XPENG G6: Tesla killer
Zdroj: TOUCHIT
6m čítanie

XPENG G6: Tesla killer

XPENG je momentálne výrobca EV s najpokročilejšími technológiami čo sa týka batérií, asistencie riadenia na úrovni autonómneho riadenia, technologického vybavenia interiéru, softvérovej podpory.

Líder v ukotvení na EÚ trhu

XPENG je v podstate prvá čínska automobilka s reálnou výrobou EV na území EÚ, ak nerátame krátku výrobnú epizódu Leapmotor v Poľsku. Zároveň je to prvá čínska automobilka s reálnym R&D centrom v EÚ. XPENG podriadil všetko svojmu etablovaniu na EÚ trhu v čo najkratšej dobe. Namiesto okázalého PR s miestnymi politikmi a selfpromo zvolili pragmatický prístup zameraný na cieľ. Zároveň bude mať do troch rokov v EÚ fabriku aj dodávateľ ich špičkových batérií. Spoločnosť CALB totiž začala stavať svoju fabriku v Portugalsku, pričom termín jej spustenia je predbežne stanovený na rok 2028. Podľa nášho názoru dôjde k urýchleniu spustenia prevádzky. Veríme, že prvé vozidlá XPENG vyrobené kompletne v EÚ uvidíme na konci roku 2027.

Príťažlivo športový exteriér

XPENG G6 je SUV kupé, ktoré okamžite zaujme svojím dizajnom. My sme ho navyše mali vo výraznej oranžovej farbe, ktorá okamžite pútala pozornosť. Bočnou siluetou pripomína Teslu model Y, pričom zadná silueta zase pripomína Porsche Macan. V každom prípade dizajn exteriéru je nezameniteľný. Keďže sme mali k dispozícii výbehový model, tak budeme ďalej popisovať práve ten.

XPENG G6
XPENG G6

XPENG G6 nedisponuje Matrix LED svetlami, ani nový vylepšený XPENG G6 nimi zatiaľ nebude vybavený. Prvým vozidlom XPENG s týmito svetlami je NEW XPENG P7. Napriek tomu je svetelná technika nadpriemerná vo svojej kategórii a svetelný podpis len podčiarkuje športový charakter.

V zadnej časti, pod odtrhovou hranou, sa nachádza skrytý zadný stierač.

Výkonné motorizácie, špičkové batérie

XPENG G6 sa dodáva v dvoch motorizáciách a s dvomi kapacitami batérií, ktoré spolu tvoria tri stupne výbavy. XPENG využíva 800 V architektúru na najlepšie vyladenej platforme SEPA 2.0, pričom kľúčovým komponentom je X-EEA 3.0 Electrical/Electronic architecture. Tá je mozgom celého ekosystému XPENG. In-house riešenie, ktoré nemá konkurenciu v rámci celého odvetvia.

Základná zadokolka s výkonom 190 kW, krútiacim momentom 440 Nm a menšou 66 kWh LFP batériou, poskytuje WLTP dojazd na úrovni 430 km. Rýchlosť nabíjania je 3C t. j. z 10 % na 80 % sa batéria nabije už za 20 minút. Zrýchlenie z 0 na 100 je za 6,6 sekundy.

Druhým stupňom je Long range zadokolka s výkonom 210 kW, krútiacim momentom 440 Nm a väčšou 87 kWh NCM batériou, ktorá umožňuje WLTP dojazd 570 km. Aj tu je rýchlosť nabíjania 3C. Zrýchlenie z 0 na 100 je za 6,2 sekundy.

Tretím stupňom je AWD Performance štvorkolka s výkonom 350 kW (210 kW zadný motor, 140 kW predný motor), krútiacim momentom 660 Nm a tou väčšou batériou, ktorá v tomto prípade umožňuje dojazd 550 km. Zrýchlenie z 0 na 100 je za 4 sekundy.

Počas testu sme dosiahli spotrebu 15,5 kWh/100 km čo je o 2k Wh/100 km menej ako uvádza XPENG. Vzhľadom na to, že diaľničné kilometre neboli 1/3 ale približne 25 %, domnievame sa, že by sme sa ešte zmestili pod spotrebu udávanú výrobcom.

Prémiový interiér

V interiéri zaujme na prvý pohľad chýbajúca kľučka otvárania dverí, namiesto nej je vo dverách tlačidlo, ktorým si otvoríte dvere. Pre prípad, že by došlo k zlyhaniu tohto efektného elektrického otvárania, nachádza sa v spodnej časti dverí v úložnom priestore aj mechanické otváranie.

XPENG G6
XPENG G6

V XPENG G6 absentuje takzvaný glove box alebo odkladacia skrinka pred spolujazdcom ako aj Head-up display. Samotný prístrojový štít pred vodičom je umiestnený tak, že naň máte výhľad cez veniec volantu, čo nemusí vyhovovať každému. V strede pred stredovou konzolou sa nachádza hlavný displej infotainmentu. Je dostatočne veľký a ako pri modeli XPENG G9 umožňuje delenie obrazovky tak, aby ste na ňom mali informácie o aute, premávke a zároveň mapu navigácie.

Ovládanie klimatizácie prebieha cez tento displej, nie sú tu fyzické ovládače. Rovnako tak vyhrievanie a chladenie predných elektricky ovládaných sedačiek. Samotný volant je dvojramenný s nezvyčajne hrubými ramenami a multifunkčnými tlačidlami. Pod volantom sa nachádzajú páčky voliča smeru jazdy a združený ovládač svetiel vrátane smerových a stieračov. Na stredovej konzole máme dvojicu chladených bezdrôtových nabíjačiek s výkonom až 50 W, dva cupholdery a klimatizovanú odkladaciu skrinku. Pod bezdrôtovými nabíjačkami sa v stredovej konzole nachádza ďalší pomerne veľký odkladací priestor.

Priestor pre cestujúcich v zadnom rade je nesmierne veľkorysý. XPENG myslel aj na pohodlie pasažiera v strede a stredovú konzolu nepotiahol zbytočne dozadu. Navyše operadlá sú sklápateľné, takže aj cestujúci vzadu si môžu voliť svoju polohu. Použité materiály sú prevažne mäkčené plasty, množstvo mäkkej, na dotyk príjemnej umelej kože s výnimkou spodnej časti dverí, kde sa nachádza tvrdý plast. Materiály pôsobia prémiovo, kvalitou spracovania na úrovni oveľa drahších modelov.

Panoramatické strešné okno bez možnosti zatiahnutia môže byť problematické v slnečnom lete, keď počas státia na jednom mieste dôjde k prehriatiu interiéru, ale hlavne samotného skla. A to napriek špičkovým materiálom s vysokým odrazom. Druhým momentom, keď absencia zatiahnutia môže byť vyrušujúca, je jazda nočným mestom s množstvom silného pouličného osvetlenia.

Zadný kufor má základný objem 570 litrov, po sklopení zadných sedačiek dosiahne hodnotu až 1 350 litrov. XPENG G6 nemá predný kufor, tzv. frunk, aj keď teda priestor na jeho vytvorenie, minimálne na odloženie káblov, sa pod prednou kapotou nachádza. Čo nie je, môže byť neskôr, je to len otázka plastového krytu za pár desiatok eur. Škoda nevyužitého potenciálu.

Najlepší pomer cena/výkon na trhu

Cenová politika XPENG robí zo značky na európskom trhu jednoznačného lídra v pomere cena/výkon. Špičkové technológie v takej cene široko-ďaleko neponúka žiadna značka. Keby toto auto vyrábali známe európske značky, jeho cena by bola o niekoľko desiatok tisíc eur vyššia. Základná verzia začína na sume 45 990 € (nová G6 dokonca 44 990 €), Long range verzia začína na sume 50 490 € (nová G6 na 49 290 €) a Performance verzia začína na sume 54 990 € (nová G6 na 53 290 €).

Na článku spolupracoval Richard Pienčák

Zdroje: vlastné