Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Erhard Schnell zomrel minulý víkend v hesenskom Trebure. Otec modelu Opel GT sa dožil úctyhodných 92 rokov. Až do poslednej chvíle bol úzko spojený so spoločnosťou Opel a zúčastňoval sa mnohých podujatí.

  • Dizajnér modelov Experimental GT, GT, Calibra a ďalších
  • Od roku 1964 viedol dizajnérske štúdio Rüsselsheim Advanced Design Studio
  • Navrhol tiež model Opel Calibra, ktorý sa pýšil extrémne aerodynamickou karosériou

Erhard Schnell zomrel minulý víkend v hesenskom Trebure. Otec modelu Opel GT sa dožil úctyhodných 92 rokov. Až do poslednej chvíle bol úzko spojený so spoločnosťou Opel a zúčastňoval sa mnohých podujatí. V roku 2018 dizajnér oslávil na Hockenheimringu 50 rokov modelu Opel GT spolu s fanúšikmi klasických vozidiel z celého sveta. Schnell sa narodil vo Frankfurte a bol známy svojím zmyslom pre humor, ktorý prejavil aj vo svojich nevšedných kreslených vtipoch.

Erhard Schnell sa narodil v roku 1927. V Offenbachu vyštudoval obchodnú grafiku a venoval sa kariére dizajnéra. V roku 1952 začal pracovať ako dizajnér v spoločnosti Opel. Ako zanietený grafik bol vždy hrdý na to, že navrhol zakrivené nápisy pre modely Opel Kapitän a Rekord. V roku 1961 zdokonalil svoje dizajnérske zručnosti v GM Tech Center v Detroite.

V roku 1962 začal vyvíjať prvé koncepčné vozidlo európskej automobilky. Jeho myšlienky sa vyformovali v štúdiu „Opel Styling Studio“, ktoré bolo otvorené v Rüsselsheime v roku 1964. Objavil sa experimentálny model GT a jeho dynamická silueta získala prezývku „kokakolová fľaša“. Experimentálny model GT oslávil svetovú premiéru na autosalóne IAA v roku 1965 a len o tri roky neskôr začali z montážnej linky schádzať sériové modely Opel GT. Tento model sa stal veľkým hitom, zákazníci oceňovali elegantné línie, ktoré pripomínali model Corvette.

Schnell neskôr vytvaroval prvú generáciu modelu Opel Corsa a vyvinul formu ultraaerodynamického modelu Opel Calibra. Práve Calibru Schnell považoval za svoj najobľúbenejší model, možno aj preto, že pri tvorbe jeho dizajnu údajne dostal od vedenia automobilky úplne voľnú ruku.

Erhard Schnell aj po odchode zo spoločnosti Opel v roku 1992 odmietol odísť do dôchodku. Keď sa ho v roku 2014 opýtali, či chce konečne odložiť pero, dizajnér odpovedal: „Vôbec nie. Jednoducho som svoju prácu presunul domov a navrhol som si záhradu alebo dom. Tiež často maľujem vodovými farbami. Nikdy sa toho nebudem vedieť úplne zbaviť.”

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.