Trend rastu značky CUPRA pokračoval aj v roku 2022 rekordom 152 900 vozidiel dodaných zákazníkom, čo predstavuje nárast o 92,7 % oproti predchádzajúcemu roku (79 300 exemplárov). Tento výsledok pozitívne ovplyvnil finančné výsledky spoločnosti v roku pokračujúceho nedostatku polovodičov a iných dôležitých komponentov.
„2022 bol nepredvídateľný rok, no nakoniec sme z neho urobili to najlepšie, čo sa dalo,“ povedal Wayne Griffiths, CEO značiek SEAT a CUPRA. „CUPRA naďalej prekonala očakávania a upevnila si svoju pozíciu najrýchlejšie rastúcej automobilovej značky v Európe. Naše pozoruhodné predajné výsledky potvrdzujú záujem o značku a jej elektrifikované modely nevykazujú nijaké známky oslabenia dopytu.“
2022: CUPRA a SEAT v číslach
Vďaka najpredávanejšiemu modelu CUPRA Formentor značka CUPRA dosiahla nový vrchol v roku 2022. Z prvého úplne samostatného modelu značky na predalo 97 600 kusov, čo predstavuje 63,8 % z predaja značky a vyše štvrtinu z celkového predaja spoločnosti SEAT S.A. Dobre sa etabloval aj druhý samostatný automobil značky CUPRA Born, ktorý sa vo svojom prvom úplnom roku predaja stal s počtom 31 400 jej druhým najpredávanejším modelom. Od svojho založenia v roku 2018 značka CUPRA predala celkovo takmer 300 000 automobilov.
Na Slovensku bol za rok 2022 najpredávanejším modelom značky CUPRA model CUPRA Formentor v počte 313 predaných vozidiel. Značka SEAT za rok 2022 predala 1 332 vozidiel z čoho najviac dominuje obľúbený model SEAT Arona, SEAT Ateca a SEAT Leon.
Hlavnými trhmi CUPRA boli v uplynulom roku Nemecko (58 400 kusov; +89,9 % oproti roku 2021), Veľká Británia (14 400; +87,4 %), Španielsko (13 600; +23,9 %), Taliansko (11 300; +83,9 %), Francúzsko (7600; +86,5 %), Rakúsko (5400; +157,6 %) a Švajčiarsko (5000; + 38,3 %). Globálne mladá španielska značka dosiahla veľký nárast predaja v Mexiku (4300 kusov; + 120,0 %), Turecku (2800; + 879,6 %) a Izraeli (2700; + 138,8 %).
V roku 2022 ambiciózna globálna expanzia značky CUPRA dostala nový impulz vstupom na austrálsky trh a otvorením nových predajných miest CUPRA City Garage v Lisabone, Rotterdame a Sydney. V roku 2023 značka plánuje rozšíriť svoju globálnu predajnú sieť otvorením nových predajných centier v Berlíne, Madride a Paríži.
„Dopyt po obidvoch značkách SEAT a CUPRA zostáva veľmi vysoký s rekordným počtom objednávok. Našou silnou stránkou je atraktivita našich značiek a ich široká modelová ponuka, siahajúca od automobilov s najefektívnejšími spaľovacími motormi až po plne elektrické vozidlá,“ povedal Kai Vogler, člen predstavenstva SEAT S.A. pre predaj a marketing.
Celková výroba spoločnosti, vrátane výroby Audi A1, zostala na podobnej úrovni ako v roku 2021 s 478 954 automobilmi, čo predstavuje pokles o 1,1 % oproti predchádzajúcemu roku (484 046). Výroba v hlavnom závode Martorell poklesla o 4,8 % na 366 764 exemplárov kvôli nedostatku dielov.
2023: Keď sa sen stane skutočnosťou
2023 bude prelomovým rokom pre spoločnosť. Sen CUPRA sa stane skutočnosťou keď bude mať oficiálnu premiéru sériová verzia modelu CUPRA Tavascan – prvého elektrického športového SUV značky. Okrem toho CUPRA rozšíri svoju ponuku novými verziami a novými motormi v rámci celého existujúceho modelového programu.
Aj značka SEAT modernizuje a zdokonalí modely vo svojej ponuke a uvedie dve nové jednostopové elektrické vozidlá: skúter SEAT MÓ 125 performance a novú verziu elektrickej kolobežky SEAT MÓ 50.
V tomto roku si spoločnosť SEAT S.A. pripomenie 30. výročie svojho závodu Martorell oslavou, ktorá odštartuje elektrifikáciu spoločnosti.
So zohľadnením situácie v dodávateľských reťazcoch v roku 2023 Wayne Griffiths dodal: „Jediná vec, ktorá je istá, je že nič nie je isté. No priorizáciou rastu značky CUPRA a elektrifikáciou SEAT S.A. sme odhodlaní vyrovnať sa so všetkými výzvami budúcnosti a premeniť ich na príležitosti.“
Predajné počty *
2022 | 2021 | ||
SEAT S.A. | 385 600 | 470 500 | -18,1 % |
CUPRA (značka) | 152 900 | 79 300 | +92,7 % |