Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Počet používateľov vzrástol z 32 500 v roku 2019 na 1,5 milióna v roku 2025
  • Pravidelné aktualizácie OTA zabezpečujú pripravenosť modelov Kia na budúce vylepšenia
  • Medzi nedávne novinky patrí zavedenie obchodu Kia Connect Store, partnerstvo so spoločnosťami 4screen a Geotab a funkcia platieb z vozidla In-Car Payment

Pri príležitosti dosiahnutia míľnika 1,5 milióna aktívnych používateľov služieb Kia Connect sa spoločnosť Kia Europe zamýšľa nad nedávnym vývojom svojho ekosystému pripojených vozidiel. „Systém Kia Connect od svojho uvedenia na trh v roku 2019 názorne dokazuje záväzok značky k inovatívnym riešeniam zameraným na zákazníka,“ hovorí Pablo Martínez Masip, viceprezident spoločnosti Kia Europe pre produkty a marketing a prevádzkový riaditeľ služieb Kia Connect. „Ponukou bezproblémovej konektivity, špičkových technologických funkcií a personalizovaných služieb tak premieňa zážitok z jazdy miliónov zákazníkov po celej Európe.“

Bližší pohľad na používateľov služieb Kia Connect

Používateľská základňa služieb Kia Connect odráža široké spektrum vodičov, ktorí v plnej miere uvítali pripojenú mobilitu. V roku 2019 mala služba – vtedy ešte pod názvom „UVO Connect“ – zhruba 32 500 registrovaných používateľov. V priebehu rokov zaznamenala služba Kia Connect exponenciálny rast – v rokoch 2021 až 2024 vzrástla jej používateľská základňa viac než trojnásobne, pričom len v rokoch 2023 a 2024 zaznamenala nárast o 32 percent. Tento prudký nárast odráža nielen všeobecne rastúcu akceptáciu a osvojenie si pripojených technológií, ale aj odhodlanie značky Kia prinášať svojim zákazníkom skutočnú hodnotu.

„V súčasnosti takmer 94 percent majiteľov vozidiel Kia v Európe aktívne využíva služby Kia Connect,“ uviedol Olivier Pascal, generálny riaditeľ oddelenia pripojených vozidiel v rámci služieb Kia Connect. „V 13 krajinách z 28, v ktorých pôsobí Kia Connect, ich používanie prekonalo tento priemer. Medzi najaktívnejších používateľov patria najmä majitelia elektrických vozidiel – až 95 percent majiteľov elektromobilov značky Kia má aktívny účet.“

Kia Connect ponúka rozsiahly súbor funkcií, ktoré majú spĺňať rozmanité potreby používateľov. Táto platforma priniesla nové poňatie pojmov pohodlie, bezpečnosť a efektívnosť. Služby ako vzdialená kontrola stavu vozidla, diagnostika vozidla či funkcia „Nájdi moje auto“ patria medzi najvyužívanejšie. K ďalším funkciám patria služby na diaľku, ktoré umožňujú ovládanie funkcií vozidla ako nabíjanie, klimatizácia či zamykanie prostredníctvom mobilnej aplikácie, ďalej upozornenia na núdzové situácie v reálnom čase a plná integrácia s inteligentnou infraštruktúrou v záujme zvýšenia bezpečnosti, ako aj možnosť platieb z vozidla prostredníctvom funkcie In-Car Payment. Okrem toho sú k dispozícii pravidelné aktualizácie OTA, ktoré zabezpečujú pripravenosť modelov Kia na vylepšenia v budúcnosti.

Nedávna história služieb Kia Connect

Rok 2024 bol vo vývoji systému Kia Connect kľúčový. V januári 2024 Kia spolupracovala so spoločnosťou 4screen na rozšírení konektivity vo vozidlách. Toto partnerstvo prinieslo do modelov značky Kia platformu v reálnom čase, ktorá vodičom umožnila prístup k službám na základe polohy a poskytla na mieru prispôsobené propagačné akcie priamo na navigačnej obrazovke. Kia ponúka pohodlnejší zážitok s jazdy s vysokou mierou individuálneho prispôsobenia, ktorý umožňuje vodičom interagovať so značkovými špendlíkmi, ktoré ponúkajú podrobné informácie o nabíjacích staniciach či reštauráciách v okolí alebo o rôznych zľavách.

