Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Keď ide o krásu, často sú funkčnosť a cena druhoradé.  Pre mnohých sú kabriolety menej rozumovým rozhodnutím ako tradičné kupé. Odvďačia sa však bohatými zážitkami z jazdy a extravagantným vzhľadom.  Predstavujeme desať áut s otvorenou strechou, ktoré môžeme smelo nazvať ikonami štýlu.

Ferrari Monza SP1 a SP2

Ferrari je známe svojimi úžasnými autami s otvorenou karosériou. Dedičstvo značky v tomto smere siaha veľmi ďaleko a priamo naň nadväzuje model Monza. Je to speedster, ktorý nepozná kompromisy. Je bez strechy a nemá ani typické čelné sklo – zastupuje ho virtuálny veterný štít, ktorý konštruktéri docielili špeciálnym tvarovaním špičky kokpitu pred volantom.

Čo však autu rozhodne nechýba, je sila. Pod kapotou tróni  najvýkonnejší motor v histórii Ferrari – 6,5-litrový motor V12 s výkonom viac ako 800 koní! Rovnaký nájdeme vo Ferrari 812 Superfast. Monza s týmto kupé zdieľa aj niektoré konštrukčné prvky.

Najpôsobivejší na aute je rozhodne dizajn – dlhá predná kapota, nízky profil a nádherná silueta. Ferrari Monza je k dispozícii v dvoch verziách – verzia pre dvoch pasažierov má vzadu dvojicu výrazných „plutiev“, zatiaľ čo SP1 má iba jednu umiestnenú asymetricky na ľavej strane. Na cesty vyjde iba 499 exemplárov tohto umeleckého diela na kolesách v hodnote okolo 1 758 164 eur.  Je to vozidlo pre solventných fanúšikov extravagancie, a tak nečudo, že nechýba v garáži osobností ako  Zlatan Ibrahimović či Gordon Ramsay.

Lexus LC Convertible

Skutočnou novinkou na trhu s kabrioletmi je model LC Convertible, prvý model značky  Lexus s plátennou strechou. Japonské auto sa len nedávno dostalo k prvým majiteľom, ale už si získalo srdce mnohých automobilových fanúšikov.  Siluetu zdedilo po vydarenom Lexuse LC vo verzii kupé.  Inžinieri značky však nemohli jednoducho odrezať pevnú strechu a nahradiť ju skladacou konštrukciou. Japonci vynaložili veľké úsilie, aby Lexus LC Convertible s natiahnutou  strechou vyzeral rovnako dobre ako kupé. Chceli sa pritom vyhnúť nie príliš estetickému priestoru v zadnej časti vozidla, ktorý si možno všimnúť v mnohých kabrioletoch.

Plán sa podaril a Lexus LC Convertible v koncepčnej verzii,  takmer identickej so sériovou, získal ocenenie EyesOn Design Award for Design Excellence. Silnou stránkou nového kabrioletu je motor.  Atmosférický 5,0-litrový motor V8 v kombinácii s 10-stupňovou automatickou prevodovkou DirectShift a výkonom viac ako 460 koní.  Štýlový vzhľad dopĺňa veľmi skvelý zvuk motora.

Alfa Romeo Disco Volante Spyder

Ďalším dôkazom, že Taliani sú majstrami vo výrobe kabrioletov, je Alfa Romeo Disco Volante Spyder. Je založený na kupé Alfa Romeo 8C Spider, ale výrazne upravený renomovanou spoločnosťou Carrozzeria Touring Superleggera. Vďaka aerodynamickým tvarom si ho nemožno pomýliť so žiadnym iným kabrioletom. Pod kapotou štýlového auta pracuje motor V8 4.7 s výkonom 450 koní. Alfa Romeo Disco Volante Spyder je výnimočne exotické auto. Predstavili ho v roku 2016 so zámerom vyrobiť iba 7 kusov. Toto číslo neudivuje –  výnimočný kabriolet vznikol výlučne na základe existujúcich  kusov modelu  8C Spider a tých jazdilo na cestách iba 500.

Shelby Cobra

Meno Shelby netreba motoristickým fanúšikom predstavovať. Americký automobilový pretekár a dizajnér automobilov vytvoril veľa nezvyčajných vozidiel. Jedným z najikonickejších je Shelby Cobra. Auto vzniklo v spolupráci Carrolla Shelbyho a britskej značky  AC a pod kapotu sa dostali motory V8 značky Ford. Dvojmiestne auto bolo nielen výnimočne rýchle, ale vďaka svalnatým podbehom kolies a vyváženým proporciám aj výborne vyzeralo.

