Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Automobilka BMW predstaví v nedeľu 13. februára 2022, počas finále ligy amerického futbalu Super Bowl, novú 60-sekundovú reklamu.

Predstaví sa v nej úplne nové, plne elektrické vozidlo BMW iX Sports Activity Vehicle, ktoré budúci mesiac príde na americký trh. V hviezdnom spote účinkujú legendárny herec Arnold Schwarzenegger a Salma Hayek Pinault, nominovaná na Oscara. Réžie sa ujal režisér Bryan Buckley, ktorý bol dvakrát nominovaný na Oscara. Reklama sa bude vysielať počas tretej reklamnej prestávky prvej štvrtiny zápasu.

Schwarzenegger hrá Dia (Zeus), gréckeho boha blesku, a Hayek Pinault hrá jeho manželku, bohyňu Héru, ktorí odchádzajú z Olympu do pokojného dôchodku v Palm Springs v Kalifornii. Na Dia však rýchlo doľahne monotónnosť odchodu do dôchodku, pretože ho začnú frustrovať neustále boje s pozemskou elektronikou a neodbytné požiadavky jeho dotieravých smrteľných susedov na nabíjanie ich elektrických golfových vozíkov a nožníc na živý plot. Hera, hrdina príbehu, sa medzitým úplne aklimatizovala a na dôchodku sa jej darí. V snahe priviesť späť do Diovho života nejaké vzrušenie, daruje mu plne elektrické vozidlo BMW iX, ktoré rýchlo pomáha oživiť elektrický životný elán jej manžela. Spot sa uzatvára šťastným párom, ktorý ide po ceste vo svojom novom BMW iX, v pozadí hrá skladba Electric Avenue od Eddyho Granta, zatiaľ čo Zeus používa svoju elektrickú energiu na zmenu semaforov na zelenú.

„Čisto elektrická mobilita je v samom srdci značky BMW,“ povedal Jens Thiemer, senior viceprezident pre zákazníkov a značku v spoločnosti BMW AG. „Nie je lepšie miesto na vyjadrenie tohto postoja ako pred jedným z najväčších televíznych publík na svete, pričom diváci sa zaujímajú o reklamy rovnako ako o hru. S Arnoldom a Salmou sme schopní ukázať svetu nové BMW iX nezabudnuteľným a pôsobivým spôsobom.“

„Humor spočíva v legendárnom bohovi bleskov, ktorý má byť nezničiteľný a pritom bojuje s každodennou pozemskou elektronikou,“ povedal Schwarzenegger. „Až keď mu jeho skvelá manželka daruje plne elektrické vozidlo BMW iX, je aj Zeus zasiahnutý mocnou silou elektriny a úplne omladne.“

Spot vytvorila popredná americká kreatívna agentúra spolupracujúca s BMW, Goodby Silverstein & Partners, a režíroval ho režisér Bryan Buckley, ktorý bol dvakrát nominovaný na Oscara a za svoju prácu na viac ako 65 reklamách určených pre Super Bowl získal vysoké uznanie. Reklama sa vyznačuje aj tým, že ide o prvý spot pre Super Bowl, v ktorom sa objavuje Salma Hayeka Pinaulta a zároveň je to prvýkrát, čo si ona a Arnold Schwarzenegger spolu zahrali v celoamericky vysielanej reklame.

„Toto je moja prvá reklama pre Super Bowl – a zároveň som prvýkrát hrala grécku bohyňu,“ povedala Hayek Pinault. „Sedemdesiatpäť percent rozhodnutí v manželstve o tom, kde minúť peniaze, robia ženy a v tejto reklame je to žena, ktorá rozhoduje o tom ideálnom vozidle, ktoré pomôže, aby sa jej manžel vrátil na správnu cestu. Reklamný spot je, samozrejme, zábavný, no je v ňom aj skutočná ľudská pravda.“

„Urobil som asi 60 špeciálnych reklamných spotov pre Super Bowl, no nikdy som nemal väčšie hviezdne obsadenie, ako sú títo dvaja aktéri,“ povedal režisér Bryan Buckley. „Keď som v scenári prvýkrát videl meno Schwarzenegger, hneď mi bolo všetko jasné. A Salma – nikto nie je väčšia herečka ako ona. Je to film porozprávaný za 60 sekúnd a predstaví sa na tej najväčšej platforme.“

„Táto každoročná ikonická udalosť, ktorá presahuje rozmer športu, nie je len hrou o majstra. Ide o kultúrny fenomén, ktorému diváci venujú ešte väčšiu pozornosť v momente, keď sa dianie na ihrisku zastaví,“ povedal Rich Silverstein, spoluzakladateľ a spolupredseda Goodby Silverstein & Partners. „Na našej planéte je len jeden človek, ktorý by mohol povedať, že je Zeus, a to je Arnold.“ A existuje len jedna značka, ktorá si zaslúži označenie Ultimate Electric Driving Machine (výnimočný elektromobil), a tou je BMW. Potrebovali sme to predviesť vo veľkom štýle a presne to aj 13. februára urobíme.“

Vozidlo BMW iX, navrhnuté tak, aby poskytovalo viac než len mobilitu pre smrteľníkov, spája piatu generáciu technológie pohonu BMW eDrive s najnovším stupňom vývoja spoločnosti v oblasti dizajnu, konektivity, digitálnych služieb a trvalej udržateľnosti. S výkonom od 240 kW (326 k) a zrýchlením z 0 na 100 km/h už od 6,1 sekundy ponúka už aj základný model BMW iX xDrive40 vzrušujúci zážitok z jazdy s dojazdom na elektrický pohon do vzdialenosti 425 km a najnovšiu technológiu zabudovanú vo vozidle, a to vrátane mobilného pripojenia 5G, zakriveného displeja, ktorý spája 12,3-palcový informačný displej so 14,9-palcovým centrálnym ovládacím displejom a debutuje v ňom aj najnovší systém užívateľského rozhrania automobilky BMW s označením iDrive 8.

„Toto je vrcholné podujatie v USA a zároveň aj perfektné pódium na predstavenie modelu BMW iX našim zákazníkom,“ povedal Uwe Dreher, viceprezident pre marketing automobilky BMW v Severnej Amerike. „Na modely BMW iX a BMW i4 sme už zaevidovali značný počet predobjednávok a vnímame obrovskú vlnu nadšenia z týchto dvoch elektrických vozidiel.“

Popri modeli BMW iX uvedie automobilka BMW budúci mesiac v USA na trh aj plne elektrické štvordverové vozidlo BMW i4 Gran Coupé, čím spoločnosť urobí významný krok smerom k proklamovanému cieľu dosiahnuť do roku 2030 celosvetový predaj 50 % elektrických vozidiel.

Posledná reklama na Super Bowl od automobilky BMW sa objavila v roku 2015 a predstavovala Katie Couric a Bryanta Gumbela, ktorí obdivovali prvé plne elektrické sériové vozidlo automobilky BMW, model BMW i3. Vozidlo BMW i3 bolo priekopníkom elektromobility a neskôr sa stalo jedným z najpredávanejších prémiových elektrických vozidiel na svete.

Značky: