Komunikátor chce pomáhať organizáciám a spoločnostiam.

Teda prichádzajú reklamy, pre tých, ktorým by to z takto koncipovanej formulácie na webe WhatsApp nebolo zrejmé na prvý pohľad. Od roku 2026 by sa mali zobrazovať v časti Novinky, ktoré podľa firmy Meta využíva 1,5 miliardy ľudí.

Na druhú stranu nič nie je zadarmo a je zrejmé, že toto môže byť biznis model pomáhajúci financovať túto službu. Popri tom si na svoje prídu aj firmy, ktoré sa budú môcť propagovať.

Sú tri spôsoby, akými cestami sa služba vydá. Prvý je predplatné kanálov, čo umožní tvorcom získať peniaze priamo od svojich odoberateľov. Toto je dobrá vec a funguje to aj v iných internetových službách. Druhou časťou monetizačnej skladačky je propagovanie kanálov, ktoré sa vám dajú do pozornosti. Poslednou časťou je umiestňovanie reklám v statuse.

whatsapp reklamyZdroj: WhatsApp

Reklamné záležitosti by mali byť zobrazované iba na spomínanej karte Novinky, nie vo vašich konverzáciách. To by inak pôsobilo diskreditačne na celkový princíp end-to-end šifrovania. Nové prvky nebudú podľa vyhlásenia WhatsAppu uplatňované ani vo vašich statusoch alebo hovoroch. Všetko ostane aj naďalej pri pôvodnej šifrovacej schéme.

Na identifikáciu relevantnosti reklamy budú zbierať meta dáta ako vašu krajinu, jazyk či mesto a vami sledované kanály. Vaše telefónne číslo by sa nemalo zdieľať s inzerentmi a Meta nebude používať ani osobné správy, hovory ani skupiny.

To je celkom logické a vychádza z end-to-end šifrovania ak je implementované na celý obsah. Na mnoho meta dát nie je, na to je lepšie použiť Signal. Ani ten však nie je úplne bez zachytávania meta dát.

Zdroj: WhatsApp

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.