Učitelia aj žiaci majú za sebou mimoriadne náročný záver školského roka. Obdobie zatvorenia škôl naplno ukázalo, že v oblasti využívania technológií na školách je jednoznačne priestor na zlepšenie. Poukázal na to aj prieskum medzi učiteľmi cudzích jazykov a ich žiakmi, ktorý sa uskutočnil krátko po skončení školského roka. Podľa jeho výsledkov si učitelia jednoznačne želajú viac moderných technológií na školách, bez ohľadu na prípadnú nutnosť dištančnej výučby v budúcnosti. Podobne sa, celkom prirodzene, vyjadrili aj samotní žiaci.
Online prieskum* na vzorke 503 učiteľov cudzích jazykov a 1410 žiakov základných a stredných škôl uskutočnila spoločnosť WocaBee s.r.o., poskytovateľ inovatívnej aplikácie na učenie cudzích jazykov pre školy. Prostredníctvom prieskumu spoločnosť zisťovala otvorenosť moderným technológiám vo vyučovaní cudzích jazykov. Podľa vyjadrení učiteľov cudzích jazykov by viac technológií uvítalo až 84 % z nich, ďalších 14% ich považuje za nevyhnutnosť v prípade dištančného vzdelávania.
S podobnou otázkou boli oslovení aj samotní žiaci. Až 75 % oslovených žiakov jednoznačne požaduje modernejšie formy vyučovania cudzích jazykov na svojej škole, iba 4 % žiakov si myslí, že využívanie technológií na školách je dostatočné. Zvyšných 21 % nemalo na otázku vyhranený názor.
Úroveň využívania moderných technológií na školách naplno preverilo obdobie koronakrízy. Školy v tomto období uvítali každú pomocnú ruku, ktorá ich podporila vo výučbe žiakov na diaľku. Jednou z nich bola aj aplikácia na učenie cudzích slovíčok WocaBee, ktorú jej autor, programátor Michal Ošvát, poskytol školám bezplatne. Jeho ponuku iba v priebehu niekoľkých dní po uzatvorení škôl prijalo až 300 000 žiakov a učiteľov na Slovensku aj v zahraničí.
„Školám sme počas koronakrízy poskytli licencie na aplikáciu v hodnote takmer 600.000 eur, a sme radi, že táto pomoc bola využitá naplno. Až 98 % učiteľov, ktorí aplikáciu využili, zaznamenalo v triede zlepšenie vedomostí, pričom sa nezlepšili iba dobrí, ale aj slabší žiaci. Vďaka aplikácii sa až 84 % žiakov učeniu cudzích jazykov doma venovalo aspoň hodinu týždenne, 43 % dokonca viac ako 3 hodiny,“ komentuje výsledky prieskumu Michal Ošvát a pokračuje: „Tieto čísla z môjho pohľadu hovoria jasným jazykom – technológie vo výučbe, a nielen cudzích jazykov, jednoznačne pomáhajú a sú doslova nevyhnutnosťou. Veríme, že v prípade nutnosti dištančného vzdelávania v budúcnosti budú školy už lepšie pripravené.“