Platforma bola prvý raz spustená v októbri 2023 a umožňuje európskym zákazníkom, ktorých je už 1.5 milióna, individuálne si prispôsobiť vozidlo pomocou tzv. funkcií na želanie (FOD). Obchod ponúka funkcie, ako je napríklad aktualizácia informačno-zábavného systému, diaľkový inteligentný parkovací asistent 2.0, posilnenie zrýchlenia či streamovanie hudby. Tento prístup zabezpečil, že modely Kia budú pripravené na budúce vylepšenia a schopné prispôsobiť sa technologickému pokroku.

V apríli sa spojili spoločnosti Kia a Hyundai s holandským ministerstvom s cieľom zdokonaliť inteligentnú mobilitu, konektivitu a aplikácie prenosu energie medzi vozidlom a „všetkým ostatným“ (V2X). Výsledkom tejto spolupráce je integrácia vozidiel do holandskej dopravnej infraštruktúry v záujme podpory bezpečnosti a efektívnosti cestnej premávky. Týmto krokom spoločnosť ako prvá v Európe zaviedla funkciu núdzového upozornenia na blížiace sa vozidlo, ktorá poskytuje vodičom údaje o dopravných nehodách a upozornenia na sanitky v reálnom čase. Partnerstvo tiež prispelo k širšej stratégii spoločnosti Hyundai Motor v oblasti vozidiel na báze softvéru (SDx), pretože preukázalo potenciál bezdrôtových aktualizácií softvéru v rámci celosvetového vývoja riešení inteligentnej mobility.

V septembri partnerstvo so spoločnosťou Geotab rozšírilo záber spoločnosti Kia do oblasti riešení pre správu vozidlového parku. Cieľom tejto spolupráce je poskytnúť prevádzkovú efektívnosť a bezpečnosť pre sortiment vozidiel Kia PBV (Platform Beyond Vehicle). Prevádzkovatelia vozidlových parkov využívajú výhody prispôsobiteľnej platformy od spoločnosti Geotab s funkciami, ako je navádzanie elektrických vozidiel, automatizované odporúčania pre nabíjanie či jednoduchá integrácia s vozidlovými parkami viacerých značiek bez dodatočného hardvéru.

Modely značky Kia dostali tiež komplexnú aktualizáciu prostredníctvom bezdrôtového prenosu (OTA z angl. over-the-air), ktorá priniesla významné vylepšenia. Patrí k nim napríklad streamovanie hudby prostredníctvom služby SoundCloud, plánovač trasy pre elektrické vozidlá s rozdelenou obrazovkou, ktorá ponúka lepšie zobrazenie informácií o nabíjaní, či tepelná príprava akumulátora prostredníctvom hlasových príkazov. Nedávne aktualizácie OTA obsahujú viac ako 150 funkčných vylepšení OTA a nové funkcie na základe spätnej väzby zo strany používateľov. Sú tak dôkazom toho, že spoločnosť Kia je odhodlaná zdokonaľovať zákaznícku skúsenosť na základe spätnej väzby od používateľov a pokroku v oblasti technológií.

Kia EV3 vyniká ako premiérový model pre špičkové funkcie systému Kia Connect. Model EV3 je vybavený funkciou CCS (kombinovaný systém nabíjania) a je integrovaný s najnovšími aktualizáciami softvéru značky Kia. Vozidlo je tak ukážkou toho, ako možno kombinovať pokročilé technológie vozidla a pripojené služby s ďalšou aktualizáciou, ktorá bude zahŕňať streamovanie videa, asistenta umelej inteligencia Kia AI pre rozpoznávanie hlasu a službu karaoke vo vozidle.

V októbri spustila spoločnosť Kia službu platieb z vozidla In-Car Payment v spolupráci so spoločnosťou Parkopedia. Tento systém mal premiéru v modeli Kia EV3 a umožňuje používateľom vyhľadať, rezervovať a platiť za parkovacie miesta priamo cez dotykovú obrazovku vo svojom vozidle alebo prostredníctvom aplikácie Kia Connect. Integrácia služby Parkopedia poskytuje prístup k viac ako 330-tisíc vozidlovým parkom a 1.7 miliónom parkovacích miest v 19 európskych krajinách. Okrem toho značka Kia ohlásila plány na rozšírenie možnosti platieb z vozidla aj o platby za ďalšie služby okrem parkovania.

Vďaka plánom na ďalšie vylepšenia, vrátane širšej integrácie s ekosystémami inteligentných miest a obohatenému používateľskému prostrediu, je systém Kia Connect pripravený postaviť sa na čelo revolúcie pripojených vozidiel v Európe aj za jej hranicami. A v priebehu cesty bude Kia Connect naďalej pripájať vodičov k inteligentnejšiemu, bezpečnejšiemu a podmanivejšiemu automobilovému používateľskému prostrediu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.