Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pred desiatimi rokmi Lexus predstavil produkčnú verziu modelu LFA.

Z prvého japonského superauta sa stal skutočný hit. Okamžite získalo status legendy a dnes pri myšlienke naň túžobne vzdychá nejeden fanúšik športiakov. Možno, že nádej na nástupcu legendy nie je celkom márna.

Slová viceprezidenta Lexusu znejú nádejne: „Zbožňujem toto auto, ale na to, aby som definitívne rozhodol, potrebuje podporu verejnosti. To nám pomôže vykročiť ďalej,” vyjadril sa Koji Sato pre  britský Autocar. Toto vyhlásenie však zároveň naznačuje, že automobilka v súčasnosti nepracuje na nasledovníkovi najextrémnejšieho modelu v dejinách značky.

Model LFA sa pritom mal čím pochváliť – karosériou z dielov vystužených uhlíkovými vláknami,  nezvyčajným zvukom a výnimočným motorom,  benzínovým desaťvalcom 4,8 V10.  Zážihový motor 1LR-GUE bol vyvinutý špeciálne pre tento model tak, že rozmermi pripomína typický motor  V8, ale jeho hmotnosť je dokonca nižšia ako motora V6. Aj nadmieru kritický motoristický moderátor Jeremy Clarkson  ho označil za najlepšie auto, v akom jazdil.

Nástupca so znakom Toyoty?

V tejto chvíli možno sotva rátať so skorým návratom Lexusu LFA. Japonská značka však stále plánuje investovať do rýchlych a technicky vyspelých športových automobilov. Hovorí sa napríklad o silnejšej a extrémnejšej verzii kupé LC. Model LC F by mal získať výrazne vyšší výkon nad 600 koní a možno aj pohon všetkých kolies. Zakamuflované kupé, ktoré by mohlo byť práve týmto vozidlom, už zachytili na cestách. Ešte predtým Európsky patentový úrad zaregistroval značku LC F. Nepôjde však o celkom odlišný model vyrobený od nuly, ako to bolo v prípade Lexusu LFA.

Na novom športovom modeli pracuje aj Toyota, konkrétnejšie jej pretekárska divízia  Gazoo Racing. Nové vozidlo s názvom GR Super Sport  čerpá zo skúseností Toyoty z pretekov na dlhé vzdialenosti, napríklad na legendárnom Le Mans 24h. Auto má  v budúcnosti reprezentovať značku  na pretekárskych dráhach, ale má sa objaviť aj v cestnej verzii. Je pravdepodobné, že dostane hybridnú pohonnú jednotku  s celkovým výkonom 1000 k.  Testy dynamiky vozidla sú už v procese realizácie a nie je vylúčené,  že práve tento model bude v istom zmysle nástupcom Lexusu LFA.