Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

ATeamComeTrue – Mercedes-AMG Petronas Motorsport dvojnásobným víťazstvom na šiestych majstrovstvách sveta píše históriu Formuly 1.

• Pretekársky tím Mercedes-AMG Petronas Motorsport už šiestykrát v rade za sebou vyhral majstrovstvá sveta FIA Formuly 1 v hodnotení konštruktérov
• Lewis a Valtteri sú jediní dvaja piloti, ktorí navyše dokážu vyhrať majstrovstvá sveta v hodnotení jazdcov. Tento tím si tak už šiestykrát zaistil dvojnásobné víťazstvo na majstrovstvách sveta. Mercedes-AMG Petronas Motorsport je prvým tímom v histórii Formuly 1, ktorému sa podarilo získať oba tituly majstrovstiev sveta šesťkrát po sebe.
• Valtteri dosiahol svoje šieste víťazstvo vo Formule 1, tretie víťazstvo v tejto sezóne a vôbec prvé víťazstvo na Veľkej cene Japonska
• Lewis dokončil preteky na treťom mieste a získal dodatočný bod za najrýchlejšie kolo pretekov – bolo to jeho najrýchlejšie kolo na Veľkej cene Japonska, čím dosiahol doterajší rekord Michaela Schumachera v tejto disciplíne
• Bolo to sté bodové umiestnenie Valtteriho v kráľovskej triede
• Lewis (338 bodov) vedie majstrovstvá sveta v hodnotení jazdcov so 64-bodovým náskokom pred Valtterim (274 bodov). Charles Leclerc (221 bodov) má o ďalších 53 bodov menej, a preto v tejto sezóne môžu víťazný titul v hodnotení jazdcov získať už len naši dvaja jazdci
• Mercedes-AMG Petronas Motorsport (612 bodov) so 177-bodovým náskokom pred tímom Ferrari (435 bodov) neprekonateľne vedie v hodnotení konštruktérov
• Eric Blandin, vedúci sekcie pre aerodynamiku, prevzal pohár pre víťazného konštruktéra za celý tím

Valtteri Bottas
Šesť dvojnásobných víťazstiev na majstrovstvách sveta: na takýto výkon môže byť každý člen nášho tímu na trati aj v našich závodoch ohromne hrdý! Ďakujeme vám všetkým. Asi si ešte nedokážeme celkom presne uvedomiť, aký je to fantastický výkon. Píšeme históriu Formuly 1. Doteraz sme mali veľmi dobrú sezónu a z príležitostí sme vyťažili to najlepšie, obzvlášť na začiatku sezóny. Je priam neuveriteľné, že sme dokázali to, čo nikto iný pred nami ešte nedokázal. Bol to jednoducho veľkolepý deň pre každého z nás! Mal som vynikajúci štart, jeden z najlepších v mojej doterajšej kariére. Preto sa mi hneď na začiatku podarilo prevziať vedenie. Vychádzali sme z predpokladu, že naše vozidlo bude počas pretekov rýchle, no na tejto trati je predchádzanie veľmi náročné. Bolo nám jasné, že zo seba musíme dať všetko pre to, aby sme pri štarte prevzali vedenie. Som veľmi rád, že táto stratégia fungovala. Preteky ma potom veľmi bavili. Z vozidla som mal veľmi dobrý pocit a naše vylepšenia fungovali dobre. Suzuka vždy bola mojou obľúbenou traťou, hoci som na nej nikdy nepodal mimoriadny výkon. Teraz ju však mám o to radšej. Naposledy som vyhral už dosť dávno a tento pocit mi chýbal. Veľmi sa teším a som nesmierne hrdý na to, že som v pretekoch zvíťazil, čím sme si zaistili víťazstvo na majstrovstvách sveta v hodnotení konštruktérov.

Lewis Hamilton
Ohromne sa teším za celý tím. Je to veľkolepý výsledok! Šesť dvojnásobných víťazstiev na majstrovstvách sveta po sebe je fantastický výkon, za ktorým sa skrýva veľa tvrdej práce a množstvo času. To dokazuje silu nášho tímu a som neskutočne hrdý na to, že som súčasťou histórie značky Mercedes. Tento výsledok si zaslúžil absolútne každý. Ďakujem celému tímu v Brackley, Brixworthe a Stuttgarte za tvrdú prácu a neúnavné nasadenie. Valtteri podal na Veľkej cene Japonska vynikajúci výkon a zaslúžil si víťazstvo. Srdečne mu blahoželám. Ja som zo seba vydal to najlepšie a myslím si, že sme mali šancu hádam aj na dvojnásobné víťazstvo. Pri konečnej analýze sa preto podrobne pozrieme na to, čo sme mohli urobiť ešte lepšie. Nasledujúce preteky budú pre nás veľkou výzvou. Ferrari ešte stále má výhodu na rovných úsekoch, a preto je veľmi ťažké kvalifikovať sa na lepších pozíciách ako oni. Preto ich musíme zdolať v pretekoch. O to sú preteky pre divákov napínavejšie. Teraz budeme oslavovať tento monumentálny výkon, no už zajtra budeme znovu tvrdo pracovať – napokon ešte prídu ďalšie preteky, v ktorých musíme zvíťaziť.

