Yamaha NMAX 125 modelový rok 2021 je výrazne vylepšený skúter. Je tu rozšírená technologická výbava, viac miesta pod sedlom, prepracovaný motor Blue Core s normou EURO 5, lepšie brzdy a viac odkladacích priestorov.

NMAX prichádza so športovým a dynamickým dizajnom skútra, má elegantné predné a zadné LED svetlá a aerodynamickú kapotáž. Tá poskytuje lepšiu ochranu pred vetrom a dažďom. Prepracovaný podvozok poskytuje lepšiu ovládateľnosť v meste a celkovo sa jazdí na tomto skútri pohodlne. Z nášho pohľadu je pérovanie urobené viac do tvrdšia, NMAX 125 je tak ideálny na kvalitnejšie cesty.

Video recenzia Yamaha NMAX 125, 2021

Vývojári pridali riadiacu komunikačnú jednotku Communication Control Unit (CCU) a NMAX 125 sa takto prepojí cez Bluetooth so smartfónom. Je vhodné, aby ste mali držiak na mobilný telefón, keďže mobilná aplikácia teraz meria aj uhly náklonu. Veľmi šikovné je bezkľúčové zapaľovanie s inteligentným kľúčom, ďalej je tu 12 V elektrická zásuvka, nová zatváracia zásuvka a rozšírený úložný priestor pod sedadlom.

Na tomto skútri možno jazdiť aj s vodičským oprávnením kategórie B, čo je najčastejší prípad. V daždi sme ocenili systém kontroly trakcie (TCS), čo znamená istejšiu jazdu na nespevnených alebo klzkých povrchoch, ako sú
napr. električkové koľaje alebo biele plochy pri prechodoch pre chodcov. Keď tento systém zistí, že by mohlo dôjsť k preklzávaniu zadnej pneumatiky, zníži náhon zadného kolesa a udrží vás na ceste. Stalo sa nám dva krát, že systém zabral a hneď prípade na to, že je to šikovný pomocník.

Priemernú spotrebu počas testu sme namerali na hodnote 2,8 litra/100 km, objem nádrže je 7,1 litra. Výkon motora je 9,2 kW, krútiaci moment je 11,2 Nm. Cena tohto skútra je 2990 eur a zapožičaný sme ho mali od firmy Styx.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.