To je viac ako dvojnásobok oproti predošlej (prevej) generácii, čo je zásadný posun a zároveň možnosť tento ťahač zapojiť aj do diaľkových trás.
Volvo tvrdí, že vďaka rozšírenému dojazdu budú môcť zákazníci podstupovať medziregionálne a diaľkové trasy, pričom nebudú musieť v rámci dňa vozidlo nabíjať – treba ale dodať, že to závisí aj od náročnosti trasy a mnohých iných faktorov, čiže tento výrok nie je možné generalizovať na všetkých prepravcov.
Spoločnosť Volvo Trucks zatiaľ nezverejnila konkrétne podrobnosti o novom modeli, ale uviedla, že tým najväčším lákadlom v rámci nového extra radu je nová technológia hnacej sústavy e-axle. Rovnako tak sú elektromotory podstatne menšie ako tie predošlé, čím vzniklo viac priestoru pre batérie, ktoré sú ešte efektívnejšie, rovnako ako elektronický systém, ktorý ich spravuje.
Volvo FH Electric aktuálnej generácie je dostupné v rôznych konfiguráciách náprav s dvoma alebo tromi elektromotormi (4×2, 6×2, 6×4, 8×2 a 8×4). Celková hmotnosť súpravy je 44 ton a môže byť vybavená 360 alebo 540 kilowatthodinovou batériou s dojazdom približne 460 kilometrov na plné nabitie. Čo sa týka nabíjania, tak aktuálny model dokáže „papať“ elektrinu rýchlosťou 250kW/h, takže plné nabitie by nemalo trvať viac ako 2,5 až 3 hodiny. Nabíjanie v rámci povinnej (veľkej) pauzy problém nie je ani nebude, no ak bude treba nabíjať aj mimo nej, tak pôjde o stratu času.
„Naša nová elektrická vlajková loď bude skvelým doplnkom k našej širokej škále elektrických nákladných vozidiel a umožní prepravu bez emisií výfukových plynov aj na dlhšie vzdialenosti. Bude to skvelé riešenie pre dopravné spoločnosti s vysokým ročným počtom najazdených kilometrov na nákladných vozidlách a so silným záväzkom znižovať CO2. Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks.“
Dodajme, že škandinávsky výrobca nákladných áut tvrdí, že elektrické nákladné vozidlá ich produkcie prešli od roku 2019 po cestách na celom svete viac ako 80 miliónov kilometrov. Okrem nákladných vozidiel poháňaných batériami vyrába Volvo aj elektrické súpravy na palivové články a spaľovacie vozidlá, ktoré poháňa zelený vodík, bioplyn alebo hydrogenovaný rastlinný olej (HVO). Do roku 2040 chce spoločnosť Volvo Trucks dosiahnuť nulovú hodnotu emisií.
Zdroj: insideevs.com
Prečítajte si aj: