Reklamy v YouTube videách budú umiestňované pomocou Google Gemini, AI zistí, kde je pre ne najlepší priestor.
YouTube a reklamy sú už neodlúčiteľná dvojica. Po dlhých rokoch blokovania reklamy prostredníctvom blokátorov ako je AdBlock prišla stopka a služba už nebude umožňovať používateľom tieto praktiky. Od tohto zákazu, ktorý je v platnosti už niekoľko mesiacov, začal YouTube na reklamy pritvrdzovať a pridávať ich v rôznych nových formách do videí a medzi ne. Či už ide o preskočiteľné reklamy, reklamy bez možnosti preskočenia alebo také reklamy, ktoré trvajú len pár sekúnd, všetky tieto typy sú pre sledovateľov bez predplatného nepríjemné.
Známa služba však teraz prichádza s novým spôsobom, ako reklamy umiestniť na miesto, kde budú prekážať sledujúcim ešte viac. Pre tých, ktorí budú reklamy dodávať, však bude takéto umiestnenie ideálne. YouTube totiž vloží reklamy na miesto toho najzaujímavejšieho momentu vo videu.

Nové umiestnenie bude mať za úlohu odhaliť umelá inteligencia v podobe Google Gemini. Tá sa posnaží nájsť ten najviac pútavý moment, ktorý zaujíma najviac sledujúcich. Do tohto momentu tak vloží reklamu, ktorá bezpochyby sledujúcich prekvapí a vôbec nie príjemne. Pripomínať to bude filmy v televízii, ktoré sú taktiež prerušené reklamou zvyčajne v zaujímavom momente.
Zatiaľ nie je známe, či tieto reklamy budú mať možnosť preskočenia alebo nie. Nedá sa ani odhadnúť, akým spôsobom bude YouTube tento typ reklamy prezentovať, no pravdepodobne to zistíme až vo chvíli, keď sa nám takáto reklama zobrazí. Je pravdepodobné, že novým typom reklamy sa služba opäť snaží získať viac predplatiteľov Premium, ktoré nie je na Slovensku úplne najlacnejšie.
Ak by ste sa náhodou rozhodli pre predplatné YouTube Premium, tak individuálne stojí mesačne 7,99 eura. Rodinné predplatné pre 6 členov domácnosti stojí 15,99 eura a študentské 4,99 eura. Blokovanie reklám v YouTube stále sledujeme, avšak možnosti sú dnes už výrazne obmedzené.
Zdroj: androidauthority.com
Prečítajte si aj: