Divízia BMW M GmbH pridáva do svojej ponuky vysokovýkonných modelov v prémiovej strednej triede novú karosársku verziu.
Úplne prvý model BMW M3 Touring spája autentický pocit z motoristického športu s veľmi individuálnym charakterom a výrazným rozšírením praktických vlastností. Technológia jeho pohonu sa zameriava výhradne na poskytovanie výkonu a spája 375 kW (510 k) výkonu šesťvalcového radového benzínového motora s technológiou M TwinPower Turbo, osemstupňovou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic a s pohonom všetkých kolies M xDrive. Najnovší prírastok v ponuke je tak k dispozícii výhradne vo verzii BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,4 – 10,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 235 – 229 g/km podľa cyklu WLTP; hodnoty podľa cyklu NEDC: – ).
Variabilný interiér prvého modelu BMW M3 Touring dodáva vozidlu charakteristický profil a pri každodennom používaní poskytuje nové možnosti, ako zažiť výkon typický pre modely s označením M. Nové rozhranie BMW iDrive vrátane zakrivenej obrazovky BMW Curved Display prináša do kabíny najmodernejšie technológie ovládania a konektivity.
Modelová ofenzíva divízie BMW M GmbH pokračuje vo svojom jubilejnom 50. roku rozšírením modelového radu BMW M3/M4, ktorý doplní karosárske verzie Sedan, Coupé a Cabrio o verziu Touring. Model BMW M3 Touring oslávi svoju svetovú premiéru v júni 2022 na podujatí Goodwood Festival of Speed. Objednávkové knihy pre nový model BMW M3 Touring sa otvoria od septembra 2022. Uvedenie na trh, spolu so začiatkom výroby, je naplánované na november 2022. Model BMW M3 Touring sa bude spolu s verziou BMW M3 Sedan vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v Mníchove.
Samostatný koncept vozidla s extravagantným dizajnom
Prvý model BMW M3 Touring narástol do mimoriadne pôsobivej dĺžky, aby splnil tradičný prísľub divízie M o dynamických jazdných vlastnostiach, ovládateľnosti a precíznosti v kombinácii s neobmedzeným každodenným využitím a so schopnosťou prekonávať veľké vzdialenosti. Extravagantný dizajn exteriéru priťahuje pozornosť na jedinečnú koncepciu vozidla, čím zaisťuje jasné odlíšenie v rámci modelového radu a zároveň aj dynamickú auru, ktorú neposkytuje žiadna konkurencia.
Čisto navrhnuté povrchy a atletické tvary signalizujú výnimočný výkonový potenciál modelu BMW M3 Touring, rovnako ako špecifické M dizajnové prvky zapracované do funkčných požiadaviek na prívod chladiaceho vzduchu a na aerodynamickú rovnováhu. Najdôležitejšími z nich sú vertikálne usporiadaná bezrámiková obličková mriežka chladiča BMW, veľké bočné otvory na prívod vzduchu, výrazne tvarované podbehy kolies a výrazne rozšírené bočné prahy, ktoré spolu s pridanými časťami na prednom a zadnom nárazníku tvoria po obvode vozidla vysoko lesklý čierny pás. Ďalšími charakteristickými črtami sú M žiabre na predných bočných paneloch a koncovky výfuku integrované do zadného nárazníka vľavo a vpravo od stredu.
Bez ohľadu na zvolenú farbu exteriéru modelu BMW M3 Touring bude jeho strecha štandardne vyhotovená vo vysoko lesklej čiernej farbe. V rovnakom odtieni sú nalakované aj štandardne dodávané strešné lišty a pre model špecifická Gurneyho lišta na usmerňovanie prúdenia vzduchu na strešnom spojleri. Strecha môže byť na požiadanie vyhotovená aj vo farbe karosérie a v zozname voliteľných doplnkov sa nachádza aj balík exteriérových doplnkov M Carbon.
Vysokootáčkový šesťvalcový radový motor
Verzia šesťvalcového radového benzínového motora s technológiou M TwinPower Turbo vyvinutá pre verzie Competition v modelovom rade BMW M3/M4 poskytuje maximálny výkon 375 kW (510 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Vyznačuje sa pre motory M typickou ochotou stúpať do otáčok, plus lineárnym nárastom výkonu v rozsahu vysokého zaťaženia. Tento 3,0-litrový radový šesťvalec tvorí aj základ pre pohonnú jednotku v novom vytrvalostnom pretekárskom vozidle BMW M4 GT3. Jeho systémy na chladenie a mazanie sú navrhnuté tak, aby na pretekárskej trati zvládali aj extrémne vysoké pozdĺžne a priečne dynamické sily. Výfukový systém špecificky upravený pre potreby divízie M s elektricky ovládanými klapkami vytvára emocionálne pútavý soundtrack, ktorý obohacuje ďalšiu vrstvu zážitku z výkonu.
Motor spája sily s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic, ktorá ponúka tri programy radenia a možno ju ovládať páčkami na volante. Sila motora sa prenáša na vozovku prostredníctvom systému pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym M diferenciálom na zadnej náprave. Rozdelenie výkonu na všetky štyri kolesá optimalizuje trakciu modelu BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive, ako aj jeho ovládateľnosť a smerovú stabilitu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,6 sekundy a šprint z 0 na 200 km/h len 12,9 sekundy. V prípade voľby balíka M Driver’s Package sa elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť zvýši z 250 km/h na 280 km/h.
Okrem základného nastavenia 4WD si vodič cez ponuku Setup môže zvoliť aj športový režim 4WD Sport. Ten poskytuje ešte intenzívnejší zážitok zo systému M xDrive, ktorý uprednostňuje smerovanie výkonu na zadné kolesá. Vypnutím stabilizačného systému DSC (Dynamic Stability Control) vstúpi do hry režim 2WD – teda pohon iba zadných kolies.
Ideálna rovnováha medzi výkonom a komfortom na dlhé vzdialenosti
Technológia podvozku vyladená tak na výkonnostné vlastnosti pohonu, ako aj pre špecifickú koncepciu vozidla BMW M3 Touring, vytvára ideálnu rovnováhu medzi športovým výkonom a výnimočným komfortom jazdy pri každodennom používaní a pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti. Detailné doladenie sa realizovalo v rámci intenzívneho testovania na pretekárskych okruhoch, vidieckych cestách ako aj na mestských trasách. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie karosérie a uloženia podvozku dodáva vozidlu ešte väčšiu ovládateľnosť, dynamiku a presnosť a zlepšujú ju aj výstuže špecifické pre daný model v spodnej časti podlahy a v batožinovom priestore.
Predná dvojkĺbová náprava a zadná päťprvková náprava majú špecifickú M kinematiku a spájajú ľahkú konštrukciu s mimoriadne vysokou tuhosťou. Adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a riadenie M Servotronic s variabilným prevodom tvoria štandardnú výbavu modelu BMW M3 Touring. Integrovaný brzdový systém ponúka dve nastavenia pocitu z pedálu. Voliteľné M Carbon-keramické brzdy si možno objednať ako alternatívu k štandardne dodávanému brzdovému systému M Compound. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj kované M disky kolies z ľahkej zliatiny v 19-palcovom (vpredu) a 20-palcovom (vzadu) vyhotovení a na želanie môžu byť vybavené okruhovými pneumatikami.
Systém DSC zahŕňa obmedzovanie preklzu kolies integrované do riadiacej jednotky motora. Okrem režimu M Dynamic Mode ponúka model BMW M3 Touring aj funkciu M Traction Control. V režime 2WD systému M xDrive môže vodič upraviť momenty zásahu pre obmedzenie preklzu kolies v desiatich stupňoch, aby sa v ostrých zákrutách na trati opatrne priblížil k fyzickým limitom vozidla.
Pretekársky pocit v kokpite, mimoriadne všestranný priestor vzadu
Zakrivený displej BMW Curved Display bude súčasťou štandardnej výbavy modelu BMW M3 Touring hneď od jeho uvedenia na trh. Poskytuje novú interpretáciu usporiadania kokpitu zameranú na poskytovanie intenzívneho zážitku z výkonu. Plne digitálna dvojica obrazoviek sa skladá z 12,3-palcového informačného displeja prístrojovej dosky a stredového ovládacieho displeja s uhlopriečkou s dĺžkou 14,9 palca. Dvojica obrazoviek sa nachádza za spoločným skleneným povrchom, ktorý je natočený smerom k vodičovi. Informačný displej prístrojovej dosky za volantom zobrazuje všetky relevantné informácie o jazde s novou grafikou a v M-špecifickom štýle. Na domovskej obrazovke ovládacieho displeja je možné zobraziť widgety špecifické pre modely s označením M s informáciami o nastavení vozidla a stave pneumatík. Súčasťou voliteľnej výbavy je aj BMW Head-Up displej s obsahom špecifickým pre vozidlá M.
Elektricky nastaviteľné M športové sedadlá s pamäťovou funkciou a vyhrievaním sedadiel a koženým čalúnením Merino tvoria štandardnú výbavu modelu BMW M3 Touring. Voliteľné M karbónové sedadlá pre vodiča a spolujazdca ponúkajú jedinečnú symbiózu pocitu z motoristického športu, odľahčenej konštrukcie, prepychového spracovania a pohodlia na dlhé vzdialenosti. Použitie plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) v konštrukčných prvkoch sedacej časti a operadla spolu s výrezmi v bočných opierkach a pod opierkami hlavy ušetrí oproti štandardne dodávaným M športovým sedadlám 9,6 kilogramu.
Zadná časť modelu BMW M3 Touring ponúka tri plnohodnotné sedadlá. Operadlo zadných sedadiel možno rozdeliť v pomere 40 : 20 : 40. Sklopením jednotlivých častí operadiel, alebo ich všetkých súčasne, možno podľa potreby zväčšiť batožinový priestor vozidla z 500 litrov na maximálnych 1 510 litrov. Automatické ovládanie veka batožinového priestoru a samostatne otvárateľné zadné okno sú štandardom. Úložný priestor pod podlahou batožinového priestoru poskytuje priestor pre kryt batožinového priestoru a deliacu sieť batožinového priestoru. Voliteľne je možné objednať protišmykové koľajničky, ktoré sa automaticky zdvihnú z podlahy batožinového priestoru. Tie pri dynamických jazdných situáciách zabraňujú kĺzaniu batožiny.
Štandardom je navigačný systém M Drive Professional a BMW Maps
Medzi prvky zvyšujúce komfort štandardne dodávané do modelu BMW M3 Touring patria napríklad trojzónová automatická klimatizácia, BMW Live Cockpit Plus vrátane navigačného systému BMW Maps, náladové osvetlenie, hi-fi reproduktory a balík vnútorných a vonkajších spätných zrkadiel. Zákazníci si môžu vybrať aj zo širokej ponuky automatizovaných jazdných a parkovacích systémov. Štandardná výbava zahŕňa Predkolíznu výstrahu s automatickým brzdením, ktorá rozpozná prítomnosť cyklistov, ako aj vozidiel a chodcov, Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia, Speed Limit Display s indikátorom zákazu predbiehania, Manual Speed Limit Assist a Lane Departure Warning s návratom do jazdného pruhu. Medzi možnosti dostupné na požiadanie patria varovanie pred zmenou jazdného pruhu a Driving Assistant Professional, ktorý zahŕňa Asistent riadenia a jazdného pruhu, vrátane podpory v úzkych jazdných pruhoch a Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go či Automatický asistent pre obmedzenie rýchlosti a Detekciu semaforov a Aktívna navigácia, plus Parkovací asistent a Asistent cúvania.
M špecifický ovládací systém obsahuje tlačidlo Setup, ktoré poskytuje priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozku, riadenia, brzdového systému a pohonu M xDrive. Pomocou tlačidiel M na volante je možné uložiť a vyvolať dve celkové nastavenia vozidla. Rovnako štandardne dodávaný systém M Drive Professional obsahuje okrem funkcie M Traction Control aj funkcie M Drift Analyzer a M Laptimer. Tlačidlom M Mode na stredovej konzole možno upraviť reakcie asistenčných systémov vodiča a obsah zobrazovaný na informačnom displeji a Head-Up displeji. Vodiči modelu BMW M3 Touring si môžu vybrať aj z nastavení ROAD, SPORT a TRACK.
Najnovšia generácia systému BMW iDrive v modeli BMW M3 Touring predstavuje stelesnenie progresu v digitalizácii. Je založený na operačnom systéme BMW Operating System 8 a spolu s inteligentným osobným asistentom BMW Intelligent Personal Assistant a zakriveným displejom BMW Curved Display bol navrhnutý tak, aby poskytoval intuitívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom pomocou prirodzenej reči a dotykového ovládania. Nové BMW iDrive umožňuje osobné nastavenia prostredníctvom BMW ID a aplikácie My BMW App, plus používanie Personal eSIM. Súčasťou štandardnej výbavy je aj integrácia mobilných telefónov vrátane rozhraní CarPlay® a Android AutoTM. Optimalizované pripojenie poskytuje systém antén kompatibilný s mobilnou technológiou 5G.