Oddelenie BMW M GmbH práve pripravuje generačnú výmenu svojich ikonických športových vozidiel. Jazdnými dynamickými testami v podmienkach pretekárskeho okruhu vstúpil vývojový proces nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,9 — 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 249 — 239 g/km, predbežné údaje) do svojej kľúčovej fázy. S výrazným nárastom výkonu oproti predchádzajúcim modelom a so špecifickým M nastavením podvozka, dokáže novo vyvinutý radový 6-valcový motor opäť stanoviť nové meradlá v triede vysoko výkonných sedanov a kupé strednej triedy. Rozsiahle inovácie v oblastiach ako pohon, zavesenie kolies, pružín, tlmičov a technológie bŕzd si vyžiadali intenzívne testovanie na bežných cestách v testovacích centrách spoločnosti BMW Group v meste Miramas na juhu Francúzska, vo švédskom meste Arjeplog ako aj na viacerých pretekárskych okruhoch.
Hlavným okruhom, ktorý stanovil meradlá dokonalej spolupráce medzi pohonom a odpružením za každých okolností, bola tradične Severná slučka okruhu Nürburgring. Avšak, vzhľadom na to, že výkonové vlastnosti automobilov BMW M majú presvedčiť nielen tam, ale aj na mnohých iných okruhoch, testovací inžinieri priebežne rozširujú testovanie aj o ďalšie okruhy. Dôkazom je aj aktuálne testovanie zamaskovaných nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé na okruhu Sachsenring.
Už teraz, niekoľko mesiacov pred svetovou premiérou naplánovanou na polovicu septembra 2020, je jasné, že dynamický potenciál nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé nemožno utajiť a naplno sa prejavuje. Ich jazdné vlastnosti sa vyznačujú očarujúcou obratnosťou, výnimočnou dynamikou a precíznou ovládateľnosťou aj v extrémnych športových situáciách. Vyváženie medzi špičkovým výkonom a neobmedzenou každodennou využiteľnosťou, takou typickou pre modely M, dosahuje úplne nové rozmery. „V každom automobile BMW M prinášame na cesty technológiu z motoristického športu,” vraví Markus Flasch, predseda predstavenstva spoločnosti BMW M GmbH. „Nové modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé tento prístup naplno zosobňujú, pretože obe vozidlá plnohodnotne pokračujú v tradícii najúspešnejšieho cestovného vozidla na svete. A výsledky testov nám ukazujú, že nová modelová generácia svojich predchodcov výkonovo výrazne prevyšuje.”
Rovnako ako všetky aktuálne vysoko výkonné modely od BMW M GmbH, aj novinky BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé sa budú dodávať vo dvoch výkonových verziách. Okrem verzie s výkonom 353 kW (480 k) a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou si môžu zákazníci vybrať aj verziu Competition s výkonom 375 kW (510 k) a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic s technológiou Drivelogic. „Pre záujemcov, ktorí preferujú puristický zážitok z výkonu a mimoriadne intenzívne prepojenie s vozidlom, predstavujú verzie modelov s manuálnou prevodovkou ponuku, ktorá je v tomto segmente úplne výnimočná,” vysvetľuje Dirk Häcker, riaditeľ vývoja M Automobiles a BMW Individual. „Na druhej strane, s verziami Competition nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé sa pri výkone a jeho prenose na vozovku zameriavame na dosiahnutie maximálnej dynamiky. Najprv s klasickým pohonom iba zadných kolies a neskôr aj v spojení s najmodernejšou verziou nášho pohonu všetkých kolies M xDrive.”
V porovnaní s predchodcami narástol maximálny výkon radových 6-valcových motorov v nových vysoko výkonných športových vozidlách o 36 kW (49 k), respektíve o 44 kW (60 k) (modely Competition) a krútiaci moment hraničí pri 650 Nm. Navyše pohonná jednotka vďaka technológii M TwinPower Turbo a vysokootáčkovému charakteru očarí výkonovými vlastnosťami, ktoré pochádzajú z motoristického športu. Motor vyniká výnimočne spontánnymi reakciami v každom rozsahu otáčok a dodáva sa aj do modelu BMW M4 GT3, ktorý sa od sezóny 2022 stane novým špičkovým modelom spoločnosti BMW M GmbH pre zákaznícke tímy.
Na základe dôsledne realizovaného testovacieho programu dokážu testovací a vývojoví inžinieri spoločnosti BMW M GmbH už dnes potvrdiť, že M špecifické komponenty podvozka sú zladené s výkonom motora do takej miery, aby sa nové modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé zaradili vo svojom segmente do prvého radu na štartovom rošte. Ideálnym miestom na testovanie je potom aj tradičný okruh Sachsenring s dĺžkou 3 670 m, dlhoročná zastávka Nemeckého šampionátu cestovných vozidiel DTM. Vďaka jeho náročnému profilu, ktorý obsahuje úzke vlásenky, dlhé rovinky a klesanie pred zákrutou Queckenberg, možno na nových modeloch BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé kolo po kole dosahovať požadované úpravy a vylepšenia pozdĺžnej a priečnej dynamiky.