Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (69%) klientov bánk. Pre 67% opýtaných by bol výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky (19%) a neprehľadný či nespoľahlivý internet banking (18%). Vyplýva to z prieskumu1 agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.

Ďalšími dôvodmi, kvôli ktorým by klienti začali uvažovať nad zmenou banky, je nepríjemný a neochotný personál (16%) či chýbajúce služby a produkty (15%). Odradiť ich však môžu aj negatívne informácie o banke (14%), nedostatočný vernostný program pre klientov banky (10%) a slabá mobilná aplikácia, ktorá má málo funkcií alebo sa ťažko ovláda (9%). Približne 7% opýtaných by uvažovalo nad zmenou banky kvôli chýbajúcim moderným platobným technológiám ako napríklad Apple Pay či Google Pay.

Výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu (69%) ostáva aj naďalej hlavným kritériom, podľa ktorého si Slováci vyberajú svoju banku. Pre viac ako jednu tretinu (36%) klientov bánk je rozhodujúcim faktorom pri výbere banky kvalitný internet banking a pre 28% opýtaných to je moderná mobilná aplikácia. Oproti poslednému prieskumu si na jej dôležitosti zakladá o 5 percentuálnych bodov viac klientov, čo svedčí aj o tom, že moderné technológie obľubujú Slováci čoraz viac. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre viac ako jednu pätinu (22%) Slovákov a na odporúčanie priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 9% respondentov. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľkosť banky z pohľadu počtu klientov berie do úvahy 8% oslovených.

„mBank je dlhodobo známa svojím bezpoplatkovým modelom transakčného bankovníctva. U nás majú všetci klienti bežný účet zadarmo a bez akýchkoľvek podmienok. Som veľmi rád, že práve mBank spĺňa všetky dôležité kritériá, ktoré Slováci na svojej banke najviac oceňujú a na ktoré prihliadajú,“ hovorí Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank Slovensko.

Prieskum agentúry Focus pre mBank ukázal aj to, čo si klienti na svojej banke cenia najviac. Je to najmä skutočnosť, že nemá žiadne alebo má len nízke poplatky za vedenie bežného účtu (32%), má kvalitný internet banking (29%) a výbornú mobilnú aplikáciu (27%; naposledy to bolo 22%). Medzi ďalšie prednosti banky patria kvalitné a spoľahlivé služby (24%), tradícia a dôveryhodnosť banky (23%) a ochotný, milý či príjemný personál (17%; naposledy to bolo 21%). Klienti ďalej oceňujú aj výhodné úroky na hypotéky a úvery (12%) a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte (8%).

„Aj keď najdôležitejším kritériom pre výraznú väčšinu klientov bánk ostáva finančná stránka poskytovanej služby a poplatky s ňou spojené, tak klienti rok čo rok čoraz viac reflektujú aj na online komunikáciu s bankou, či už prostredníctvom mobilných bankových aplikácií alebo internetového bankovníctva. Práve kvalitná mobilná aplikácia a kvalitné internetové bankovníctvo patria k veciam, ktoré na bankách klienti okrem nízkych poplatkov najčastejšie oceňujú,“ konštatuje Martin Slosiarik, sociológ a riaditeľ agentúry Focus.

mBank je známa tým, že založenie a vedenie bežného účtu mKonto poskytuje svojim klientom úplne zadarmo a bez akýchkoľvek podmienok. Majú tiež možnosť bezplatného výberu hotovosti nad 70 EUR z ktoréhokoľvek bankomatu nielen na Slovensku, ale aj po celom svete. Zdarma sú aj všetky prichádzajúce a odchádzajúce platby, trvalé príkazy či inkasá. Bezplatný účet mKonto si klienti môžu založiť rýchlo a jednoducho prostredníctvom mobilnej aplikácie mBank.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že viac ako dve tretiny (69%) klientov bánk majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. V predchádzajúcom prieskume malo presný prehľad o výške týchto poplatkov až 76% opýtaných – zdá sa tak, že Slováci si svoje financie kontrolujú menej.

Výsledky prieskumu ukázali, že väčšina Slovákov je so svojou hlavnou2 bankou spokojná. Svoju spokojnosť vyjadrilo až 93% respondentov – z nich je veľmi spokojných 41% a skôr spokojných 52%. Celková spokojnosť klientov bánk je tak rovnaká ako v predchádzajúcom roku. Naopak, nespokojných je 7% klientov.

Značky: