Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Stále viac zákazníkov nakupujúcich cez internet využíva na doručenie tovaru odberné miesta.

Najmä ľudia z veľkých miest radi využívajú aj možnosť neviazať sa na konkrétny čas, kedy im kuriér zásielku doručí. Objednaný tovar si stále väčšie množstvo z nich vyzdvihne na zvolenom mieste v čase, ktorý im vyhovuje najlepšie. Najčastejšie po pracovnej dobe.

Nechať si objednaný tovar priniesť až k dverám bytu, alebo do kancelárie kuriérom, je stále najobľúbenejší spôsob doručenia tovaru. Využívanie odberných miest sa však zvyšuje, a to najmä vo väčších mestách. Podľa posledného prieskumu E-shopper barometer si zásielky vyzdvihuje na odberných miestach až pätina zákazníkov.  Na celom Slovensku ich využívanie vzrástlo v roku 2018 o 32 percent.

Zákazník si volí čas a miesto vyzdvihnutia

Využívanie odberných miest Pickup na doručovanie tovaru je bežným trendom najmä v európskych mestách. Pre zákazníkov ide o flexibilné riešenie, vďaka ktorému sa k zásielke dostanú vtedy, kedy im to najviac vyhovuje. Využívanie odberných miest zároveň pomáha kuriérskej spoločnosti zvládať zvýšené nároky na efektivitu logistického reťazca ako aj optimalizáciu nákladov a ľudských zdrojov kuriérskej spoločnosti.

Narastajúci počet zásielok si vyžaduje od kuriérnych spoločností inovatívne a flexibilné riešenia, ako maximalizovať úspešný prvý pokus o doručenie. To, čo bolo pred pár rokmi nepredstaviteľné, sa v dnešnej dobe stáva realitou a naša spoločnosť vytvára flexibilnú službu pre príjemcu, ktorý si môže manažovať prevzatie svojej zásielky už v momente vyzdvihnutia u odosielateľa a to presmerovaním alebo priamym zaslaním zásielky na „svoje“ odberné miesto, ktoré mu najviac vyhovuje a nemusí sa viazať na príchod kuriéra,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD SK. Služba bola podľa neho zavedená ako doplnková a má slúžiť najmä ľuďom, ktorí sa neradi viažu na čas príchodu kuriéra. „Viac ako polovica zákazníkov, ktorí túto službu vyskúšali uviedla, že ju využije aj v budúcnosti,“ dopĺňa Pavuk.

Šanca pre menšie e-shopy

Podľa skúsenosti spoločnosti DPD zákazníci volia najmä miesta v blízkosti bydliska, po ceste z práce, prípadne na miestach kde prestupujú z jedného dopravného prostriedku do druhého alebo vystupujú z MHD. “Sieť odberných miest nie je iba službou pre koncových zákazníkov, ale aj možnosť pre menšie e-shopy ako konkurovať veľkým hráčom na trhu, ktorí majú k dispozícii obchodné priestory či showroomy. Veľa zákazníkov je dnes jednoducho tak vyťažených, že uprednostňuje osobné prevzatie tovaru po pracovnej dobe,“ hovorí Michal Král, CEO cenového porovnávača Pricemania.sk.

Ako si vyzdvihnúť zásielku

Odberné miesta Pickup sú sieťou partnerských obchodov, ktoré môžu zákazníci využiť na doručenie balíka. Pri objednávke prepravy stačí jednoducho vybrať možnosť „doručiť zásielku do odberného miesta Pickup“, a počkať na potvrdzujúcu SMS že balík je pripravený. Na vyzdvihnutie má zákazník 7 kalendárnych dní. V odbernom mieste je tiež možnosť zásielku odoslať, čo využívajú najmä ľudia, ktorí potrebujú balík reklamovať, či vrátiť nevyhovujúcu veľkosť objednaného oblečenia a topánok.

Značky: