Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počet klientov mBank, ktorí svoje transakcie realizujú prostredníctvom nositeľných zariadení, sa počas roku 2021 zvýšil o 50 %.

Podiel tých, ktorí platia pomocou svojho mobilného telefónu, vzrástol o 25% a množstvo klientov platiacich výhradne klasickou plastovou kartou sa dokonca o 6% znížilo. Vyplynulo to z dát digitálnej banky mBank, ktorá ako prvá banka na Slovensku v spolupráci so spoločnosťou Mastercard svojim klientom nedávno umožnila využívať službu Xiaomi Pay pomocou náramku Mi Smart Band 6 NFC. Filozofiou mBank je totiž napĺňať potreby svojich klientov a byť v bankových inováciách vždy o krok vpred. Dáta potvrdzujú, že práve platby nositeľnou elektronikou sú medzi klientmi momentálnym trendom.

Od novembra minulého roku môžu klienti mBank platiť už aj prostredníctvom Xiaomi Pay. Stačí im na to náramok Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC, ktorý je medzi klientmi obľúbený vďaka jeho smart funkciám ako je napríklad monitorovanie športových aktivít, spánku či celkového zdravia a tiež kvôli jeho cenovej dostupnosti. Do portfólia dlhodobo fungujúcich moderných platobných služieb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay tak klientom pribudla ďalšia alternatíva, ako svoju platbu zrealizovať pohodlne, rýchlo, jednoducho a bezpečne. Práve to sú totiž atribúty, ktoré klienti pri platbách nositeľnými zariadeniami najviac oceňujú.

„Najviac klientov mBank, ktorí platia nositeľnými zariadeniami, žije v Bratislavskom kraji a má od 27 do 36 rokov.  Celkovo vo využívaní tohto typu platieb prevažujú muži nad ženami v pomere 70:30. Zaujímavosťou je, že v skupine od 19 do 26 rokov je pomer mužov a žien takmer vyrovnaný, ale s pribúdajúcim vekom sa výrazne mení v prospech mužov. Vo vekovej kategórii od 47 do 56 rokov je tento pomer 77:23,“ upresňuje Michal Staněk, produktový manažér platobných kariet mBank.

Kde klienti mBank nositeľnými zariadeniami najčastejšie nakupujú

Rozdiel v platbách plastovou kartou a nositeľnou elektronikou u najčastejšie zastúpených obchodníkov je vidieť najmä v dvoch kategóriách. Porovnanie dvadsiatich najzastúpenejších obchodníkov ukázalo, že pri platbách hodinkami alebo náramkami sa na prvých priečkach objavujú hobby markety a čerpacie stanice. To je možné vysvetliť prevahou užívateľov – mužov, ktorí práve tieto obchody navštevujú vo vyššej miere.

V prípade plastovej karty klienti mBank utratia v priemere čiastku 22 EUR, zatiaľ čo so Xiaomi Pay aktuálne zrealizujú platbu vo výške približne 16 EUR. „V porovnaní s inými druhmi platieb je priemerná čiastka uhradená nositeľnou elektronikou nižšia. Z toho vyplýva, že klienti tento spôsob platby využívajú častejšie na platbu nižších súm, v prípade ktorých niektoré konzervatívnejšie skupiny stále volia skôr hotovosť,“ dodáva Michal Staněk.

mBank je moderná digitálna banka, ktorá podporuje inovatívne prístupy i technológie a svojim klientom sa snaží prinášať tie najjednoduchšie riešenia. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa drží na prvých priečkach v zavádzaní nových technologických vychytávok, ako sú napríklad platby mobilom či nositeľnou elektronikou.

Značky: