Každý človek, ktorý pracuje pravidelne so sociálnymi sieťami, má už nejaký nástroj odskúšaný. Nezáleží na tom, či spravuje príspevky alebo robí reklamné kampane, pomoc sa zíde každému.

Z vlastnej skúsenosti vám môžem odporučiť niekoľko z nich, ktoré som úspešne testovala a pravidelne ich používam. Niektoré z nich aj pre vlastné profily na sociálnych sieťach (Facebook a Instagram).

1. Creator Studio

Nástroj, v ktorom si viete vytvárať a manažovať príspevky, pozerať si ich výkonnosť a efektivitu, a spravovať doručené správy z Facebooku a Instagramu. Je to nástroj priamo od Facebooku, čo znamená, že je zadarmo a jeho najväčšia výhoda (aspoň pre mňa) – má priame napojenie na Instagram. V ňom naplánované príspevky sa automaticky zverejnia v IGTV alebo ako klasický príspevok. Nenašla som žiadny iný nástroj, ktorý by toto dokázal.

Nástroj prechádza neustálym vývojom, je čoraz príjemnejší, krajší vizuálne aj používateľsky, pribúdajú funkcie.

2. ZoomSphere

Tento nástroj oceníte v prípade, že máte viacero stránok, ktorým spravujete obsah na sociálnych sieťach alebo potrebujete pracovať vo väčšom tíme. Či už je to v rámci medzinárodnej firmy alebo ako freelancer/agentúra. Na jednom mieste si viete naplánovať a pozrieť príspevky, ich štatistiky, generovať veľmi pekné a prehľadné grafy.

Ďalšia časť slúži na odpovedanie na doručené správy, komentáre pod príspevkami. Veľmi pekne je urobená analýza stránok, ktoré si chcete porovnať. Stačí zadať ich facebookové (instagramové, twitterové) url adresy a porovnajú sa vám všetky dostupné dáta za akékoľvek časové obdobie. Za zmienku určite stojí aj dashboard, kde nájdete dáta z vašich prípadných kampaní na zber leadov.

Každý jeden lead viete priradiť zodpovednému človeku, príp. ho označiť vlastnými tagmi – klient, nemá záujem, rozhoduje sa.

Podobných nástrojov je veľa, mne najviac vyhovuje tento. Aj z dôvodu, že má neskutočne milú, ochotnú a rýchlu podporu. V češtine. Často sa mi stane, že urobia “extra míľu” a proaktívne sami píšu riešenie nejakého problému, ktorý sme diskutovali.

3. Offeo

Tento nástroj využijete, ak chcete mať krásne sociálne siete, odlišné od ostatných. Offeo som objavila vďaka Black Friday akcii, doživotný prístup mám za 100 €. Stačí vám logo alebo obrázok vášho produktu s priehľadným pozadím. Ten pridáte do tohto nástroja, vyberiete si rôzne animované pozadia, efekty a už len vyexportujete vo vhodnom formáte.

V priebehu pár minút máte krásnu pohyblivú grafiku (video) alebo statický obrázok, z ktorejkoľvek časti videa. Výstupné formáty pre video sú MP4 alebo MOV. Pre obrázky je to JPG a PNG. Nám sa to veľmi osvedčilo, lebo nie je potrebný pri každom jednom príspevku grafik a podstatne to urýchlilo našu prácu.

4. Boosterberg

Keď už máte urobené príspevky na sociálne siete, bola by veľká škoda, ak by ich nikto nevidel. Algoritmus Facebooku je aktuálne nastavený tak, že príspevky stránok nevidia všetci, ktorí ju sledujú. Je to niekde na úrovni 1 – 12 % z celku. Ak máte príspevkov len zopár, chcete si testovať rôzne jednoduché cielenia, stačí vám používať tlačidlo priamo pod príspevkom.

Všetkým ostatným odporúčam používať nástroj na automatické propagovanie (boostovanie) príspevkov. Je ich na trhu viac, mne sa najviac osvedčil slovenský nástroj Boosterberg. Má jednoduché rozhranie, viete v ňom rýchlo nastaviť všetky potrebné veci ako je cielenie, rozpočet a trvanie. Ak chcete pokročilejšie nastavenia boostingu, aj toto ponúka. Chcete boostovať všetky príspevky, alebo len tie organicky najlepšie? Od kedy do kedy sa majú príspevky boostovať? Ktoré slová má príspevok obsahovať, a ktoré nesmie? Aký maximálny dosah má príspevok mať? Koľko kliknutí?

Možností je tu veľa, dá sa s tým veľmi pekne hrať. Výsledky sú podľa mňa výborné, dostanete viac výsledkov za nižšiu cenu než keby ste to robili ručne. Obrovskou výhodou je však ušetrený čas a to, že boosting nastavíte a po celý čas si ide pekne sám a vy na to nemusíte myslieť pri každom príspevku, ktorý urobíte. Ako aj pri ZoomSphere, aj tu narazíte na veľmi ochotný a profesionálny support.

Bonusovým nástrojom je váš vlastný rozum. Pozerajte si štatistiky, skúšajte nové prístupy, spoľahnite sa na svoje vlastné cítenie. Niekedy je lepšie veci neprekombinovať a robiť ich čo najjednoduchšie. Pozrite si, ako robí sociálne siete niekto iný a inšpirujte sa.

Alica Šromovská / Social Media Specialist v Effectix

Prečítajte si aj: