Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosti na Slovensku už berú bezpečnostné vychytávky vo firemných vozidlách za samozrejmosť. Popri nich si však top manažéri doprajú vo vozidle aj komfort a technické novinky, napríklad head-up display, konštatuje v najnovšom prieskume spoločnosť Business Lease Slovakia.

Bezpečnostné vychytávky, výbava zabezpečujúca komfort a technické novinky. To je poradie troch najčastejších požiadaviek top manažérov firiem na výbavu firemného vozidla.

Bezpečnosť vedie

„Prvoradé sú skutočne bezpečnostné prvky, elektronizačné stabilizačné prvky a asistencia riadenia, ako napríklad monitorovanie smeru jazdy, automatické pribrzdenie vozidla pri priblížení sa k autu pred sebou, ako aj ďalšie špeciality techniky,“ hovorí Lucia Čišková, obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia k výberu výbavy zo strany top manažérov. Ako dodáva, popri tom však top manažéri zároveň siahajú aj po výbave zabezpečujúcej komfort a na treťom mieste najžiadanejších prvkov výbavy sú rôzne novinky. „Napríklad najnovšie je to head-up display, čo však rovnako súvisí práve s bezpečnosťou jazdy,“ podotýka.

Business Lease Slovakia je komplexným poskytovateľom mobility a starostlivosti a popredným hráčom na poli operatívneho lízingu. Vo svojom najnovšom prieskume sa spoločnosť pozrela na požiadavky výbavy viac ako 4000 vozidiel rôznych značiek, ktoré si firmy u nej obstarávajú na operatívny lízing. Zároveň je prvá a nateraz jediná spoločnosť na Slovensku, s ktorou Tesla dohodla na poskytovaní modelov Tesla na operatívny leasing v krajinách, v ktorých nemá priame zastúpenie.

Parkovacie senzory majú zelenú

Bezpečnosť zohráva prioritu aj pri výbere firemných vozidiel pre obchodníkov a nižší manažment. „Bezpečnostné prvky ako ABS a ESP sú bežnou súčasťou výbavy. Aktuálne rastúci trend majú parkovacie senzory. Firmy si už uvedomujú, že investícia do parkovacích senzorov sa im rýchlo vráti znižovaním zbytočných škôd, ktoré vznikajú pri parkovaní. Ušetria hlavne na platbe spoluúčasti pri riešení takýchto „parkovacích“ škodových udalostí,“ konštatuje Čišková.

Manuál či automatika?

Pokiaľ ide o ďalšiu výbavu, zaujímavé je, že obchodníci napríklad dávajú prednosť pri výbere medzi manuálnou a automatickou prevodovkou tej manuálnej. Top manažéri naopak siahajú skôr po automatickej.

Inak však vo výbave firemných áut už dnes nechýba tempomat, rádio, bluetooth pripojenie a klíma. V prípade manažérskych vozidiel sa k tomu ako samozrejmosť berie aj integrovaná  GPS navigácia a vyhrievanie sedadiel. „So špecifickými požiadavkami sa stretávame skôr pri top manažéroch či top manažérkach s rodinou, kedy berú ohľad aj na cestovanie s rodinou a tomu prispôsobujú triedu, model i výbavu auta. V takýchto prípadoch sa snažíme byť nápomocní aj nad rámec štandardne zahrnutých služieb v operatívnom lízingu,“ podotýka Lucia Čišková. Ako spresňuje, v takom prípade objednávajú pre vodičov do áut aj detské sedačky. „Auto následne dodáme už so sedačkou. Klient tak ušetrí nielen čas, ale benefituje aj z veľkoodberateľskej ceny,“ dodáva.