Toto Wolff
Keď sme sa pred šiestimi alebo siedmimi rokmi vydali na našu spoločnú cestu, určili sme si plán, že budeme pravidelne vyhrávať preteky a následne zabojujeme o majstrovstvá sveta. Po šiestich rokoch sme získali už šiesty titul po sebe. O niečom takom sa nám ani nesnívalo a neskutočne sa teším za všetkých členov tímu. Nebolo to vždy jednoduché, celý tím veľmi tvrdo pracoval a na tejto ceste sme zažili aj niekoľko bolestivých momentov. Vždy sme sa však dokázali vzchopiť. Každý v Brackley a Brixworthe pre to pracoval neuveriteľne tvrdo a ja ani nedokážem vyjadriť svoju vďaku. Bez neustálej podpory zo strany Daimler a PETRONAS by sme tento úspech nedokázali dosiahnuť. Vždy stáli na našej strane. Tento šiesty víťazný titul je celkom výnimočný – a venujeme ho Nikimu. Od začiatku bol dôležitou súčasťou a každému z nás chýba. Každý deň na neho myslím a ešte stále sa mi nechce veriť, že už viac nie je medzi nami. Vždy si pomyslím: „Čo by povedal Niki? Čo by si o tom myslel?“ Teraz by pravdepodobne povedal: „Srdečne blahoželám k šiestemu víťaznému titulu, no v budúcom roku nás čaká ďalšia výzva.“ Takto sa staral o to, aby sme nikdy neboli so sebou nadmieru spokojní. Veľká cena Japonska 2019 bola emočne ako jazda na horskej dráhe. Predpoludním sme boli sklamaní, pretože sme v kvalifikácii neboli dosť rýchli – a nakoniec sme vyhrali preteky aj obe majstrovstvá sveta. Ešte stále je ťažké tomu uveriť.

Andrew Shovlin
Blahoželám celému tímu, každému jednotlivcovi v Brackley a Brixworthe, k získaniu šiesteho dvojnásobného víťazstva na majstrovstvách sveta po sebe. Je to fantastický výkon a ešte chvíľu potrvá, kým to všetko spracujeme. Bol to neuveriteľný deň, v priebehu ktorého sa konala kvalifikácia aj preteky. Po kvalifikácii sme boli trochu sklamaní, pretože sme očakávali, že zabojujeme o prvú pozíciu na štartovacej čiare. Nakoniec bol odstup príliš veľký a jazdci nemali šancu ho vyrovnať. Už v piatok sme si všimli, že máme dobrý úbytok hmoty pneumatík a našu pozornosť sme okamžite zamerali na to, aby sme z pretekov vyťažili len to najlepšie. Naše vozidlo bolo veľmi výkonné a obaja jazdci s ním boli spokojní. Pri štarte sa nám však dostalo aj kúsok pomoci. Naše pretekárske tempo bolo veľmi povzbudivé. Teraz sa musíme pozrieť na to, ako môžeme zlepšiť tempo v kvalifikáciách. Momentálne nie je dosť dobré. Škoda, že sa nám pred koncom pretekov nepodarilo dostať Lewisa pred Sebastiana. Podrobne to zanalyzujeme a zistíme, čo sme mohli urobiť inak. Je veľa vecí, ktoré po týchto pretekoch budeme študovať, aby sme sa ešte viac zlepšovali.

Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG.
Koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars
Doteraz sa len jednému tímu v histórii Formuly 1 podarilo vyhrať šesť majstrovstiev sveta v hodnotení konštruktérov po sebe. Náš tím má preto ideálnu východiskovú pozíciu, aby dosiahol v poradí už šieste dvojnásobné víťazstvo na majstrovstvách sveta, čím by nasadil novú latku v tomto športe. Každý v koncerne Daimler podáva takýto výkon nielen s ohromnou hrdosťou. Je to zároveň dôkaz toho, aký potenciál naša spoločnosť má na to, aby úspešne zvládla aj tie najväčšie výzvy. Na dosiahnutie úspechu vo Formule 1 je potrebná kombinácia špičkových technológií a výnimočného tímového ducha. Len tak možno dosiahnuť najambicióznejšie ciele. Poučenia, ktoré si z týchto úspechov zoberieme, sú dôležitou súčasťou nášho úsilia o rovnaké úspechy v celom podniku.