Toyota 2000GT

Je ťažké nájsť  štýlovejšiu a žiadanejšiu klasiku z Japonska ako je Toyota 2000GT. Efektná karoséria s dlhou kapotou, a vyklápacie svetlomety dodávajú vozidlu výnimočný charakter.  A status prvého superauta z Japonska iba zvyšuje hodnotu športovej Toyoty v očiach zberateľov.  Japonský výrobca zhotovil iba 351 kusov a dva z nich pútajú mimoriadnu pozornosť. Reč je o špeciálnych kúskoch vo verzii kabriolet, ktoré vyrobili pre potreby bondovky  Žiješ iba dvakrát z roku 1967. Herec  Sean Connery v postavy agenta by sa nezmestil do Toyoty 2000GT v štandardnej podobe. Jeho výška bola argumentom pre vytvorenie  výnimočného kabrioletu, ktorý sa nikdy nedostal do predaja.  Je to škoda, pretože keď sa ďalšieho predstaviteľa Bonda Daniela Craiga opýtali  na jeho obľúbené auto, ktoré používal agent 007,  spomenul práve kabriolet 2000GT.

Lamborghini Miura P400 Roadster

Miura Roadster je ďalšou vzácnosťou vo svete športových kabrioletov.  Taliani  nikdy neuviedli do výroby variant kabrio svojej ikony, ktorú mnohí považujú za prvé superauto v histórii. Jedinou výnimkou je targa, ktorú prvýkrát predstavili v roku 1968 na autosalóne v Bruseli. Karosériu navrhlo štúdio Bertone. Zmeny sa neobmedzili len na to, že sňali z auta strechu – navyše ho obohatili o  otvory na kapote odvádzajúce horúci vzduch z chladiča, nasávacie otvory privádzajúce  vzduch k zadným kolesám a mriežkované štrbiny za bočnými oknami. Vozidlo poháňal motor  V12 s výkonom 350 koní, aký má aj Lamborghini Miura P400.

Porsche 550 Spyder

Pri navrhovaní Porsche 550 Spyder sa dizajnéri nemeckej značky netrápili s jeho vzhľadom. Úlohou tohto malého auta bolo jednoducho vyhrávať preteky. Dopomôcť mu mal k tomu 1,5-litrový motor typu boxer,  umiestnený za ramenami vodiča, ako aj výnimočne nízka hmotnosť – auto vážilo sotva 550 kg.  Model 550  skutočne neraz dorazil do cieľa ako prvý a zároveň aj skvelo vyzeral. Jeho karoséria vyzerá dodnes výnimočne a jedným z majiteľov auta bola aj hollywoodska legenda James Dean.

Jaguar E-Type Roadster

Jaguar E-Type je skutočná automobilová ikona a pravdepodobne najrozpoznateľnejší model v histórii automobilky Jaguar. Jeho štíhla silueta s dlhou kapotou a malou kabínou lahodí oku automobilových nadšencov už od roku 1961. Auto vyrábali do roku 1975 a jeho posledná, 3. generácia disponovala motorom V12 s objemom 5,3 l. Na cesty vyšlo spolu viac ako  30-tisíc Jaguárov E-Type vo verzii roadster, ktorá bola známa aj ako OTS – Open Two Seater.

Cadillac Eldorado Convertible

Eldorado ničím nepripomína typické športové kabriolety z Európy.  Je ťažké nazvať ho štíhlym, je naozaj obrovský – v závislosti od generácie jeho dĺžka presahovala 5,7 metrov! Rovnako mohutné boli aj motory inštalované v tomto automobile  ich objem dosahoval až 8 litrov.  Aj napriek trocha inému vzhľadu ho môžeme označiť za jeden z najrozpoznateľnejších a najštýlovejších kabrioletov v histórii. Eldorado s otvorenou karosériou začali vyrábať v roku 1953 a auto bolo za oceánom dlhé roky považované za synonymum luxusu. Cadillac Eldorado Convertible účinkoval v mnohých videoklipoch, filmoch a reklamách a jazdil v ňom aj  Elvis Presley.

Chevrolet Corvette C1

Úplne inú tvár má Corvette C1. Prvá generácia legendárneho športového Chevroletu bola k dispozícii iba s odnímateľnou strechou. Mala byť reakciou na britské a talianske kabriolety, dovážané do USA z Európy po II. svetovej vojne.  Vozidlo malo dve sedadlá a bolo vybavené prevažne motorom  V8. Všetko bolo ukryté pod elegantnou kompaktnou karosériou.  Hoci sa spočiatku stretlo s rozpačitými reakciami, v skúške obstálo a odštartovalo dlhú históriu Corvettte, ktorá trvá dodnes.

Značky: