WhatsApp a Facebook Messenger patria medzi najpoužívanejšie aplikácie.
Okrem dostupnosti, sú aj jednoduché a denne sa používajú na bežnú, ale aj profesionálnu komunikáciu. Aplikácia WhatsApp, ktorú vlastní Facebook, dostáva veľa užitočných aktualizácií, ktoré niekedy vystriedajú aj tie menej atraktívne. Medzi tie sa pravdepodobne zaradí aj “vylepšená” funkcia Status, ktorá funguje na rovnakom princípe ako v Instagrame alebo Snapchate.
Facebook plánuje v blízkej budúcnosti spustiť zobrazovanie reklamy v tejto sekcii. Túto informáciu potvrdil aj viceprezident spoločnosti Chris Daniels s tvrdením, že WhatsApp už dávnejšie zrušil ročný poplatok, pričom funkčnosť aplikácie ostala nezmenená. Toto rozhodnutie sa páčilo hlavne používateľom, pričom WhatsApp nevykazuje už takmer žiadne výnosy.
Rozhodnutie zaradiť reklamy priamo do aplikácie, umožní obrovskému množstvu firiem, denne oslovovať miliardy používateľov po celom svete. Z obchodného hľadiska má tento krok pre obidve spoločnosti zmysel. Ako sme uviedli, aplikácia nevykazuje takmer žiadne príjmy a Facebook chce zo svojej „dcéry“ vyťažiť maximum. Z pohľadu používateľa je to už trochu horšie, pretože si opäť bude musieť zvykať na reklamu tam, kde doteraz nebola.
Spoločnosť WhatsApp ešte predtým, ako ju v roku 2014 kúpil Facebook, bola proti zavedeniu reklám, pričom bol v platnosti ročný poplatok 0,99 dolára. Aj keď sa o zavedení reklám začalo hovoriť už teraz, stále nepoznáme presný dátum spustenia tohto “vylepšenia”. Mohlo by prísť niekedy počas roka 2019.
Zdroj: XDA-Developers
Prečítajte si aj:
Doba sa mení: Sociálnym sieťam dochádza dych, hitom súčasnosti sú aplikácie na zasielanie správ