ZF uvádza na trh technológiu prednej elektrickej parkovacej brzdy (EPB). Predná elektrická parkovacia brzda je ideálna pre menšie vozidlá a prináša
Spoločnosť ZF uviedla na trh prednú elektrickú parkovaciu brzdu, čím sprístupnila systémy elektrických parkovacích bŕzd (EPB) väčšiemu množstvu vozidiel. Vďaka tomuto riešeniu budú môcť výrobcovia automobilov vybaviť pokročilým brzdovým systémom aj menšie vozidlá a umožní im to z dizajnu interiéru vypustiť klasickú páku ručnej brzdy alebo brzdový pedál.
Vo vozidlách vyššej a strednej triedy a takisto pri kompaktných vozidlách je už v súčasnosti vďaka elektrickej parkovacej brzde (EPB) pomerne bežné vypustenie páky ručnej brzdy v kabíne. Pre konštruktérov malých a veľmi malých vozidiel to však bola nedosiahnuteľná méta. Sériová výroba prvej prednej EPB v odvetví od spoločnosti ZF teraz umožní využiť túto technológiu aj v triede menších vozidiel. Páku ručnej brzdy možno teraz nahradiť napríklad za kompaktný spínač, čím v interiéri vznikne viac miesta a konštruktéri získajú viac slobody. Začiatok sériovej výroby sa v súčasnosti rozbieha v Južnej Kórei a Číne.
Manfred Meyer, Senior viceprezident technickej divízie spoločnosti ZF pre aktívnu bezpečnosť, uviedol: „Technológia prednej EPB spoločnosti ZF je v našom odvetví skutočnou inováciou. Dokonca už aj výrobcovia malých a veľmi malých vozidiel odteraz budú môcť využívať EPB so všetkými jej výhodami. Vodiči vďaka nej získajú vyššiu bezpečnosť a lepší komfort.“
Rozšírené funkcie pre malé automobily vďaka prednej EPB od spoločnosti ZF
Popri klasickej funkcii parkovacej brzdy zjednodušuje EPB v spolupráci s funkciou Auto-Hold aj rozbiehanie do kopca. Pri jazde v meste alebo v dopravných zápchach brzdný systém tiež výrazne zvyšuje komfort vodiča vďaka systému štart-stop. Okrem toho, vyššie statické rozloženie zaťaženia na prednej náprave zlepšuje bezpečnosť pri parkovaní vozidla na klzkom svahu.
EPB pre prednú nápravu od spoločnosti ZF eliminuje komponenty potrebné pre ručné ovládanie parkovacej brzdy v zadných bubnových a kotúčových brzdách a vyžaduje len malé úpravy strmeňov prednej nápravy pri integrácii potrebných elektronických komponentov a softvéru do existujúcej riadiacej jednotky ESC. To môže ešte viac znížiť hmotnosť zadného systému ručnej parkovacej brzdy.
„Je to ďalší príklad toho, ako spoločnosť ZF dokáže prispôsobovať technológie overené trhom konkrétnym vozidlám a špecifickým požiadavkám trhu. Týmto spôsobom prenášame výhody elektrickej parkovacej brzdy aj do ďalších segmentov vozidiel,“ dodal Manfred Meyer.
V roku 2001 sa spoločnosť ZF stala priekopníkom v oblasti technológie elektrickej parkovacej brzdy pre zadné nápravy a dodala ju už do viac ako 75 miliónov vozidiel na svete.