Telefóny s obrazovkou v rozmedzí 5 až 6,9-palcov medziročne rastú.
Spoločnosť Flurry Analytics analyzovala počet aktivácií mobilných zariadení s rôznymi veľkosťami obrazovky. Do prieskumu boli zahrnuté aktivácie z celého sveta, avšak iba v rozmedzí 19. a 25. decembra 2015. Flurry Analytics takýmto spôsobom porovnáva, ako sa menia návyky používateľov. Hoci aktivácie počas Vianoc nemusia zodpovedať celoročnému trendu, dobre poukazujú na to, čo ľudia kupujú. Minimálne ako vianočné darčeky.
Na túto tému sme sa vyjadrili aj pre televíziu Markíza v relácii Televízne noviny:
Telefóny s obrazovkou v rozmedzí 3,5 až 4,9 palcov tvorili 64% všetkých aktivovaných mobilných zariadení počas Vianoc 2013. V roku 2014 bol ich počet menší o 1%, avšak počas minuloročných Vianoc klesol ich podiel na 54%. Je to dané najmä čoraz väčšou obľúbenosťou väčších telefónov. Smartfóny s displejom od 5 do 6,9% tvorili v roku 2013 iba 4% všetkých aktivovaných zariadení. Pred dvoma rokmi to bolo už 13% a minulý rok zaznamenali ešte väčší rast, na 27%.
Je škoda, že spoločnosť Flurry Analytics nerozdelila čoraz obľúbenejšiu kategóriu smartfónov do dvoch častí. Predsa len, s výnimkou iPhonov, väčšina moderných smartfónov ponúka obrazovku s uhlopriečkou 5 až 5,5 palcov. Je teda logické a prirodzené, že počet aktivácií telefónov s obrazovkou väčšou ako 5 palcov rastie, ale koľko z toho tvoria phablety? Za phablety považujeme zariadenia s displejom väčším ako 5,5 palcov a práve táto informácia v prieskume absentuje.
Na druhej strane, prieskum potvrdzuje stagnáciu tabletov. Tie klesajú síce pomaly, ale kontinuálne a to v oboch veľkostiach.
Zdroj: Business Insider
Na článku spolupracoval Ondrej Macko