Trendy dnešnej doby sú jasne dané.

Aj preto sa viaceré platformy rozhodli do svojej ponuky zaradiť krátke videá, ktoré majú divákov do pár sekúnd zaujať a informovať, prípade ich presmerovať na YouTube, kde si pozrú ich dlhšiu verziu. Na túto vlnu nabehol aj YouTube s videami Shorts, ktorých obsah sa konzumuje skutočne veľmi dobre, takže pri jeho prezeraní pokojne strávite aj niekoľko desiatok minút. Pokým táto forma obsahu je obľúbenou predovšetkým na sociálnej sieti TikTok alebo Facebook, tak veľa používateľov ho konzumuje aj cez videoplatformu YouTube.

Aj preto na základe vývoja trhu, a správaní používateľov, narastajú interné obavy spoločnosti Google, že práve Short poškodzujú hlavné zameranie YouTube, teda zameranie na dlhé videá. Tejto horúcej téme sa venovali aj vedúci pracovníci YouTube, ktorí si myslia, že na základe aktuálneho vývoja klasický formát dlhých videí jednoducho vymiera. Tento trend je nebezpečný aj preto, lebo dlhé videá prinášajú spoločnosti Google väčšie príjmy. Správanie používateľov je však neúprosné, pretože tí dlhé videá už pozerať jednoducho nechcú.

YouTube ShortsZdroj: YouTube
YouTube Shorts

Táto zmena v správaní divákov má pre Google samozrejme vplyv aj na príjmy z reklamy. Na druhej strane nejde iba o zmenu na strane divákov platformy, ale zmenu správania je vidieť aj pri inzerentoch, ktorí takisto začali uprednostňovať krátky obsah. YouTube dokonca v priebehu roka zaznamenal aj zníženie príjmov z reklamy, čiže obavy spoločnosti sú na mieste. Paradoxom je aj to, že Google krátke videá YouTube Shorts najskôr zaradil ako doplnok ku klasickým videám, avšak zdá sa, že tie sú nakoniec ich priamou konkurenciou.

Google si aj napriek všetkému musí byť plne vedomý toho, že správanie používateľov sociálnych sietí, ako aj audio a video platforiem, sa jednoducho mení. To sa síce spoločnosti nepáči, ale aj ona sa určite pripravuje na budúcnosť, ktorá bude čoraz dynamickejšia. Jasným dôkazom sú aj zmeny v YouTube Music, kde sa iba nedávno objavila sekcia Ukážky.

Dokonca aj také podcasty sa tešia obrovskej popularite, čiže dlhý obsah z YouTube / YouTube Music tak skoro určite nevymizne. Alebo to možno to chce iba čas, aby sa všetko vrátilo späť do normálu. Predsalen dlhý obsah je prínosnejší, ako krátke videá s “prudko vtipným obsahom”.

Zdroj: 9to5google

Prečítajte si aj:

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.