 g/km emisií CO2.

Krútiaci moment pri nízkych otáčkach a rýchla odozva

Turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou, systém časovania ventilov VVT-iW a systém priameho vstrekovania paliva D-4T pracujú ruka v ruke a spoločne zabezpečujú vynikajúci prenos krútiaceho momentu od najnižších otáčok motora. Táto súčinnosť spolu so sacím systémom s obmedzeným objemom zaisťuje okamžitú odozvu na zošliapnutie plynového pedála.

Pre motor 1.2T bol vyvinutý nový systém vstrekovania paliva. Má kompaktnú konštrukciu a je ideálny na využitie v motore s malým objemom. Umožňuje viacero vstrekov paliva v jednom cykle, kým rozprašovač paliva s kratšou dĺžkou a optimalizovanou šírkou zabezpečuje kvalitu spaľovania bez ohľadu na režim a zaťaženie motora.

Systém automatického vypnutia a zapnutia motora Stop & Start s rýchlym a hladkým chodom

Pre motor bola vyvinutá nová funkcia ovládania naštartovania, ktorá zabezpečuje jeho rýchle a hladké spustenie. Keď systém vypne motor, ovláda polohu zastavenia motora tým, že nechá piest v polovici kompresného zdvihu. Potom, pri opätovnom naštartovaní, použije vrstvené vstrekovanie v prvom stlačenom valci, aby pôsobil proti vibráciám. Spomalením zapaľovania sa zároveň udržiava pod kontrolou zvýšený krútiaci moment, čo zabraňuje motoru neprimerane zvyšovať otáčky, a tým sa zabezpečí spoľahlivý a pokojný rozjazd.

Inteligentná manuálna prevodovka

Model C-HR s motorom 1.2T je vôbec po prvý raz v rámci ponuky značky Toyota vybavený novým systémom s názvom „Inteligentná manuálna prevodovka“. Systém – presne ako majster techniky päta/špička – pri podraďovaní automaticky zvýši otáčky motora, a zabezpečuje tak plynulú zmenu prevodových stupňov. Systém pracuje aj pri radení vyššieho prevodového stupňa, čím prispieva k vyššej miere komfortu vodiča aj cestujúcich, pretože zmierňuje trasenie spojky. Takto je zabezpečený aj plynulý rozjazd a riziko zhasnutia motora je takmer nulové – čo je zvlášť dobrá správa pre vodičov začiatočníkov.

Pohon všetkých kolies (AWD)

Toyotu C-HR s motorom 1.2T a prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom (CVT) je možné vybaviť pohonom všetkých kolies s dynamickou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Rozdelenie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá je presne riadené prostredníctvom elektromagnetickej spojky. V závislosti od okolností môže rozdelenie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá kolísať od 100-0 % do 50-50 %. Súčasťou systému je ovládanie zatáčania, čo je špeciálna logika, ktorá umožňuje vodičovi sledovať zamýšľaný smer jazdy nastavením hnacej sily podľa jazdných podmienok. So systémom predbežnej regulácie krútiaceho momentu sa nastaví rozdelenie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá na 90-10 % od okamihu, ako vodič začne ovládať volant. To zaručuje dobrú odozvu na zmeny uhla natočenia volantu pri prejazde zákrutami. Vďaka riadiacemu prvku spätnej väzby rýchlosti stáčania je nedotáčavosť a pretáčavosť korigovaná optimálnym riadením hnacej sily medzi prednými a zadnými kolesami, ktorá sa rozdeľuje každých šesť milisekúnd.

Modulárna architektúra TNGA

Toyota C-HR využíva výhody platformy modulárnej architektúry TNGA, na báze ktorej je postavená. Spoločnosť Toyota vývojom architektúry TNGA preukázateľne zabezpečila, že jej nové platformy nie sú prísne štandardizované, ale majú vstavanú flexibilitu. Tá umožňuje bez problémov ich navrhnúť tak, aby vyhovovali rôznym typom vozidiel, od hatchbacku až po SUV.

Použiť v modeli C-HR platformu na báze architektúry TNGA sa ukázalo ako zásadný krok na dodržanie kritéria hlavného konštruktéra Hirojukiho Kobu „neohroziť dizajn ani jazdné vlastnosti“. Tým sa vyzdvihla nielen základná vlastnosť tohto crossoveru, ktorou je potešenie z jazdy, ale aj jeho individuálny štýl a neodmysliteľné bezpečnostné kvality.

Nízke ťažisko

Ďalším priamym prínosom platformy architektúry TNGA je nízko posadené sedadlo vodiča, no v prípade modelu C-HR projektanti mierne zvýšili vzťažný bod bedrového kĺbu v porovnaní s novým Priusom, čo je v súlade s vyššou, vyvýšenou polohou za volantom, ktorú majú majitelia crossoverov radšej.

O prispôsobivosti platformy GA-C svedčí aj kratší rázvor kolies vozidla C-HR v porovnaní s modelom Prius (2 640 mm oproti 2 700 mm) a širší rozchod kolies vpredu i vzadu (+20 mm vpredu, +10 mm vzadu). Tieto zmeny odrážajú odlišné požiadavky, ktoré má tento crossover na usporiadanie exteriéru a na ovládanie.

Výkonnosť v oblasti bezpečnosti

Vynikajúce kvality v oblasti bezpečnosti sú neodmysliteľnou súčasťou architektúry TNGA, pričom hlavný dôraz sa kladie na dosiahnutie najvyšších štandardov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Nové platformy a konštrukcie vozidiel od spoločnosti Toyota sa zameriavajú na náročné normy, ktoré stanovujú popredné svetové nezávislé programy nárazových skúšok a ktorých plnenie podporuje pokročilá výkonnosť funkcií a systémov bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense, ktorým je vybavený aj nový model C-HR.

A ceny?

Na Toyota C-HR aktuálne prebieha akcia so zľavou do 1000 do 3000 eur. Cena tak po zľave začína na hodnote 18 040 eur za model Live s benzínovým motorom 1,2 Turbo (116 koní), 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri najvyššej výbave je to Selection JBL so zľavou za 27 840 Eur a je to model s motorom 1,8 Hybrid (122 koní) a prevodovkou e-CVT.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.