Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Posledný prázdninový víkend sa konal už 20.medzinárodný zraz slovenského Citroën 2CV klubu v okolí Medzilaboriec.

Ide o tradičný zraz historických vozidiel Citroën 2CV, áut pre radosť zo života, ktoré rozveseľujú ľudí všade tam, kde sa objavia. Pre značku Citroën to je výborná príležitosť na spojenie jedného z ikonických vozidiel vo svojej 100 ročnej histórii s modernou modelovou ponukou, prezentovanou nie len v kolóne ako sprievodné vozidlá, ale aj pri návšteve v predajnom mieste značky, tentokrát v Prešove v showroome AMM Prešov.

Vozidlá Citroën 2CV sú u nás známe hlavne vďaka francúzskym komédiam s Funesom, veselým scénam so žandármi zo Saint Tropez a s mníškami z blízkeho kláštora. Citroën 2CV sa objavuje aj v ďalších filmoch, z najznámejších napr. James Bond vo filme For Your Eyes Only, český film Bobule a Bobule II., slovenský film Záhrada, atď.

Citroën 2CV je populárne vozidlo, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1948 až 1989. Pôvodným zadaním pri jeho vývoji bolo, aby nahradilo francúzskym farmárom konské povozy – malo umožniť prevoz štyroch dospelých vidiečanov v drevákoch a slamených klobúkoch, a k tomu vrece zemiakov. Auto malo byť jednoduché, úsporné a spoľahlivé. Odpružené malo byť tak,  aby sa pri jazde rýchlosťou 60 km/h cez rozorané pole v košíku plnom vajec, položenom na sedadle nerozbilo ani jedno vajíčko. Prvé funkčné prototypy (250 kusov) boli vyrobené už v roku 1939, ale takmer všetky boli zničené pri okupácii Francúzska počas II.svetovej vojny – aby sa nedostali do rúk nemeckým okupantom.

Sériová výroba začala až po skončení vojny. Auto bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 1948 a vzbudilo taký záujem, že na autá, objednané počas autosalónu, museli záujemcovia čakať až dva roky. Jednoduchý a takmer bezúdržbový dvojvalcový motor typu boxer, chladený vzduchom, k tomu veľmi komfortné pruženie a plátená rolovacia strecha – to boli hlavné benefity Citroënu 2CV. Zaujímavosťou je, že auto sa v prakticky nezmenenej podobe vyrábalo až do polovice 70-tych rokov, kedy bolo inovované, a výroba potom pokračovala až do roku 1989. Počas výroby sa priebežne zväčšoval objem a výkon motora, z pôvodných 6,6 kW až na konečných 20,6 kW. O obrovskom úspechu a obľúbenosti tohto modelu svedčia aj výborné predajné výsledky, za 42 rokov výroby bolo vyrobených a predaných viac ako 5,1 milióna vozidiel. Platforma podvozku 2CV sa používala aj v mnohých iných modeloch, napríklad Ami, DYANE, Acadiane, Mehari. Celková produkcia 2CV platformy tak dosiahla viac ako 8,7 milióna kusov. Názov 2CV je z francúzskeho „deux chevaux“ (dva kone). Popularitu mu priniesla hlavne jeho kvalita a dostupnosť (v 60-tych rokoch stál len polovicu z ceny jeho konkurentov).

Tohtoročný, už 20.zraz slovenského Citroën 2CV klubu sa konal sa v okolí Medzilaboriec. Dvadsiatka vozidiel v kolóne vzbudila pozornosť nie len v meste zrazu, pri Múzeu Andyho Warhola, ale aj na cestách v okolí Duklianskeho pamätníka, a dokonca aj na neobvyklom mieste – na neďalekom tuningovom zraze ako jeho zaujímavé spestrenie.

Na zraze sa zúčastnili  vozidlá Citroën 2CV zo Slovenska, Českej republiky aj z Rakúska. V kolóne vozidiel 2CV a Mehari zažiarila aj elegantná a pohodlná DS-ka s hydropneumatickým pružením.

Rok 2019 je jubilejným rokom, pretože práve v tomto roku Citroën oslavuje svoje 100. narodeniny.

*Slovenský Zraz Citroën 2CV klubu sa koná striedavo v troch regiónoch Slovenska, ten budúcoročný sa bude konať na Západnom Slovensku

Pre pripomenutie – miesta zrazu v posledných ročníkoch s organizačnou podporou Značky Citroën :

2018 – Halíč, Lučenec

2017 – Bradlo – Mohyla M.R.Štefánika, Brezová pod Bradlom

2016 – Bardejov, hrad Zborov

2015 – Tajov, Špania Dolina

2014 – Senecké jazerá

2013 – Michalovce, Zemplínska Šírava

2012 – Valčianska dolina

2011 – Čuňovo-Divoká voda, Vodné dielo Gabčíkovo

2010 – Levoča

 

 

Značky: