Spoločnosť BMW Group nemanipulovala alebo neprispôsobovala testy emisií. Dodržuje zákonné požiadavky v jednotlivých krajinách a spĺňa všetky požiadavky na lokálne testovanie. Inými slovami, systémy BMW čistenia výfukových plynov sú aktívne bez ohľadu, či sa vozidlo nachádza v skúšobnom module alebo počas reálnej jazdy na ceste.
Jasné a záväzné špecifikácie a procesy sú v BMW Group implementované v každej fáze vývoja s cieľom zabrániť výskytu chýb.
Dve štúdie uskutočnené organizáciou ICCT potvrdili, že BMW X5 a 13 ďalších testovaných vozidiel BMW boli v súlade s požiadavkami predpisov týkajúcich sa emisií NOx. Pri X5 sa nevyskytli žiadne nezrovnalosti emisií NOx, či už v laboratórnych testoch alebo v reálnej premávke.
Doteraz BMW nebolo oboznámené s výsledkami testov emisii pri vozidle BMW X3 v reálnych cestných podmienkach, ktoré priniesol 24. septembra magazín Auto Bild. Keďže BMW nepozná žiadne podrobnejšie informácie testu, nie je možné komentovať jeho výsledky. BMW kontaktovalo ICCT a požiadalo o objasnenie testov, ktoré organizácia vykonávala.
BMW je ochotné diskutovať o ich skúšobných postupoch s príslušnými orgánmi a kedykoľvek poskytnúť k dispozícii vozidlá na testovanie.
Význam dieselových motorov pre dosiahnutie cieľov CO2
Zákonodarcovia celosvetovo, ale najmä v Európskej únii, stanovujú prísne štandardy pre emisie CO2 a súbor ďalších emisií. Ciele na rok 2020 v Európe možno splniť iba prostredníctvom rozsiahleho využívania moderných dieselových motorov a pokračujúcou elektrifikáciou.
Doterajší progres znižovania emisií CO2 v Európe sa dosiahol do značnej miery v dôsledku pokroku technológie dieselových motorov. Splnenie budúcich požiadaviek nebude možné bez tohto hnacieho ústrojenstva, pretože dieselové motory produkujú zhruba v priemere o 15 až 20 percent menej CO2 než porovnateľný benzínový motor.
V BMW Group sme v posledných rokoch veľa investovali do optimalizácie a technológie vznetových motorov v rámci nášho programu EfficientDynamics.
V rámci BMW tvorili v minulom roku vozidlá s naftovým motorom 38% z celkovo predaných vozidiel po celom svete: v Európe 80%, v Nemecku 73% a v USA 6% s okolo 20 000 vozidlami.
Emisná norma Euro 6, ktorá nadobudla účinnosť 1. septembra 2015 a je záväzná pre všetky registrácie nových vozidiel, zlepšuje ochranu životného prostredia i ochranu spotrebiteľov.
Preklenúť rozdiel medzi výsledkami testov s reálnou spotrebou paliva a tvorbou emisií rieši Európska únia prípravou nového testovacieho cyklu (WLTP) a merania emisií za podmienok skutočných jazdných situáciách, známy ako „real driving emissions“ alebo RDE.
Podporujeme rýchle zavedenie týchto nových predpisov s cieľom vytvorenia jednoznačnosti a zrozumiteľnosti pre spotrebiteľov a výrobcov.