Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Canalys, popredná spoločnosť venujúca sa prieskumom svetového trhu, zverejnila správu o globálnom trhu so smartfónmi za druhý štvrťrok, v ktorej spoločnosť Xiaomi obsadila druhé miesto so 17% podielom a 83% medziročným rastom, čím prekonala Apple.

Canalys uvádza, že spoločnosť Xiaomi v súčasnosti transformuje svoj obchodný model a rolu z vyzývateľa na „úradujúceho hráča“, a to pomocou iniciatív, ako je konsolidácia partnerov v kanáli a dôslednejšie riadenie na otvorenom trhu. Canalys poznamenáva, že novým cieľom spoločnosti Xiaomi je vytlačiť spoločnosť Samsung a stať sa najväčším predajcom na svete.

Lei Jun, zakladateľ, predseda predstavenstva a CEO spoločnosti Xiaomi, v liste zamestnancom zdôraznil skutočnosť, že stať sa svetovou dvojkou je kľúčovým míľnikom v histórii Xiaomi. Po piatich rokoch sebazdokonaľovania v mimoriadne ťažkých podmienkach sa možnosti výrobkov Xiaomi výrazne zvýšili – vydláždili tým cestu pre prémiový segment trhu a zvýšili aj trhový podiel. Spoločnosť Xiaomi bude naďalej posilňovať svoje kľúčové schopnosti a upevňovať si pozíciu druhej najväčšej značky smartfónov.

Vo 4. štvrťroku 2020 dosiahli globálne dodávky Xiaomi 43,4 milióna kusov s medziročným rastom 31,5%, čím po prvý raz prekonali spoločnosť Apple a vrátili sa na tretie miesto. V 1. štvrťroku 2021 sa Apple s 15% podielom na globálnom trhu so smartfónmi posunula na 2. miesto a za ňou nasledovala spoločnosť Xiaomi so 14% podielom na trhu. Globálne dodávky smartfónov Xiaomi v tom čase predstavovali 49,4 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 69,1%.

Od uvedenia svojej prvej vlajkovej lode série Mi 10 na trh, spoločnosť Xiaomi neustále pracuje na inováciách v kritických oblastiach, ako sú snímanie, zobrazovanie, nabíjanie, inteligentná výroba a ďalších. Spoločnosť Xiaomi je odhodlaná dosahovať pokrok na prémiovom trhu, chce spotrebiteľom prinášať špičkové technológie a pomáha formovať smerovanie tohto odvetvia.

Spoločnosť Xiaomi ako prvá priniesla na trh množstvo špičkových technológií v odbore. V oblasti kamerových technológií predstavila 108-megapixelový fotoaparát, kamerový snímač GN2 a inovatívnu tekutú šošovku. Pokiaľ ide o displej je Xiaomi priekopníkom v technologickom výskume tretej generácie fotoaparátu skrytého pod displejom. Spoločnosť Xiaomi tiež viedla v oblasti nabíjania, keď si vôbec prvýkrát zrealizovala 200 W káblové nabíjanie a 120 W bezdrôtové nabíjanie. Okrem toho ako prvá predstavila lítiovo-iónové batérie na báze grafénu a kremíkovo-kyslíkové batérie druhej generácie. Spoločnosť Xiaomi je tiež priekopníkom v oblasti keramiky pre mobilné telefóny a nastavuje bádateľské trendy v tomto odvetví.

Okrem toho bola spustená prvá fáza smart továrne spoločnosti Xiaomi. Jej výrobné linky sú automatizované a sú schopné vyrobiť milión špičkových smartfónov ročne. Je to tiež obrovské laboratórium, ktoré umožňuje spoločnosti Xiaomi skúmať nové materiály a technológie, a tiež testovať pokročilé výrobné procesy.

Inovácie sú súčasťou kultúry Xiaomi a spoločnosť výrazne investuje do výskumu a vývoja a náboru tých najlepších talentov. Spoločnosť Xiaomi v roku 2020 investovala do výskumu a vývoja takmer 10 miliárd RMB, v tomto roku sa očakáva zvýšenie investícií o 30-40%. Na začiatku roku 2021 spoločnosť Xiaomi oznámila najväčší nábor inžinierov vo svojej histórii: 5 000 inžinierov v jednom roku, čo bude predstavovať 20% z celkového počtu zamestnancov. Spoločnosť Xiaomi medzitým spustila niekoľko iniciatív zameraných na motiváciu talentov, ako napríklad projekt s odmenou 1 milión USD pre technologické talenty, motivačný plán pre mladých inžinierov atď. Takmer 700 mladých inžinierov spoločnosti Xiaomi získalo 16 miliónov akcií, podľa motivačného plánu len na mesiac júl.

Svetový rozmach spoločnosti Xiaomi, ako aj transformácia jej nových retailových kanálov sú dôležitou hnacou silou, ktorá spoločnosti pomohla stať sa druhým najväčším výrobcom smartfónov. Podľa najnovších globálnych údajov o smartfónoch od spoločnosti Canalys Xiaomi rýchlo expanduje na zámorských trhoch a dosahuje viac ako 300% medziročný rast na trhu v Latinskej Amerike, viac ako 150% medziročný rast v Afrike a viac ako 50% medziročný rast v západnej Európe. Podľa oznámenia výsledkov spoločnosti za 1. štvrťrok 2021 vstúpili smartfóny značky Xiaomi na viac ako 100 trhov po celom svete, na 12 trhoch sa umiestnili na 1. mieste z hľadiska podielu na trhu smartfónov a obsadili
2. miesto v Európe. A už roky je aj jednotkou v Indii.

Značky: