Jedna konská sila na kilogram hmotnosti, 900-voltový batériový systém a nabíjanie za polovicu času v porovnaní s najlepšími autami dneška.

Nemecká automobilka Porsche predstavila Mission X – koncept elektrického hyperšportu, ktorý je stelesnením efektivity. Má sa stať najrýchlejším autom, schváleným na bežnú premávku, aké kedy jazdilo na okruhu v Nürburgringu.

„Porsche Mission X je technologickým majákom športových áut budúcnosti. Preberá pochodeň ikonických športiakov z minulých desaťročí. Porsche zostalo tým, čím je, len vďaka tomu, že sa neustále mení,“ predstavil nový koncept predseda predstavenstva automobilky Oliver Blume.

Porsche ukázalo svoju najnovšiu predstavu cestného hyperšportu presne 75 rokov potom, ako z výrobnej linky zišla prvá legenda tejto značky. Roadster 356 priniesol revolúciu do sveta športových automobilov a dodnes je vyhľadávaným zberateľským kúskom.

Vyťažiť maximum

Nemecká automobilka od svojich počiatkov vychádza z filozofie, v rámci ktorej sa snaží vyťažiť z technológií maximum. Počas cesty k Mission X výrobca úspešne automatizoval procesy, odstránil dátovú roztrieštenosť a získané údaje sa naučil využívať naplno. Posledný skok k efektivite umožnili riešenia SAP Analytics Cloud a SAP Datasphere.

Dáta sú základom všetkého, čo v Porsche robíme. Na zlepšenie efektivity, výkonu a spôsobu, akým narábame s informáciami, sme preto využili SAP Analytics Cloud a SAP Datasphere. Tieto riešenia nám pomohli transformovať naše schopnosti práce s dátami naprieč celou spoločnosťou,“ hovorí Markus Hartmann, šéf IT projektov Porsche.

V minulosti využívali rôzne oddelenia a regionálne štruktúry automobilky vlastné dátové riešenia. Nahrávanie a sťahovanie údajov do systému bolo otázkou jednotlivých pracovníkov. Pre firmu, ktorá prevádzkuje sieť viac ako 600 značkových predajní, to znamenalo, že získať napríklad údaje o predajoch bolo otázkou niekoľkých dní. Dáta bolo treba načítať z viacerých zdrojov, overiť a vložiť do ďalšieho systému, kde sa vyhodnocovali a hľadali sa v nich opakujúce sa schémy, aby mohli slúžiť ako podklady pre rozhodnutia.

Zdroj: GettyImage

Virtuálna vrstva

Hľadali sme spôsob, ktorý by prepojil všetky existujúce systémy a poskytol koncovým používateľom jednoduchý prístup k požadovaným informáciám. SAP Datasphere sa ukázalo byť perfektným riešením, ako transformovať našu dátovú architektúru bez veľkých investícií,“ hovorí Hartmann.

Porsche pôvodne využívalo viacero systémov tretích strán i niekoľko systémov SAP. Pri hľadaní východiska automobilka nechcela do tohto mixu pridávať ďalšie riešenia. Namiesto toho sa snažila nájsť jednotnú virtuálnu vrstvu, ktorá by existujúce systémy prepojila a optimalizovala dátové toky. To sa podarilo rozšírením riešenia SAP BW 4/HANA do cloudu pomocou SAP Datasphere. Celú dátovú stratégiu firmy zase celkovo zjednodušilo riešenie SAP Analytics Cloud.

Bez ohrozenia dát

Nové riešenie dátového prostredia odstránilo redundanciu a dátové silá a pomohlo pri automatizácii procesov. Vďaka novému hybridnému dátovému skladu teraz pracovníci automobilky pristupujú k dátam v bezpečnom a riadenom prostredí. Údaje môžu modelovať a experimentovať s nimi vo virtualizovanom priestore bez toho, aby ohrozili produkčné dáta.

Jednotlivé pobočky majú prístup k dôležitým metrikám vďaka vizuálnemu dashboardu rýchlo a v prehľadnej forme. Na rôznej úrovni detailov si tak dokážu vytiahnuť relevantné údaje o predajoch, potenciálnych obchodoch či plánoch a lepšie im porozumieť. V porovnaní s predchádzajúcim systémom sa príprava na dôležité rozhodnutia skrátila z niekoľkých dní na niekoľko hodín. „SAP Datasphere a SAP Analytics Cloud sú pre našu stratégiu digitálnej transformácie kľúčové nástroje,“ uzatvára Hartmann.

Prečítajte si aj:

Značky: