Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Wolfsburg – Najväčšia produktová a technologická ofenzíva v histórii značky Volkswagen naberá konkrétnejšiu podobu. Sto týždňov pred plánovaným štartom výroby nových modelov rodiny I.D. predstavenstvo značky Volkswagen na konferencii „MEB Supplier Summit“ dohodlo s hlavnými dodávateľmi míľniky nábehu sériovej výroby. Ako prvý automobil na báze novej modulárnej stavebnici elektromobility (MEB) začne od konca roka 2019 schádzať z montážnej linky závodu Zwickau v Sasku kompaktný, plne elektrický Volkswagen I.D.

Dr. Herbert Diess, predseda predstavenstva značky Volkswagen, podpísal spoločne s kolegami z predstavenstva a šéfmi hlavných dodávateľov partnerskú dohodu o zabezpečení excelentného nábehu výroby. „Prípravy na vstup do novej éry dostupnej elektromobility teraz vstupujú do horúcej fázy. Spoločne chceme týmto jedinečným priemyselným projektom dosiahnuť, aby Európa bola v svetových závodoch o vedúce postavenie v elektromobilite na čele. Závod Zwickau sa tým transformuje na najväčšie európske kompetenčné centrum v oblasti elektromobility. Tým môžeme napísať ďalšiu kapitolu do knihy histórie automobilu,“ povedal Dr. Herbert Diess.

V priebehu piatich rokov bude celosvetovo v rámci všetkých značiek koncernu Volkswagen AG uvedených 32 modelov na báze novej elektrickej platformy. „Chceme byť rozhodne na špičke, značka Volkswagen bude do roku 2022 ponúkať na svetových trhoch vyše 20 rozličných modelov elektromobilov a v najbližších piatich rokoch investuje do elektromobility približne šesť miliárd eur,“ zdôraznil Dr. Herbert Diess.

Ralf Brandstätter, člen predstavenstva Volkswagen pre nákup vysvetľuje: „Doteraz bolo v rámci našej ofenzívy elektromobility nominovaných vyše 100 dodávateľov. Pre mňa je dôležité, že dnes sa pre Volkswagen a našich partnerov začína nová forma spolupráce – špičkových dodávateľov zapájame výrazne skôr a intenzívnejšie do vývoja a práce na projekte I.D.“

Volkswagen pri zavádzaní MEB výraznejšie stavia na tzv. „Value Sourcing“ – prístup pri ktorom dodávatelia prinášajú svoje idey pre lepšie technické riešenia koncepčnými súťažami už v skorej fáze vývojového procesu. „Vyššia pridaná hodnota vzniká výrazne tesnejším prepojením a spoluprácou na rovnocennej úrovni pre obojstranný prospech,“ povedal Ralf Brandstätter.

Už v roku 2020 má byť vyrobených vyše 100.000 automobilov Volkswagen na báze stavebnice MEB. Christian Senger, vedúci modelového radu elektromobility k tomu dodal: „Výrazne sme znížili komplexnosť projektu I.D. a tým sme proces vzniku produktu skrátili o 11 mesiacov. Nová architektúra vozidla, autonómna jazda a témy ako digitálne prepojenie a služby si vyžadujú tesne zosieťovaný pracovný model so všetkými partnermi a dodávateľmi. Plán pre produkt je hotový. Teraz sa ideme pustiť s plnou energiou do spoločnej realizácie.“

Elektrická architektúra MEB je dôsledne orientovaná na bezemisnú a digitálnu mobilitu budúcnosti a kontinuálne sa ďalej vyvíja. Integruje elektromotory s rozličným výkonom, ploché batérie v podlahovej plošine s inovatívnymi technológiami a softvérovými funkciami ako inteligentné svetlá Smartlight a head-up displeje s rozšírenou realitou, ktoré boli doteraz vyhradené pre automobily segmentu premium.

Modely Volkswagen I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ sú súčasťou štartovnej formácie s ktorou Volkswagen v krátkych taktoch od roku 2020 štartuje elektrickú ofenzívu. Nová generácia vozidiel sa bude vyrábať v Európe, Číne a USA.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.