Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Cieľom tohto projektu je inšpirovať podnikateľský sektor v strednej a východnej Európe príkladmi postupov, ktoré vychádzajú z vedeckých poznatkov a pomáhajú prírode aj firmám.

Firmy zohrávajú v boji proti klimatickým zmenám a strate biodiverzity kľúčovú rolu. Verejne kótované spoločnosti sú zodpovedné za približne 40 % všetkých emisií, ktoré zapríčiňujú globálne otepľovanie1. Značná časť toho sa pripisuje potravinárskemu priemyslu, pretože následkom poľnohospodárskych a akvakultúrnych praktík2 hrozí vyhynutie 22 900 ohrozeným druhom z celkového počtu 42 100. Finančný sektor nevedomky financuje ničenie prírodných systémov, od ktorých je sám závislý. Napriek tomu je to práve súkromný sektor, ktorý zároveň môže byť tou hnacou silou, ktorá nás povedie smerom k ekonomike založenej na uhlíkovej neutralite a podpore prírody.

Aby organizácia WWF (Svetový fond na ochranu prírody) na tejto ceste firmám pomohla, vytvorila digitálne informačné centrum pre udržateľné podnikateľské riešenia v strednej a východnej Európe. Táto platforma sa volá The Future of Business (Budúcnosť podnikania) a je verejne dostupná všetkým zainteresovaným stranám: od vedúcich predstaviteľov spoločností, inovátorov zo startupov, zvolených funkcionárov až po odborníkov na udržateľnosť a ochranu prírody. Podnikateľskému sektoru poskytne užitočné informácie o najnovších spoľahlivých postupoch v oblasti udržateľnosti pre vybrané odvetvia. Centrum momentálne zahŕňa tri rôzne médiá: podcasty, videá a články. Prvá séria podcastu The Future of Business vznikla s podporou spoločnosti VELUX, výrobcu strešných okien. Okrem toho plánuje environmentálna organizácia usporiadať podujatia pre konkrétne sektory, kde sa účastníci budú môcť deliť o znalosti a skúsenosti, ako aj vytvoriť virtuálnu knižnicu s vedeckými správami a praktickými pokynmi.

„Platformu The Future of Business sme vytvorili, aby bolo možné preskúmať, ako by mohla vyzerať budúcnosť nášho regiónu a ako ju formovať v prospech ľudí a prírody. Naším cieľom je podnietiť k dôležitej diskusii o tom, prečo sa oplatí dbať na udržateľnosť,“ prezradil Péter Baráth, regionálny riaditeľ pre marketing a partnerstvá vo WWF-CEE. „Navrhli sme ju pre tých, ktorí sa úprimne snažia prispieť k zmene a mať pozitívny vplyv na podnikateľský sektor aj planétu.“

Platforma sa na začiatok bude venovať piatim témam: klimatickému líderstvu, manažmentu vôd a lesov, ako aj finančným a potravinovým systémom. Prvá epizóda podcastu s názvom 1.5°C Emission Possible: How businesses can drive the transition towards a net-zero economy (Realizovateľné emisné scenáre pre udržanie oteplenia o 1,5 °C : Ako firmy môžu pomôcť s prechodom na uhlíkovo neutrálnu ekonomiku) sa zameriava na klimatické líderstvo firiem a je už dostupná v digitálnom informačnom centre, ako aj v službách Podcasty Google, Apple Podcasts a Spotify. Projekt The Future of Business je doplnková aktivita v rámci partnerstva medzi WWF a spoločnosťou VELUX, ktorého cieľom je inšpirovať firmy v strednej a východnej Európe, aby konali v prospech planéty.  WWF a skupina VELUX v septembri 2020 odštartovali ambiciózne dvadsaťročné partnerstvo, v rámci ktorého sa spoločnosť zaviazala prevziať zodpovednosť za svoje minulé aj budúce emisie. Táto inovatívna spolupráca sa zameriava na ochranu a obnovu lesov prostredníctvom niekoľkých projektov na celom svete.

Značky: