Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group posunula plánovanie svojich závodov do nových výšin a vytvorila najnovší míľnik v digitalizácii automobilovej výroby.

Viac ako dva roky pred oficiálnym spustením sériovej výroby už v budúcom závode Debrecín prebieha výroba vozidiel – prinajmenšom virtuálne, keďže Debrecín je prvým závodom spoločnosti BMW Group, ktorý sa plánuje a overuje plne virtuálne. Prelomový a inovatívny koncept plánovania vznikol v spolupráci s partnerom NVIDIA. Budúci závod v Debrecíne sa má otvoriť v roku 2025. Výstavba sa práve začala a v novom závode sa plánuje výroba ďalšej generácie plne elektrických modelov spoločnosti BMW Group s označením Neue Klasse.

Spoločnosť BMW Group využíva digitálny prístup na overenie a optimalizáciu komplexných výrobných systémov v celej svojej výrobnej sieti pomocou platformy NVIDIA Omniverse Enterprise na vytváranie a prevádzkovanie 3D priemyselných metaverzných aplikácií, na spustenie digitálnych simulácií dvojčiat v reálnom čase, na optimalizáciu rozloženia, robotiky a logistických systémov. Omniverse sa následne rozšíri do celej výrobnej siete automobilky BMW po celom svete.

„Virtualizácia a umelá inteligencia zrýchľujú a zlepšujú naše plánovanie. S rôznymi systémami plánovania konsolidovanými v rámci digitálneho dvojčaťa môžu teraz naše tímy po celom svete spolupracovať v reálnom čase a robiť rozhodnutia rýchlejšie a na pevnejšom základe,“ vysvetlil Milan Nedeljković. „Vďaka tomu sme oveľa rýchlejší, efektívnejší a zároveň šetríme aj náklady.“

„Digitalizácia najrýchlejšie napreduje v automobilovom priemysle a automobilka BMW je lídrom v presadzovaní tejto vízie,“ povedal Jensen Huang, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti NVIDIA. „Úzko spolupracujeme s automobilkou BMW a technológiu NVIDIA Omniverse využívame na zefektívnenie ich výrobných procesov, zlepšenie spolupráce a ďalšiu efektivitu. Naša spolupráca bude naďalej posúvať hranice virtuálnej integrácie pre ďalšiu generáciu inteligentných a prepojených tovární po celom svete.

V spoločnej prezentácii na NVIDIA GTC, globálnej konferencii zameranej na éru umelej inteligencie (AI) a metaversa, Milan Nedeljković vzal Huanga na virtuálne plánovanie novej karosárne. Nedeljković opísal spoluprácu medzi rôznymi plánovacími oddeleniami spoločnosti BMW Group a ich partnermi v reálnom čase ako revolúciu v plánovaní továrne realizovanú na platforme Omniverse od NVIDIA, ktorá umožnila prvé virtuálne spustenie výroby.

Odborníci na konštrukciu a plánovanie z týchto dvoch spoločností, obaja lídri vo svojich oblastiach, úzko spolupracovali na tom, aby pomohli automobilke BMW vybudovať aplikácie Omniverse, ktoré spĺňajú špecifické požiadavky spoločnosti BMW Group. Virtuálny plánovací prístup pre nový závod na výrobu vozidiel sa teraz považuje za vzorové riešenie pre všetky budúce plánovacie procesy v celej spoločnosti BMW Group.

Virtuálne plánovanie uľahčuje globálnu spoluprácu – spúšťanie sa začína koncom marca

Platforma NVIDIA Omniverse uľahčuje spoluprácu medzi lokalitami a časovými pásmami a podporuje plánovanie a navrhovanie štruktúr, výrobných systémov a procesov na úplne novej technologickej úrovni. Funguje ako kokpit a ponúka rýchly a jednoduchý prístup do sveta digitálneho plánovania automobilky BMW. Koncom tohto mesiaca bude technológia Omniverse, ktorá dokáže pracovať na cloude aj bez neho, k dispozícii odborníkom z automobilky BMW na rôznych oddeleniach technológií a plánovania.

Ďalší míľnik v BMW iFACTORY

Dôsledné virtuálne plánovanie vysoko komplexných procesov výroby vozidiel predstavuje ďalší dôležitý krok spoločnosti BMW Group v transformácii smerom k BMW iFACTORY. Koncept iFACTORY, ktorý sa prvýkrát predstavil začiatkom roka 2022, Nedeljković opísal ako „hlavný plán pre automobilovú výrobu zajtrajška“.

Automobily NEUE KLASSE využijú úplne novú konštrukciu vozidla a ohlasujú zásadnú transformáciu výroby smerom k BMW iFACTORY. Celý proces sa spustil v roku 2020, keď sa naskenovali všetky závody na výrobu vozidiel a motorov spoločnosti BMW Group. Od novembra toho roku absolvovalo naskenovanie viac ako sedem miliónov štvorcových metrov vnútorných a 15 miliónov štvorcových metrov vonkajších výrobných priestorov. Následné úpravy možno integrovať do digitálneho sveta opätovným skenovaním, aby sa zabezpečilo, že dostupné údaje budú vždy aktuálne.

Medzitým pokračuje virtuálne plánovanie zhruba 1,4 km2 výrobnej haly pre vozidlá NEUE KLASSE v Debrecíne, kde je úspech virtuálneho spustenia výroby dôkazom vysokých štandardov, ktoré možno dosiahnuť prostredníctvom digitalizácie plánovacieho procesu. NVIDIA Omniverse umožňuje produkčným expertom využívať živé dáta interne aj s dodávateľmi pri detailnom plánovaní a optimalizácii procesov a jednotlivých systémov – bez problémov s kompatibilitou. Umožňuje jednoduché získavanie údajov o štruktúre a zariadení a ich spojenie s údajmi o strojoch a montážnych linkách. V budúcnosti budú k dispozícii aj položky a čísla súčiastok pre výrobné materiály. A čo viac, možnosti rozloženia, napríklad pre roboty v pracovných bunkách alebo pre rôzne oblasti logistiky, možno vo fotorealistických simuláciách prehrať v reálnom čase a prispôsobiť ich podľa potreby. A s Omniverse sa akékoľvek úpravy vyhodnocujú, overujú a implementujú v reálnom čase. Platforma zároveň umožní dodávateľom zapojiť sa do rozhodovania a integruje osvedčené konštrukčné a plánovacie nástroje, ktoré automobilka BMW doteraz používa. Vyrábajú ich rôzni výrobcovia a patria sme výrobcovia ako Bentley Systems MicroStation pre plánovanie rozloženia, ipolog pre plánovanie logistiky, Siemens Process Simulate, Dassault Systémy CATIA pre návrh vozidiel a Autodesk Revit pre plánovanie budov s ďalšími nástrojmi, ktoré treba nasledovať.

Postupom času budú všetky relevantné údaje o produktoch, procesoch, kvalite a nákladoch postupne dostupné v Omniverse, a to spolu s procesmi vývoja, plánovania a výroby. Platforma sa bude ďalej rozvíjať, pričom sa očakáva, že časom bude zahŕňať aj neviditeľné procesy, ako sú spotreba energie a zdrojov.

Omniverse zlepší aj digitálne operácie – kľúčovú fázu, ktorú už riešia tímy spoločností BMW Group a NVIDIA. V budúcnosti to v priebehu niekoľkých sekúnd umožní lokalizovať prevádzkové poruchy a zabrániť tak dlhším prestojom vo výrobe. Zároveň ide o dôležitý krok napríklad k integrácii a automatizácii virtuálneho uvádzania nových systémov do prevádzky a do nepretržitého procesu plánovania.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.