Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prototypy sú starostlivo zamaskované, no ani tak nedokážu zakryť svoj charakter vysoko výkonných vozidiel. Budúca generácia modelu BMW M5 vstúpila do praktickej fázy procesu sériového vývoja. Nový vysokovýkonný sedan od divízie BMW M GmbH teraz dokončuje svoje testovacie jazdy na verejných komunikáciách, v testovacích priestoroch spoločnosti BMW Group a na pretekárskych okruhoch po celom svete.

Fanúšikovia značky BMW M sa navyše už teraz môžu tešiť na ďalší výsledok produktovej ofenzívy, ktorá bude pokračovať aj v roku 2024. Divízia BMW M GmbH teraz oficiálne potvrdila, že novú generáciu modelového radu BMW M5 rozšíri o verziu Touring. Dokonalá symbióza výkonu typického pre M, nekompromisného komfortu na dlhé vzdialenosti a pôsobivého vnútorného priestoru, zažije v roku 2024 renesanciu v podobe nového modelu BMW M5 Touring.

Rovnako ako budúci model BMW M5 Sedan, aj verzia Touring dostane úplne novo vyvinutý čiastočne elektrifikovaný pohon. Jeho výkonnostné vlastnosti plne zodpovedajú označeniu M. K tomu sa pridáva precízne vyladená prepracovaná technológia podvozku s inovatívnymi systémami uľahčujúcimi dynamiku jazdy a agilitu na úrovni, ktorú táto trieda vozidiel nepozná. Divízia BMW M GmbH tak neustále napreduje na svojej ceste smerom k elektrifikácii. „Teraz inštalujeme hybridný pohonný systém s typickým výkonom M aj do iných vysokovýkonných automobilov,“ hovorí Dirk Häcker, vedúci vývoja v BMW M GmbH.

Model BMW M5 predstavuje v segmente vysokovýkonných sedanov už takmer 40 rokov meradlo dynamiky jazdy, agility a precíznosti. Históriu modelu BMW M5 formovali evolučný pokrok, vývojové know-how z pretekov a priekopnícke inovácie v oblasti pohonu, odpruženia, aerodynamiky a odľahčenej konštrukcie. Motory so šiestimi, ôsmimi a desiatimi valcami, technológiou M TwinPower Turbo a s vysokootáčkovou charakteristikou, brzdový systém s keramickými brzdami M Carbon a pohon všetkých kolies M xDrive predstavujú len niektoré z technologických míľnikov, ktorými tento model opakovane a nanovo definoval špičkový výkon v sedane, ktorý je kedykoľvek vhodný na každodenné používanie. Siedma generácia modelu BMW M5 na tieto vlastnosti nadväzuje – s fascinujúcimi inováciami pre ešte intenzívnejší zážitok z výkonu.

Prvý model BMW M5 Touring prišiel na trh v roku 1992 na základe druhej generácie BMW M5 Sedan a odvtedy predstavuje kombináciu vysokého výkonu a každodenných praktických vlastností na štyroch kolesách. V roku 2007 pridala divízia BMW M GmbH verziu Touring aj k BMW M5 štvrtej generácie. Vysokú príťažlivosť tohto špeciálneho konceptu vozidla v segmente prémiových vozidiel strednej triedy s vysokým výkonom v súčasnosti podčiarkuje aj úspešné uvedenie prvého modelu BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive*.

Testovanie prvých prototypov nového modelu BMW M5 Touring v mestskej premávke, ako aj na vidieckych cestách a diaľniciach v okolí Mníchova a v centrále BMW M GmbH v Garchingu sa má začať v najbližších dňoch. Celkové zladenie všetkých systémov pohonu a odpruženia sa aj pre nový model BMW M5 Touring potom otestuje na Severnej slučke okruhu Nürburgring. Okrem iného aj s cieľom zabezpečiť ideálnu rovnováhu športového výkonu na pretekárskej dráhe a špičkového jazdného komfortu pri každodennej jazde a jazde na dlhé vzdialenosti.

EMISIE A SPOTREBA CO2.

*BMW M3 Touring: kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP: 10,4 – 10,1 l/100 km; Kombinované emisie CO2 podľa WLTP: 235 – 229 g/km.

Značky: