Spoločnosť Furion, sídliaca vo francúzskom LeMans, je známa tým, že neobvyklými spôsobmi prerába rôzne motocykle, ktoré sú vo výsledku vždy niečím kontroverzné.

Inak tomu nie je ani teraz, pričom sa chce Furion pustiť do prerobenia už bez tak veľmi špecifickej a kontroverznej motorky Yamaha Niken. Ak sa zaujímate o motorky, tak tento model ste už určite registrovali a videli – či už v premávke alebo minimálne na fotkách. Yamaha Niken je trojkolesová motorka, pričom dve kolesá nie sú vzadu, ale vpredu a poháňané je klasicky zadné koleso 3-valcovým vodou chladeným motorom CP3 s technológiou DOHC a objemom 847 cm3. Tento motor produkuje výkon 115 koní a max. krútiaci moment 88 Nm.

Furion Yamaha Niken Hybrid
Furion Yamaha Niken Hybrid

Spoločnosť Furion chce tento model ešte trošku vylepšiť a pridať mu nejaký výkon navyše. Ako? Elektrifikáciou! Furion má v pláne osadiť do nábojov oboch predných kolies elektromotory, čiže budú poháňané všetky kolesá a vznikne pozoruhodný hybridný systém, ktorý sa možno zapáči aj samotnej Yamahe (...ktorá si môže klásť otázky, „prečo to nenapadlo nám?“).

Dva elektromotory v nábojoch predných kolies dodajú tejto mašine približne 47 koní, čo zvýši celkový výkon na 160 koní, čo je už takmer na úrovni super-športových motocyklov. Podstatou je však navýšenie krútiaceho momentu z 88 Nm na 140 Nm, čo je zásadný rozdiel najmä s ohľadom na to, že elektromotory vedia poskytnú všetok výkon i silu okamžite, takže o zábavu bude jednoznačne postarané. Samozrejmosťou budú aj tri nastavenia systému, aby sa dala motorka bezpečne ovládať. Elektromotory budú dopované 2.2 kW/h batériou a chýbať nebude ani prepracovaný rekuperačný systém, ktorý bude vracať prebytočnú energiu späť do batérie, čím odpadá nutnosť osobitého nabíjania.

Furion Yamaha Niken Hybrid
Furion Yamaha Niken Hybrid

Spoločnosť Furion má v elektrifikácii veľkú záľubu + dostatočné skúsenosti a je zrejmé, že skôr či neskôr bude úzko spolupracovať s niektorými výrobcami motoriek na implementácii hybridných systémov do motoriek.

Chceli by ste vlastniť hybridnú motorku alebo sa držíte zásady, že motorku má poháňať iba spaľovací motor?

Zdroj: Rideapart.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE