Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Inžinierske centrum pre automatizáciu železníc nemeckého koncernu chce tento rok prijať 70 a v budúcom roku 90 nových zamestnancov. Dnešný počet pracovníkov sa má do troch rokov zdvojnásobiť.

Rastúca miera automatizácie koľajovej dopravy, potreba čoraz sofistikovanejších riadiacich systémov, ako aj rastúci dopyt po využívaní vlakov a metier po celom svete, prinášajú kompetenčnému centru pre automatizáciu železníc spoločnosti Siemens, ktoré v súčasnosti v Žiline zamestnáva 240 ľudí, historicky najvyšší rast.

Kompetenčné centrum chce v tomto roku prijať 70 ľudí a v roku 2018 tempo náboru ešte zrýchliť. V roku 2020 by mohlo mať takmer 500 zamestnancov. „V ostatných rokoch sa nám podarilo získať nielen nové kompetencie, ale aj dôveru koncernu, že dokážeme robiť inžiniering koľajovej dopravy na špičkovej úrovni,“ vysvetľuje ďalšie dôvody očakávaného rastu Ondrej Chrappa, vedúci kompetenčného centra Siemensu.

Žilinské pracovisko pre inžiniering železničných systémov vzniklo v roku 2003 a dynamicky začalo rásť od roku 2010, kedy v ňom pracovalo zhruba 20 ľudí. Kým v minulosti zodpovedalo za projekty predovšetkým pre Rakúsko, dnes „vyváža“ know-how prakticky do celého sveta. Služby poskytuje interne okrem rakúskeho aj švajčiarskemu, nemeckému a francúzskemu Siemensu.

Za rastom z ostatných rokov však nestojí iba väčšie geografické pokrytie. „Dnes robíme inžiniering aj pre metrá, na ktoré sa orientuje približne tretina zamestnancov, projektujeme napríklad vlakové zabezpečovače, ktoré kontrolujú činnosť vodiča vlaku a najnovšie sme sa začali venovať aj trakčnému napájaniu koľajových vozidiel elektrickou energiou,“ vysvetľuje O. Chrappa.

V Žiline boli napríklad projektované riadiace systémy pre metrá vo Viedni, v Kodani, v Istanbule a v Buenos Aires, rovnako ako riadiace či bezpečnostné systémy železníc v Rakúsku, vo Švajčiarsku, v Saudskej Arábii či v Malajzii.

V kompetenčnom centre Siemensu pracujú prevažne ľudia s technickým vzdelaním – od elektrotechnikov, cez informatikov až po strojárov. Ani absolventi Žilinskej univerzity špecializovaní na zabezpečovaciu techniku železničnej dopravy, ktorí majú k zameraniu kompetenčného centra najbližšie, však nie sú pripravení pracovať na projektoch ihneď po škole.

Každý nováčik u nás absolvuje reťaz školení a tréningov. Nový človek začne byť naozaj produktívny a samostatný zvyčajne až po roku,“ hovorí O. Chrappa. Drvivá väčšina ľudí, ktorí do centra nastupovali pri prvotnej expanzii pred siedmymi rokmi, v ňom zostala dodnes. „Fluktuáciu máme nízku, z čoho usudzujem, že sme atraktívny zamestnávateľ v žilinskom regióne,“ dodáva.

Kompetenčné centrum hľadá aktuálne ľudí napríklad na pozície inžinier železničných zabezpečovacích a riadiacich systémov, analytikov bezpečnosti železničných systémov, ako aj softvérových vývojárov riadiacich systémov a projektantských nástrojov.

Značky: