Za prvý mesiac od spustenia Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) využilo službu takmer deväťtisíc vozidiel. Aktuálne tak využíva EETS viac ako 18 percent zo všetkých aktívnych zákazníkov na Slovensku.
V polovici marca Národná diaľničná spoločnosť spustila na Slovensku Európsku službu elektronického výberu mýta (EETS). Po prvom mesiaci prevádzky prostredníctvom nových poskytovateľov platí mýto takmer každé piate vozidlo, na ktoré sa vzťahuje povinnosť mýto hradiť. Podľa diaľničiarov záujem o európske mýto v prvých dňoch predbehol aj najoptimistickejšie predpoklady.
„Spustenie EETS konečne prinieslo konkurenciu na slovenské diaľnice a rýchlostné cesty. Dopravcovia majú možnosť rozhodnúť sa prostredníctvom koho chcú platiť mýto. Akreditované medzinárodné spoločnosti preto o svojich zákazníkov bojujú pridanými benefitmi a ďalšími výhodami,“ podotkol Peter Braška, riaditeľ úseku spoplatnenia a IT Národnej diaľničnej spoločnosti.
Z celkového objemu mýta, ktoré sa vybralo prostredníctvom EETS, až štvrtina pripadá na domácich dopravcov. Zvyšných 75 percent uhradili zahraniční zákazníci. Predovšetkým z Poľska (19 %), Česka (14%), Rumunska (14 %) a Nemecka (13,5%).
V súčasnosti na Slovensku poskytujú službu EETS štyri medzinárodné spoločnosti, ktoré prešli na Slovensku kompletnou akreditáciou. Taliansky Telepass, nemecký Toll4Europe a české spoločnosti Eurowag a ITIS.