YouTube Shorts: Kontroverzné tlačidlo si našlo nové miesto
Zdroj: Return YouTube Dislike
2m čítanie

YouTube Shorts: Kontroverzné tlačidlo si našlo nové miesto

YouTube neustále hľadá spôsoby, ako zlepšiť svoje prostredie, čo platí aj pre ponuku krátkych videí.

Služba sa najnovšie zamerala na spôsob, akým používatelia vyjadrujú nespokojnosť s obsahom. Platforma, ktorá je známa svojím neustálym ladením algoritmov, spustila nový experiment, ktorý zásadne mení fungovanie a umiestnenie negatívnej spätnej väzby v sekcii Shorts.

Zlúčenie funkcií a nové umiestnenie

Podľa informácií zverejnených na fórach podpory Google experimentuje so zlúčením dvoch doteraz samostatných funkcií, „Nepáči sa mi to“ a „Nemám záujem“, do jednej univerzálnej možnosti. Táto zmena so sebou prináša aj úpravu používateľského rozhrania. Známe tlačidlo palca dole zmizne z hlavnej obrazovky prehrávača a presúva sa do skrytej ponuky pod tromi bodkami.

V závislosti od konkrétnej testovacej skupiny sa táto nová možnosť môže nazývať buď „Nepáči sa mi to“ alebo „Nemám záujem“, no dopad na to, čo sa vám v budúcnosti zobrazí, zostáva rovnaký.

YouTube Shorts: Kontroverzné tlačidlo si našlo nové miesto
Kontroverzné tlačidlo si našlo nové miesto
Zdroj: Google

Zjednodušenie a presnejšie odporúčania

YouTube uvádza, že na základe spätnej väzby zistil, že mnohí používatelia tieto dve možnosti vnímajú ako zameniteľné alebo si nie sú istí, aký je medzi nimi skutočný rozdiel. Zjednotením týchto funkcií chce platforma uľahčiť divákom ladenie ich feedu a odstránenie nežiaduceho obsahu.

Nie je to prvýkrát, čo sa YouTube pokúša upraviť viditeľnosť negatívnych reakcií. Už v minulom roku prebehli testy, ktoré odstraňovali tlačidlo „Nepáči sa mi to“ z hlavného rozhrania Shorts a presunuli ho do vedľajšieho menu. Aktuálny test však ide o krok ďalej tým, že otvorene pristupuje k obom typom negatívnej odozvy ako k rovnocennému signálu pre algoritmus.

Spätná väzba a dostupnosť

Súčasťou tejto zmeny je aj snaha získať od používateľov detailnejšie informácie. Diváci zaradení do testu, ktorí kliknú na nové zlúčené tlačidlo, môžu následne vidieť voliteľný prieskum. Ten im umožní špecifikovať dôvody ich rozhodnutia podobne, ako to už dnes funguje pri možnosti „Nemám záujem“.

V tejto chvíli ide o limitovaný experiment a YouTube nešpecifikoval, aká veľká skupina používateľov má k novej funkcii prístup. Rovnako nie je jasné, ani ako dlho bude testovanie prebiehať a či sa nové tlačidlo neskôr dostane ku všetkým používateľom.

Zdroj: AndroidAuthority