Potvrdil to riaditeľ tejto obľúbenej komunikačnej aplikácie.

Reklamy sa možno v blízkej budúcnosti začnú objavovať aj v službe WhatsApp. Potvrdil to Will Cathcart, riaditeľ tejto služby, ktorý v rozhovore pre brazílsky portál Folha de S.Paulo dodal, že reklamy sa určite nebudú zobrazovať na obrazovke s četmi. „Keď ľudia otvoria svoju schránku s četmi, nechcú vidieť reklamu.“

Reklamy vo WhatsAppe by sa mohli objavovať v ostatných častiach komunikačnej aplikácie, ako sú obrazovky s funkciami Status a Kanály. Samozrejme, nedá sa vylúčiť, že WhatsApp v budúcnosti toto rozhodnutie nezmení, a to v závislosti od toho, či bude služba spĺňať ciele z hľadiska počtu zobrazených reklám, resp. generovania zárobkov.

Na druhej strane, o zobrazovaní reklám na obrazovke s funkciou Status sa hovorilo už v roku 2018. O dva roky neskôr boli tieto plány zrušené. Zdá sa však, že Meta, ktorá službu WhatsApp vlastní, sa s touto myšlienkou opätovne pohráva.

WhatsApp patrí medzi najobľúbenejšie komunikačné aplikácie vo svete aj na Slovensku. Podľa posledných odhadov ju aktívne používa viac ako 2,7 miliardy používateľov. Aplikácia je dostupná zadarmo, avšak zarába na špeciálnych nástrojoch (tzv. WhatsApp Business API), ktoré sú dostupné pre malé aj veľké firmy. Takýmto spôsobom dokáže zarobiť 10 miliárd ročne, takže služba dokáže fungovať aj bez zobrazovania reklám.

Postupné zobrazovanie reklám v niektorých častiach WhatsAppu by mohlo zvýšiť jeho zárobky. Cathcart tiež spomenul aj možné spoplatnenie funkcie Kanály. Fungovalo by to podobne ako v službe Telegram. Používatelia by si platili za prístup do platených kanálov, kde by ich tvorcovia zdieľali exkluzívne informácie. Prípadne by sa dala spoplatniť propagácia kanálov.

Uvidíme teda, či a kedy sa dočkáme reklám vo WhatsAppe a v akej forme.

Zdroj: Folha

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit