Tvorcovia virtuálnej reality dostanú ďalšie nástroje.
YouTube na svojom blogu oznámil dostupnosť nových nástrojov pre tvorcov 360° videí. Je to platforma, ktorá sa v súčasnosti veľmi rozrastá. No aj tu platí, že obsahom treba zaujať. Preto prináša funkciu tepelných máp, aby autori videa videli, kam sa diváci najčastejšie pozerajú.
Nikoho asi priveľmi neprekvapí, že trištvrte z nich sa pozerá len priamo pred seba. V sekcii Analytics sa nachádza nová sekcia s navzájom 360° Heatmaps. Avšak je dostupná len pre videá, ktoré majú viac ako 1000 zobrazení.
Google robí aj vlastné prieskumy toho, ako používatelia využívajú VR okuliare. Sleduje aj správanie v závislosti na špecializovaných okuliaroch a na tých, ktoré sú typu cardboard. Výsledkom je aj to, že 75% používateľov malo pohľad len v 90° videa pohľadu vpred.
Málokto sa teda otáča za seba alebo plnohodnotne rozhliada, ako by si mnohí tvorcovia VR predstavovali. Je to najmä o tom, že človek sa bežne pozerá pred seba. Na to, aby ste zaujali diváka a donútili ho pozrieť sa aj inde, je potrebné zapojiť do hry celú scénu. Či už animáciami alebo značkami, ktoré ho budú smerovať na to, aby sa pozrel aj za seba.
Zaujímavý dodatok tvorí aj poznanie, že treba dať divákovi trochu času. Nezačínajte akčnú scénu od prvej sekundy. Počítajte s tým, že divák si chce okuliare najprv nasadiť a chvíľu sa v novom obsahu zorientovať.
Zdroj: 9TO5Google