Na výstave CES prezentuje aj spoločnosť Bosch. Na svojej tlačovej konferencii sa zamerala na prepojenie Internetu vecí (IoT) s umelou inteligenciou (AI).
Vzniká tak AIoT ako cyklus, v ktorom sieťové produkty poskytujú informácie, tie sú následne spracované umelou inteligenciou a prechádzajú do aktualizácií softvéru pre produkty. Používateľ je stavaný do pozície, v ktorej pomáha s vývojom produktu.
Bosch už vytvára budúcnosť
Od začiatku roku sú všetky triedy elektronických výrobkov Bosch prepojiteľné do siete. Len predaj prepojiteľného elektrického náradia, domácich spotrebičov a vykurovacích telies sa počas jedného roka zvýšil o 50 %. Vďaka Bosch centru pre umelú inteligenciu (BCAI) vybudovala spoločnosť silnú jednotku v oblasti umelej inteligencie.
Okrem toho sa v spoločnosti ročne investuje do softvérových kompetencií celkom viac ako štyri miliardy eur, z toho približne tri miliardy v divízii mobility. Na formovanie softvérovo definovanej budúcnosti mobility bude Bosch od polovice roku 2022 tiež spájať vývojové aktivity pre softvér nezávislý od aplikácií do jednej jednotky. V budúcnosti bude spoločnosť pod hlavičkou ETAS GmbH vyvíjať a distribuovať základný softvér pre vozidlá, middleware, cloudové služby a vývojové nástroje, ktoré bude možné využívať naprieč všetkými oblasťami. Bosch tiež veľkou rýchlosťou rozvíja prepojenú a automatizovanú jazdu. Len vďaka asistenčným systémom pre vodičov a súvisiacim senzorovým technológiám dosiahla spoločnosť za posledných päť rokov obrat okolo deväť miliárd eur.
Bosch Tech Compass: Prieskum v piatich krajinách sveta
Bosch Tech Compass – reprezentatívny prieskum uskutočnený v piatich krajinách, ktorý bol prvýkrát predstavený na veľtrhu CES – ukazuje, aké očakávania majú ľudia po celom svete od nových technológií. Podľa neho je veľká väčšina respondentov (72%) presvedčená, že technologický pokrok robí svet lepším a je napríklad kľúčom k boju proti zmene klímy (76%). Štyria z piatich ľudí zároveň vyjadrujú názor, že technológie by sa mali viac zamerať na riešenie hlavných výziev našej doby než na uspokojovanie individuálnych potrieb. „Aj my v spoločnosti Bosch sme presvedčení o širokom prínose technológií,“ hovorí Rückert. „Keď hovoríme o špičkových technológiách, nejde len o posúvanie hraníc možného. Technológie používame ako nástroj na zlepšenie života ľudí, nech už sú kdekoľvek.“
Z vesmíru do pediatrie: Senzorový systém SoundSee od spoločnosti Bosch
Jedným z príkladov výhod, ktoré umelá inteligencia a konektivita prinášajú, je senzorový systém SoundSee. Od konca roka 2019 sa pohybuje vo vesmíre a filtruje neobvyklé zvuky na vesmírnej stanici ISS, analyzuje ich pomocou algoritmov umelej inteligencie a signalizuje, kedy treba vykonať údržbu. Spoločnosť Bosch sa teraz spolu s neziskovou zdravotníckou spoločnosťou Highmark v Pittsburghu usiluje o využitie tejto technológie, ktorá je veľmi šetrná k životnému prostrediu: Prebieha výskum, ako je možné zvukovú umelú inteligenciu využiť ako diagnostický nástroj v detskej medicíne. Spoločnosti Bosch a Highmark konkrétne pracujú na úprave senzorov a algoritmov tak, aby mohli vďaka odposluchu a vyhodnocovaniu dychových vzorcov odhaliť pľúcne ochorenia ako je astma už v ranom veku. „Zlepšovanie zdravia detí pomocou inovatívnych technológií – to je to, čo máme na mysli pod pojmom špičkové technológie,“ hovorí Mike Mansuetti, prezident spoločnosti Bosch v Severnej Amerike. Použitie systému SoundSee v medicíne tiež ilustruje, čo spoločnosť Bosch chápe svojim mottom „Stvorené pre život“.
Prvý plynový senzor od spoločnosti Bosch, prvý na trhu využívajúci umelú inteligenciu, slúži na ochranu ľudí aj prírody. Používa sa v senzore Silvanet Wildfire Sensor spoločnosti Dryad ako takzvaný digitálny nos a pomáha odhaliť lesné požiare už v ich ranom štádiu. Senzory spoločnosti Dryad sú umiestnené na stromoch, kde nepretržite monitorujú miestnu mikroklímu a odhaľujú začínajúce požiare – a bezdrôtovo informujú miestne úrady omnoho skôr, ako to dokáže kamera alebo satelitný systém. To môže chrániť nielen pred ničivými následkami požiarov, ale tiež znížiť globálne emisie uhlíka spôsobené lesnými požiarmi. „Tieto senzory pomôžu zachrániť nespočetné množstvo životov, zabrániť značným škodám na majetku a ušetria tony CO2 pred vstupom do atmosféry – to všetko vďaka umelej inteligencii a konektivite,“ zdôrazňuje Mansuetti.
Hightech #LikeABosch: Nová kampaň inteligentných riešení
Nová kampaň spoločnosti ukazuje, aké riešenia Bosch používa na zlepšenie každodenného života ľudí. Pod názvom „High-Tech #LikeABosch – s mnohými prepojenými, inteligentnými a udržateľnými riešeniami“ nás hlavná hrdinka prevedie svojou každodennou rutinou a využije rad riešení Bosch, od inteligentných okuliarov a prepojeného jazdného bicykla eBike až po digitálnu vstupnú kartu do práce. Jej dospievajúci syn, ktorý na začiatku klipu prehlásil, že maminka je zo starej školy, sa teraz diví.