Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Automobilka BMW plánuje v roku 2028 predstaviť prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami (FCEV).

Zákazníci tak dostanú ďalšiu možnosť plne elektrického pohonu značky BMW s nulovými lokálnymi emisiami. Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation spájajú svoje inovatívne sily a technologické schopnosti, aby na cesty priniesli novú generáciu palivových článkov. Vedúci svetový výrobca prémiových automobilov a najväčší výrobca automobilov na svete si navzájom vymieňajú skúsenosti s vodíkovým pohonom a rozširujú spoluprácu, aby posunuli túto technológiu s nulovými lokálnymi emisiami na ďalšiu úroveň.

Vedúce schopnosti spoločnosti BMW Group v oblasti technológie elektrického pohonu sa opäť prejavili pri nezlomnej snahe posunúť technológiu palivových článkov, ako aj v prístupe k technologickej otvorenosti v záujme poskytnúť zákazníkom širokú paletu riešení mobility budúcnosti.

„Sme svedkami míľnika v automobilovej histórii: globálny výrobca prémiových automobilov predstaví prvé sériovo vyrábané vozidlo s pohonom palivovými článkami. Napájané vodíkom a poháňané duchom našej spolupráce ukáže, ako technologický pokrok dokáže tvarovať mobilitu budúcnosti,“ povedal Oliver Zipse, predseda predstavenstva spoločnosti BMW AG. „Zároveň odštartuje éru výrazného dopytu po vozidlách s palivovými článkami.“

Koji Sato, prezident a člen predstavenstva (Representative Director) Toyota Motor Corporation, dodal: „Sme radi, že spolupráca medzi značkami BMW a Toyota vstúpila do novej fázy. V našej dlhej histórii partnerstva sme potvrdili, že BMW a Toyota majú rovnakú vášeň pre autá a vieru v otvorenosť technológií a viaccestný prístup k uhlíkovej neutralite. Na základe týchto spoločných hodnôt prehĺbime našu spoluprácu v úsilí, ako je spoločný vývoj systémov palivových článkov novej generácie a rozšírenie infraštruktúry s cieľom vytvoriť vodíkovú spoločnosť. Spolu s BMW a partnermi v rôznych odvetviach zrýchlime naše úsilie, aby sme pripravili budúcnosť, v ktorej vodíková energia podporuje spoločnosť.“

Spoločná technológia pohonu používaná naprieč jednotlivými modelmi vytvorí atraktívne možnosti pre FCEV

Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation spoja svoje sily pri vývoji systému pohonu pre osobné vozidlá, pričom hlavná technológia palivových článkov (samostatné palivové články tretej generácie) vytvorí synergické efekty pri použití v osobných aj úžitkových vozidlách. Výsledok tohto spoločného úsilia sa dostane do jednotlivých modelov značiek BMW a Toyota a zákazníkom rozšíri ponuku vozidiel s palivovými článkami, pričom posunie víziu vodíkovej mobility o krok bližšie k realite. Zákazníci môžu očakávať, že vozidlá značiek BMW a Toyota s pohonom na palivové články si zachovajú svoju vlastnú identitu a vlastnosti a zároveň prinesú možnosť výberu zo širšej ponuky. Následné synergie a spojenie celkového množstva pohonných jednotiek, ktoré vzniknú zo spoločného vývoja a obstarávania, vytvárajú prísľub zníženia nákladov na technológiu palivových článkov a na jednoduchšiu dostupnosť vozidiel s týmto pohonom.

Značka BMW predstaví prvý sériovo vyrábaný model poháňaný vodíkom v roku 2028

Po úspešných celosvetových testoch pilotnej flotily modelov BMW iX5 Hydrogen sa spoločnosť BMW Group pripravuje na sériovú výrobu vozidla s vodíkovým pohonom. Príde v roku 2028 s pohonom na základe spoločne vyvinutej ďalšej generácie tejto technológie. Sériovo vyrábané vozidlá sa zaradia do existujúcej modelovej ponuky značky BMW, prípadne automobilka BMW rozšíri niektorý modelový rad o verziu s pohonom na vodíkové palivové články. Keďže technológia palivových článkov predstavuje ďalší druh elektrického pohonu, spoločnosť BMW Group ju vníma ako doplnok k ponuke pohonov batériových elektromobilov (BEV) a bude ju ponúkať spolu s plug-in hybridnými vozidlami (PHEV) a s vozidlami s motormi s vnútorným spaľovaním (ICE).

Nová úroveň partnerstva

Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation majú za sebou viac ako dekádu dôveryhodnej a úspešnej spolupráce. Stavajú na nej a rozširujú ju, aby urýchlili inováciu ďalšej generácie pohonu na palivové články a priniesli prielom v tejto novej technológii.

Spoločná vízia pokročilej vodíkovej ekonomiky

Cesta na odkrytie plného potenciálu vodíkovej mobility obsahuje jej využitie aj v úžitkových vozidlách a vytvorenie plniacej infraštruktúry pre všetky druhy mobility, vrátane vodíkových osobných vozidiel. Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation vnímajú, že tieto dve technológie sa navzájom dopĺňajú, a tak budú podporovať rozširovanie infraštruktúry plniacich staníc na vodík, ako aj nabíjacej infraštruktúry pre elektrické vozidlá. Obe spoločnosti podporujú udržateľné dodávky vodíka vytvorením dopytu, pričom budú úzko spolupracovať so spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú nízkouhlíkovou výrobou vodíka, distribúciou a plniacimi zariadeniami.

Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation podporujú vytvorenie funkčného rámca spolupráce s predstaviteľmi vlád a investorov pre uľahčenie prvotného prieniku vodíkovej mobility a zaistenia jej ekonomického prežitia. Spolu s podporou potrebnej infraštruktúry sa popri ostatných druhoch pohonu môžu palivové články stať ďalším pilierom dekarbonizácie dopravy. Obe spoločnosti navyše hľadajú regionálne a lokálne projekty, aby prostredníctvom spolupráce pomohli rozbehnúť rozvoj vodíkovej infraštruktúry.

Výhody vodíkovej technológie

Vodík patrí k sľubným nosičom energie budúcnosti, pričom môže prispieť k celosvetovej dekarbonizácii. Slúži ako efektívne úložisko energie pre obnoviteľné zdroje energie, pomáha vyvažovať ponuku a dopyt a prispieva k stabilnejšej a spoľahlivejšej integrácii obnoviteľných zdrojov energie do elektrickej siete. Vodík tak predstavuje chýbajúci dielik pre skompletizovanie mozaiky elektrickej mobility, v ktorej čisto batériové elektrické vozidlá nepredstavujú ideálne riešenie.

Značky: